fbpx

מתבגרים ופורנו

מתבגרים ופורנו

כשהאישה בסרט צרחה, הוא לא הצליח להבין אם זה מעונג או שכואב לה מאוד

הנייד מצלצל. אני עונה לנער צעיר, בן 16, שאומר לי בקול רועד: “אפשר לשאול אותך כמה שאלות שקשורות לסקס?”. “בשמחה, במה אני יכולה לעזור?”, אני משיבה. הוא מספר לי שראה בסרט כחול דברים שזעזעו אותו, ושהוא לא מצליח להבין האם מה שראה אמיתי או לא.
אני שואלת מה הוא ראה. הוא מספר שהאישה בסרט כל הזמן צורחת, ושהוא לא מבין אם זה מענג אותה או שהיא צועקת כי כואב לה מאוד. הוא גם לא מבין אם אבר המין שלו באמת כל כך קטן, כי בסרט הוא רואה אברי מין ענקיים, והאם ככה אמור להיות לו כשיהיה גדול.
אני מרגיעה את הנער ההיסטרי ומכניסה את הדברים לפרופורציות. אנחנו משוחחים על אהבה ומערכות יחסים, ואיך מיניות משתלבת בהן ומה זה בכלל “סרטים כחולים”.
לקראת סיום השיחה אני מבררת האם הוא פנה להוריו בעניין. הוא אומר לי שאין עם מי לדבר: אמא מעולם לא דיברה איתו על הנושא, וגרוע מכך: כשיש על מסך הטלוויזיה נשיקות או מגע מיני היא מיד מעבירה ערוץ. אבא שלו קיים איתו מין שיחה נבוכה שכזו, בה ניסה להסביר לו “למה צריך להשתמש בקונדום”.

אליה וקוץ בה

סרטים כחולים מראים עולם פנטזיות. עולם המאפשר לאדם להציץ לתוך האינטימיות הכי מסקרנת והכי סודית שקיימת בחיינו, לבטא את המיניות של עצמו, ללמוד להשתכלל ולהעשיר את עולם הפנטזיות הפרטי ובעיקר – עולם שעשוי לגרום לריגוש בתוך זוגיות אוהבת.
יחד עם זאת, לילדים המתבגרים שלנו מקנים הסרטים הכחולים ערכי יסוד שאינם נכונים, המעוותים באופן חמור את המציאות. סרטים מהסוג הזה מראים אברי מין גדולים מהמוכר, חזה לא אמיתי – זקור וקופצני, התנהגויות מילוליות פרובוקטיביות. כל אלה לא נפגשים עם המציאות של נערה בתולה בת 17 או 18, שהחבר שלה מצפה ממנה להשתולל ולצעוק במיטה כמו הבחורה שהוא ראה בסרט הפורנו. בסרטי פורנו אין אהבה, אין תשוקה, אין כמיהה, אין התרגשות, אין פרפרים בבטן.

אז מה עושים?

בני נוער בגילאי 18-15 אוהבים שמשוחחים איתם על כל נושא שמסקרן ומעניין אותם. בני הנוער שאני פוגשת כמהים לאוזן קשבת ולאדם פתוח שעמו יוכלו לשוחח על נושאי מין, ואני אומרת – רצוי שזה יבוא מהבית.
כשאתם ההורים באים לשוחח עם בני הנוער על עולם הפנטזיות הדמיוני של סרטי הסקס, אני מזמינה אתכם לפתוח בחיבור הרגשי בין מיניות לאהבה. הסבירו להם את הקדושה שבקיום יחסי מין עם אדם אהוב שיש לנו כלפיו רגשות, שאנחנו מעוניינים ליצור איתו מערכת יחסים ארוכת טווח; ציינו את ההנאה שמתלווה לחיבור שבין גבר לאישה, ואל תתביישו להסביר לילדיכם מהי אורגזמה כהנאה מינית, לשוחח על גדלים של אברי מין שמשתנים בין אדם לאדם, לדבר על אהבת הגוף (לכל אחד יש את מבנה הגוף שלו, הגדלים והצבעים שלו). הסבירו על אינטימיות זוגית שמחוברת למיניות וכמה זה חשוב שחוויית הסקס הראשונה תהיה ממקום של מוכנות נפשית ובגרות מינית. שיחה פתוחה עם מתבגרים בגילאי 16-12, שמגיעה ממקום מעצים ואוהב, תטיב מאוד עם ילדיכם ותתרום להבנתם – גם אם ייחשפו לסרטים כחולים.

הכותבת היא יועצת זוגית, מגשרת וסקסולוגית הוליסטית
www.partylim.com

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה או בעיה בנושא מין

המתבגר שלכם מסתובב ער בבית עד לפנות בוקר, איך תחזירו את הסקס לחייכם?

מין זה לא פורנו. איך נעביר לילדים שלנו מסר נכון על מין?

בלוג: הילדה ביקשה ללכת למסיבת פיג’מות, ואז גיליתי שיהיו בה גם בנים


עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.