fbpx

סיון כותבת לילדים

לכל ילד יש חלום. סיון גולדשטיין, סופרת ויזמית צעירה לוקחת את החלומות האלה צעד אחד קדימה וכותבת ספרונים מאוירים לילדים קטנים שחולמים בדיוק כמוה

היא רק בת 12 והוציאה לאור כבר 10 ספרים לילדים. סיון גולדשטיין מרחובות, תלמידת כיתה ז’ באורט רחובות, היא ילדה חייכנית ושופעת אור עם נמשים וזוג צמות, המטפחת כבר שנים עיסוק יוצא דופן שזוכה להצלחה והערכה.

סיון כותבת, מאיירת ומוציאה לאור ספרוני קריאה ודפי עבודה לילדים קטנים בשנות ראשית הקריאה. כל הסיפורים משקפים חלומות אמיתיים של ילדים, האיורים הם מעשה ידיה, כך גם דפי הצביעה המצורפים ויותר מזה – הראש העסקי שמאחורי המיזם הוא לגמרי שלה.

סיון, איך הכל התחיל?

הכל התחיל כשהייתי בת 6.5 והודעתי להורים שאני רוצה לקנות בית.

זו לא בדיוק פנטזיה אופיינית לגיל צעיר כל כך

נכון אבל זה מה שרציתי אז וזה גם מה שאני רוצה היום. בשביל זה אני חוסכת.

לסיון שני אחים גדולים, “אנחנו מסתדרים”, היא מספרת, ומשפחה תומכת ומפרגנת. היא מעידה על עצמה שהיא ילדה רגילה לגמרי, “אוהבת ללמוד אבל לא בהגזמה”, עם חברות ותחביבים ועוד אלמנט אקסטרה – היא יזמית ובעלת הבנה עסקית מולדת.

ספרי לנו על העסק

בהתחלה רציתי למכור כל מה שהיה לי בבית ואמא לא הסכימה. אז חשבתי מה אני יכולה לעשות. התחלתי לעשות צמידים ולמכור אותם אבל מהר מאד הבנתי שזה לוקח לי די הרבה זמן ושאני לא באמת יכולה להרוויח מזה כסף. אז חשבתי וחיפשתי מה אני יכולה לעשות שאפשר לעבוד עליו פעם אחת ולמכור אותו הרבה פעמים. ככה הגעתי לרעיון של הספרים. זה קשה אבל כל ספר אפשר להדפיס ולמכור הרבה פעמים. בהמשך גיליתי גם שלכתוב ספרים זה כיף ונותן הרבה מקום לדמיון.

את כל מה שאני מרוויחה אני חוסכת ועכשיו השאיפה שלי היא גם שיקנו עוד ועוד ספרים ושהם יעשו טוב לילדים שקוראים אותם. הכל מודפס בפונט גדול ומתאים לילדים קטנים. הרבה מורות ומטפלות אמרו לאמא שלי שהספרים מאד עוזרים לילדים.

ומאיפה ההשראה לסיפורים?

כל דמות שמככבת בספר מבוססת על בן אדם אמיתי, למשל יובל בן דוד שלי שרוצה להיות גיבור על. יש לי פנקס קטן שבו אני רושמת לי כל הזמן רעיונות ממפגשים עם ילדים.

איך קונים?

קודם כל דרך האתר שלי ודרך שיתופי פעולה עם אתרים אחרים. בנוסף, אני הולכת לירידים כמו שבוע הספר, נותנת הרצאות ועושה שעת סיפור בספריות ובגנים. אני גם מצרפת דפי עבודה וצביעה לספרים שאפשר להוריד מהאתר, כמו למשל עכשיו לכבוד המונדיאל.

סיון כותבת לילדים

איך הקמת את האתר?

אמא עזרה לי. אבל את כל השאר אני עושה לבד. מצאתי בית דפוס,  ניהלתי איתו משא ומתן ועכשיו זה כבר זורם. אני שולחת לו קבצים בגודל המתאם והוא מדפיס.

 מה החלום להמשך?

קודם כל הבית. אני רוצה בית גדול. חוץ מזה אני רוצה שיקחו השראה מהספרים כי יש בהם הרבה דברים טובים ואם יתנהגו לפי מה שכתוב בהם, העולם יכול להיות טוב יותר. לעצמי, אני רוצה להמשיך לכתוב וגם לעסוק בנדל”ן. ובלי ספוילרים אבל יש לי עוד תכניות לעתיד.

לאתר של סיון

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.