fbpx

גם לנו אין מושג

גם לנו אין מושג

יותר מדי קל לה, אבל בסוף אפילו היא עושה ויתורים. הסרט

קייט רדי היא טיפוס מעצבן (אותי בכל אופן), וכשהיא מגולמת על ידי שרה ג’סיקה פארקר היא בכלל בלתי נסבלת. למה? כי רדי עושה את מה שרובנו עושות מדי יום, רק הרבה יותר ובהצלחה מרובה. היא אמא לשני ילדים, נשואה לריצ’רד, ארכיטקט שבחר לאחרונה בחיים עצמאיים ותומך בה בכל מה שרק אפשר, אשת קריירה שעובדת בעבודה שהיא אוהבת כיועצת השקעות בבוסטון – ובעיקר להטוטנית מוצלחת. תוסיפו לזה גם את המראה של פארקר, כולל הרזון המוגזם, ותקבלו דמות מעצבנת במיוחד. כזו שנראה שהכול מסתדר לה בחיים, בלי שום בעיה.

בשונה מספרה רב המכר של אליסון פירסון (הוצאת מטר), שבו היה ברור שגם לרדי עצמה לא כל כך מובן איך היא עושה את זה – ובעיקר עד מתי היא תצליח לשרוד – בגרסה הקולנועית רדי מצליחה להשקיע בעבודתה, להיות מעורבת בפעילויות בבית הספר של בתה ועוד ועוד. כל זה ללא נקיפות מצפון מהותיות וללא עכבות.
המצב יוצא מאיזון כשהקצב מתגבר: היא מקבלת הזדמנות מזהירה בעבודה, שכוללת דד ליין צפוף, עומס והרבה נסיעות לניו יורק. במקביל, ריצ’רד מקבל גם הוא בשורות טובות, כשהוא זוכה בחוזה הראשון שלו כארכיטקט עצמאי. זה הרגע שבו האפשרות של קייט ללהטט בין כל התחומים בחייה נמצאת תחת איום.

בניגוד לסיום המאכזב של הספר, שבו רדי מכריעה את הכף לטובת המשפחה ובתוך כך בועטת היטב בפמניזם, הסיום הקולנועי שפוי וריאליסטי יותר: רדי מנסה למצוא איזון סביר בין העבודה למשפחה, מבלי לנטוש לגמרי את אחד התחומים. יש דבר כזה קריירה עם ויתורים, למקרה שפירסון לא שמעה על כך…

# אין לי מושג איך היא עושה את זה, ארה”ב 2011 – בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

אופנה: רטרו זה נפלא, אבל במינון הנכון

אוכל: בעניין של ארוחה חלבית? לכו על זה

ב’ זה ערכים אבודים: על הערכים שאיבדנו בדרכנו כהורים

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.