fbpx

ללמוד לאהוב את עצמך

דנה מסיקה, מעצבת אופנת נערות יזמה תצוגת אופנה שהיא גם תרומה לקהילה וגם יש בה מסר לנערות צעירות – תאהבו את עצמכן כמו שאתן

דנה מסיקה, מעצבת בגדים לנערות וילדות החליטה לקיים אירוע שמשלב אופנה, נערות ותרומה לקהילה. הכל התחבר להכל די בקלות. את השפעת המסרים המעוותים הנוגעים לדימוי עצמי העולים מהרשתות החברתיות היא רואה מקרוב ואת המחלקה להפרעות אכילה בבית חולים תל השומר היא מכירה היטב. היא מתנדבת בה. כך נבחר ותוכנן קונספט האירוע  כשכל השירותים ניתנו בחינם וההכנסות הועברו בשיתוף עמותת “נותנים חיים” למחלקה להפרעות אכילה בתל השומר.

חלק מארועי שנת בת המצווה

“כאמא לשלוש בנות, מעצבת אופנה בעלת תעודה משנקר, ולאחר שסיימתי לימודי תרפיה באמצעות סטיילינג החלטתי להעביר לילדות ולנערות את המסר שלא רק שהמדיה החברתית לא שולטת בהן אלא שהן יכולות לשלוט בה”, מספרת דנה. “במקום לחפש מה הן לא אוהבות בעצמן ומה ‘לא טוב’ בהן, אני קוראת להן לחגוג את עצמן, כל אחת והמיוחדות והיופי שלה. כיוון שאחת הבנות שלי חגגה גם היא בת מצווה לאחרונה, החלטתי להפיק את האירוע לאמהות ובנות כחלק מהפעילות של שנת בת המצווה.”

גולת כותרת של האירוע היתה תצוגת אופנה בכיכובן של בנות המצווה עצמן, במבחר מידות וסגנונות ולאחריה פעילות מגבשת של אימהות ובנות והדרכה על המשמעות של דימוי גוף חיובי בעולם הדיגיטלי אליו הן נולדו . כל זאת בתרומה מלאה של כל הספקים שנרתמו בשמחה גם הם.  

עתליה צוקרמן, בת 12 שלומדת בכיתה ו’ בהרצליה היא אחת הבנות שלקחו חלק בתצוגה. כך היא מעידה על עצמה:  

המקצועות האהובים עליי בבית הספר הם שיעורי ספורט, אנגלית ומדעים. כבר שלוש שני שבשעות הפנאי שלי אני גולשת רוח ונמצאת במסלול תחרותי ואני גם רוקדת היפ הופ בסטודיו מקצועי.

אני מאוד אוהבת את העובדה שאני חברותית ואני יוצרת קשרים חבריים בקלות ויש לי מגוון רחב של חברים וחברות. במראה החיצוני שלי אני אוהבת את העיניים ואת הרגליים שלי אבל פחות אוהבת את הגבות שלי- למרות שאמא טוענת שהן נפלאות ונותנות מראה מדהים לעיניים שלי….”

להתאים את עצמך לסטנדרטים הנשקפים במראה

כך מציגה את עצמה עתליה. רק בת 12 וכבר יודעת היטב מה היא אוהבת יותר ומה היא אוהבת פחות במראה החיצוני שלה. ואכן, בעולם שבו אנחנו חיים היום, עולם של רשתות חברתיות, פילטרים, לייקים ועוקבים, בעולם בו הנראות החיצונית תופסת את מלוא תשומת הלב, ילדות ונערות רבות קמות יום יום עם התחושה שהדמות הנשקפת מולן בראי היא דמות שהן פשוט לא אוהבות, ומנסות להתאים את עצמן לסטנדרטים שנשקפים אליהן מעבר למסך. רובם כמובן אינם אמיתיים ואינם ברי השגה.

עתליה נולדה לתוך עולם המדיה החברתית וכמו הרבה מאוד ילדות בגילה גם היא פעילה בה ועוקבת אחר דמויות אחרות הפעילות בה ויודעת מה החוזקות שלה.  “אני עוקבת אחרי שי- לי אלמוג (בת 11, בעלת חשבון אינסטגרם וחשבון טיקטוק פעילים שמקדמת דימוי גוף חיובי). אני אוהבת את המסרים שהיא מעבירה כמו לדוגמא שחרם זה דבר שלילי, ואני אוהבת את העובדה שיש לה כל כך הרבה ביטחון עצמי – זה נותן לי השראה. אני עצמי פעילה באינסטגרם, אני בעיקר מעלה קינוחים שאני אוהבת להכין ובעתיד אני שואפת לפתוח אתר למכירות עוגות וקינוחים. פתחתי גם עבור אמא שלי ערוץ אינסטגרם לעסק שלה  ואני מתחזקת אותו עבורה.”

“היה לי חשוב שההשתתפות בתצוגה תעצים כל אחת מהבנות ותגרום לה להרגיש כמו כוכבת והתרגשתי לגלות שאכן כך היה”, מספרת דנה. ועתליה מוסיפה: “לקחתי חלק בתצוגה כי הייתי בקורס עיצוב אופנה אצל דנה ומאוד נהניתי. התרשמתי שהיא מקצועית והיה לי ברור שגם התצוגה שהיא מארגנת תהיה מקצועית. אהבתי את העובדה שסירקו אותי ואיפרו אותי. התרגשתי כשעליתי לבמה ובסך הכל הייתה לי חוויה חיובית.”

ואכן החוויה החיובית היא החשובה ביותר בסיפור כולו. הרצון היה שכל אחת מהבנות תצא עם הרגשה שהיא יפה כמו שהיא ותלמד להעצים את מה שטוב בה.

לעקוב אחרי מי שדומה לך

יש גם דרך להשיג את זה. דנה מוסיפה טיפ לנערות, לנערים וגם להורים: “אי אפשר להסתיר את הרשתות החברתיות מהילדות או למנוע מהן את החשיפה, אבל יש דרך להפוך את אותה החשיפה למעצימה ומחזקת. אני מציעה ללמד אותן (ואותם) לעקוב אחרי מי שדומה להן. אם הילדה שלך תמצא מישהי שהיא יכולה להזדהות איתה מבחינת צבע וסוג שיער, גובה, משקל ואפילו תכונות אופי היא תראה את התכנים שלה ותבין שאותה תכונה חיצונית או פנימית היא לא מגבלה אלא להיפך. כך היא תקבל השראה וביטחון להיראות בדיוק כמו שהיא ולהרגיש טוב עם זה.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה מלא וללא עלות של כל המשתתפים: אולמי GLOW בהרצליה, DJ אוראל רחמים שהיה אחראי על המוסיקה העיצוב וההפעלה, צלמי האירוע: נתי נתאל ואלכסנדרה וולודינסקי והמאפרות ניקה זלנקו ועדי אבידן.

ללמוד לאהוב את עצמך
דנה והבנות המציגות בסוף האירוע

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.