fbpx

סודות הפנג-שווי לשנה החדשה

סודות הפנג-שווי לשנה החדשה

אם אתם מארגנים את החדר של הילד לקראת החזרה ללימודים, עוזרים לו לעצב אותו מחדש או פשוט עוברים דירה, כדאי לכם להכיר את העקרונות של פנג-שווי. גם אם הם לא יועילו, הם בטח שלא יכולים להזיק. מקסימום הרווחתם עיצוב חדשני והרמוניה בחדר. מתחילים את השנה בקארמה טובה

 

“פירוש המילים ‘פנג-שווי’ הוא רוח מים. בלי האלמנטים הללו אי אפשר לחיות. המים והרוח מעניקים את האנרגיה הנחוצה לנו כדי לזרום ולהתקיים, לצד ההרמוניה והשלווה בחיים”, מסבירה יהודית אלון, יועצת פנג-שווי בכירה.

פנג-שוויי היא תורה סינית עתיקה לעיצוב חללים על פי חמישה אלמנטים של אנרגיה: אש, עץ, אדמה, מים ומתכת. לפי תורה זו, כל חלל מחולק לאזורים בעלי אנרגיה דומיננטית,כמו זוגיות טובה, פוריות, קריירה ואפילו למידה. מומחה לפנג-שווי יכול לאבחן את האזורים, על מנת שנוכל לחזק את האנרגיות הרצויות לנו. אז איך נוכל להכין את חדרי המתבגרים לכבוד שנת הלימודים?

[fancy_box]

האלמנט החמישי

מה אומר כל יסוד בפנג שווי: ממים ועד מתכת

עץ: אלמנט העוסק בצמיחה, ולכן חיוני מאוד בחדרי ילדים ליצירת אנרגיה של צמיחה והתפתחות. הצבע של האלמנט הזה הוא ירוק והצורה היא מלבן.

מים: צריך להימצא בחדרי ילדים כבר מגיל אפס, מכיוון שהוא עוזר בפיתוח המסע האישי של האדם. הצבע הרלוונטי הוא כחול והצורה היא גלים.

אדמה: אלמנט העוסק בהתפתחות, פריחה ומימוש הפוטנציאל, ולכן חשוב במיוחד עבור תלמידים. הצבע של האלמנט הזה הוא חום או כל צבע חם אחר (כתום, צהוב) והצורה שלו היא ריבוע.

אש: שומר על השם שלנו ועל כך שלא ידברו עלינו מאחורי הגב, שלא יהיה לשון הרע ושלא יהיו בעיות חברתיות. הצבע של האלמנט הזה הוא אדום והצורה המיוחסת לו היא משולש.

 

מתכת: עוסק בכללים ועקרונות, ולכן זו אנרגיה שחשובה לצעירים (למשל לקביעת גבולות ומשמעת עצמית). הצבע הרלוונטי הוא לבן והצורה היא עיגול.

.

[/fancy_box]

ריבועים חומים, עיגולים לבנים

“לכל אחד מחמשת האלמנטים יש צבע וצורה שמייצגים אותו. בהתאם לכך, כשאנו רוצים לחזק אנרגיות אנו מוסיפים בחללים השונים את הצבע או הצורה של היסוד הרלוונטי”, מסבירה אלון את העיקרון המרכזי של התורה.
מהם האלמנטים ההכרחיים ביותר בחדר של ילד מתבגר?
“המתכת היא האנרגיה המתאימה ביותר לילדים ומתבגרים צעירים, ולכן כדאי שיהיו בחדרם דברים מתכתיים גם בצורה וגם בחומר. עיגול היא הצורה המייצגת מתכת, ולכן ניתן למשל לשים מנורת שולחן עגולה. הצבע המשפיע הוא לבן – צבע טהור שמכיל בתוכו את כל הצבעים. אין הכוונה שכל החדר יהיה לבן, אלא שנכניס את האנרגיה הזו לחדר.
“אלמנט חשוב נוסף הוא האדמה. כדי להכניסו נשלב צבעים חמים, בעיקר חום, וגם את צורת הריבוע. לפיכך מומלץ בדרך כלל לשלב בחדר של הילד קומפוזיציה המורכבת מעיגולים וריבועים”.

 

מהיפראקטיביות ועד אנורקסיה

לדברי אלון, כדאי להשתמש בידע על פנג שווי כבר מהרגע שהאדם נולד מכיוון שיכולה להיות לכך השפעה על התפתחות הילד ועל הקשר שלו עם ההורים ועם המחנכים. “ההורים לא יודעים פנג-שוויי ולכן הם משקיעים הרבה כסף בעיצוב הבית ושמים את שולחן הכתיבה של הילד במקום שנוח להם. לילד זה לא מתאים, ואז הוא עושה שיעורי בית בסלון או בחדר אוכל”, מדגימה אלון. מעבר לכך, “החומר והידע שהילד מקבל מהמורה אינו מספיק, החדר צריך להתאים לו כדי שהמידע ייטמע”.
באילו מקרים נוכל לרתום אלינו את הפנג שווי להתמודדות עם בעיות של המתבגר?
“הפנג-שוויי תורם מאוד במקרים שלל חוסר מוטיבציה, היפראקטיביות והפרעות אכילה – אכילת יתר או אנורקסיה-בולימיה”. אלון מוסיפה כי השיטה הוכיחה עצמה גם בפתרון בעיות במחזור החודשי ובשלב מאוחר יותר בקשיי פוריות (אצל נשים). “אחד היתרונות של הפנג-שוויי הוא כוחה למנוע בעיות עוד לפני שהן מתרחשות. למשל, אם מתייחסים לפנג-שווי לפני שנכנסים לבית חדש או לפני שמביאים ילדים, אפשר לנסות למנוע מעבר של היפראקטיביות מההורים לילדים או בעיות קשב וריכוז. אלה הם מאפיינים שלפי הפנג-שווי ניתן לשנות מבחינה אנרגטית”.
מתבגרים נמצאים חלק גדול מהיום מחוץ לבית, אז איך הפנג-שווי בחדרם יכול לתרום להם?
“זה נכון מאוד, אך הבית תמיד משפיע כי הוא עובד בתת-מודע. אי אפשר לברוח מזה. רצוי מאוד להכניס את הפנג-שווי גם לבתי ספר, ולכן בתקופה האחרונה אנחנו במגעים עם משרד החינוך לגבי עיצוב חללי בתי הספר לפי הפנג-שוויי. לאחרונה ביקרתי בכמה בתי ספר יקרים ומושקעים מאוד, שהמורות בהם אמרו כי קשה להן ללמד בכיתות הללו וכי התלמידים אינם קשובים. ואכן, מבחינה אנרגטית החללים לא בנויים כראוי ללמידה”.
יש לך טיפ יעיל להורים, המתייחס לטעות נפוצה בעיצוב חלל החדר של ילדם לפי עקרונות הפנג-שווי?
“חשוב מאוד להקפיד על כך שבחדרים של תלמידים שולחן הכתיבה לא ימוקם עם הגב לדלת. זו טעות נפוצה שיוצרת הפרעות באנרגיות הלמידה של הילדים”.

 

דירה חדשה, אנרגיה חדשה

אז על מה כדאי לנו להקפיד בעת עיצוב החדר של המתבגר כשאנו נכנסים לדירה חדשה? “צריך לאבחן כל ילד לגופו ולראות מהם האלמנטים הדומיננטיים אצלו ומה היסוד החזק שלו”, מסבירה אלון. “אפשר לעשות זאת על ידי ניתוח תאריך הלידה שלו, למשל”. אבל יש גם דברים כלליים: “פעם הכרתי תלמיד עם ציונים גרועים עד כדי כך שההורים והמורים לא ידעו מה לעשות איתו. כשהגעתי אליהם הביתה ראיתי שכל החדר שלו בצבע כחול. השולחן, הכיסא והשטיח – הכול היה בכחול, ולכן נמנע ממנו ‘להיות על הקרקע’. עשינו שינוי, השארנו פריטים בודדים בצבע כחול והכנסנו צבעים של אדמה, חומים בהירים וצבעים חמים, כדי שהוא יוכל ‘להתקרקע’ ולהתקדם בלימודים. השינוי היה מדהים, והילד התקבל לתיכון וסיים את השביעית עם ציונים גבוהים”.
תוך כמה זמן רואים תוצאות מרגע שמשנים את עיצוב הבית לפי הפנג-שווי?
” זה לא הוקוס-פוקוס”, מבהירה אלון. “השינויים הללו עוזרים לאדם לעבור תהליך שיכול להימשך כארבעה חודשים, כמו עונות השנה. חשוב להתחיל בתחום אחד ולהמשיך ממנו הלאה, שלב אחר שלב. אנחנו לא רוצים לעשות בלגן”.

כיצד נהפוך את חדר הילדים לחדר של מתבגרים?

הברדקיסטית – הבלוג של דליה אלוני

אהבתם? הצטרפו אלינו גם בפייסבוק

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.