fbpx

תחרות מלכת היופי בוטלה

בעקבות הביטול הפתאומי של תחרות מלכת היופי הישראלית וההודעה כי ישראל לא תשתתף בתחרות מיס יוניברס, פנינו למיכל יופדוב, הזוכה הטרייה שלנו בתחרות מיס יוניברס לנערות

מיכל יופדוב, רק בת 17 וחצי, תלמידת י”ב בתיכון באשדוד, היא דמות ידועה ואהודה בקרב בני נוער בזכות פועלה ונוכחותה ברשת. היא פעילה חברתית שמאירה זרקור לעבר עוולות חברתיות שונות ומצליחה לעורר את תשומת הלב הראויה. רק לא מזמן ההצעה שלה להגביל טיפולים אסתטיים לנערות צעירות ללא ידיעת ההורים הגיעה לכנסת. היא מתחזקת עשרות אלפי עוקבים בפייסבוק, באינסטגרם ובטיקטוק.

בנוסף מיכל  מחזיקה בתואר מלכת היופי של ישראל לנוער, היא דוגמנית פעילה כבר כמה שנים ברציפות ויודעת לחבר נכון בין העולמות לטובת השפעה חברתית חיובית.

הבמה של מיכל:

בשבוע שעבר נודע כי תחרות מלכת היופי לא תתקיים השנה, ולא תיבחר נציגה ישראלית לייצג את ישראל בתחרות “מיס יוניברס” העולמית, שצפויה להתקיים בחודש ינואר בארצות הברית.

עצוב לי וכואב לי. את עמדתי אציג מזווית הראייה שלי בתור מיס ישראל וזוכת מיס עולם לנערות בתחרות שהתקיימה בטורקיה. אני מרגישה שהבאתי את הזכייה שלי למדינת ישראל! הדרך אל הניצחון לא הייתה קלה ופשוטה. עשרות סטיגמות נשברו ללא ספק במשך עשרת ימי  התחרות, מהיום הראשון  לתחרות כשהסתכלו עלי ובחנו אותי כ”יהודיה״.  ידעתי מראש שהסיכויים תלויים גם בהעדפה פוליטית ועם זאת נלחמתי. התעקשתי לא לוותר על הזהות הלאומית שלי במשך כל התחרות וגם תוך כדי הנאום כדי לשבור את אותן הסטיגמות.

התחרויות ימשיכו להתקיים גם בלעדינו

בואו נהיה כנים. מארגני התחרות הישראלית, לא קמו ביום אחד בהיר והחליטו שלא יקיימו את הטקס הישראלי ולא ישלחו נציגה כי זו החפצה. הם גם לא אמרו פתאום שלא יתנו יד לקריטריונים המבזים של תחרויות כאלה ואחרות. הרי אותן התחרויות ימשיכו להתקיים גם בלעדינו.

כדוגמנית אני יודעת שהתעשייה קשוחה, מתנהלת ממש כמו שוק בשר ומי שחזק שורד ולא דווקא היפה ביותר. אבל אנחנו אוטוטו ב-2023 והרבה מאד השתנה. אני יכולה להבטיח לכם שרוב רובן של הדוגמניות הן לא בנות שמרעיבות את עצמן בגובה מינימלי של  1.78 מ’. היום ניתן לראות את שלל צבעי הקשת, המידות והגבהים, על כל הסקאלה (אני עצמי 1.72מ’) כך שברור כי החפצה, דימוי גוף והעדר הערכה אינם הסיבה העיקרית לביטול ויש פה ככל הנראה שיקולים אחרים. נראה כי הכי קל להרים ידיים בגלל שהרייטינג בשנה אחרונה היה נמוך מהמצופה. 

חבל לי שהוחלט באופן פתאומי על ביטול התחרות ההיסטורית ומחיקתה, כאילו לא הייתה. אולי עדיף היה לשנות את הקונספט ולהתאים אותו למציאות העכשווית.

אני אשפיע על דור העתיד

כמלכת יופי אני מבינה את האחריות של התעשייה להראות את המגוון –  להראות שיש עוד בנות במגוון המידות ולא רק בצילומים ותמונות. הייתי שמחה לראות נציגות מהמדינה שלי גם במידה 42, כמו המתחרות שהיו בתחרות העכשווית מפורטוגל ,קזחסטן ועוד.

ומעבר ליופי ולמידות נכונות, חבל לי שמדינת ישראל מוותרת על במה שבה היא יכולה לשבור סטיגמות על החברה הישראלית ולשנות עוד כמה דעות של דעת הקהל העולמית עלינו. כי אני פה כדי להשפיע, לא רק להתעסק ביופי.

השאיפה האישית שלי היא להשפיע לטובה ולשנות את אורח החיים של דור העתיד. ברור לי שלא אמשיך עם תעשיית האופנה עוד עשורים רבים. אין לי ספק שאשפיע כחברת כנסת.

הכותבת היא תלמידה, דוגמנית, מיס יוניברס לנערות. לאינסטגרם של מיכל

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.