fbpx

קשר חיובי עם המורה

יצירת קשר חיובי עם המורה בתחילת שנה – זה הדבר החשוב והטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור ילדכם בשנת הלימודים הקרובה וכדאי לקחת יוזמה ולעשות את זה כבר עכשיו

שנה חדשה שוב התחילה. המחברות המושקעות עדיין עטופות יפה, הספרים ארוזים, והלב הולם בהתרגשות – כשהשאלה הגדולה מהדהדת באוויר: איך המורה?

קבוצות הוואטסאפ גועשות בשמועות ודעות לגבי המורה, ואנחנו כהורים נסחפים, דואגים, שואלים, אבל לא תמיד עושים את הדבר הנכון כדי ליצור קשר חם, מכבד ומסנגר על ילדנו כבר בתחילת השנה.

כשיש תשומת לב יש תוצאות

מחקר שנערך בשנת 1964 על ידי פרופסור רוברט רוזנטל מצא שכאשר נתנו למורים רשימה של התלמידים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להתפתחות לימודית ובדקו את התוצאות בסוף השנה – הילדים שברשימה היו אכן אלה שהתקדמו באופן מרבי. אך הרשימה שהמורים קיבלו הייתה מוטעית – היו בה תלמידים שנבחרו בצורה רנדומלי. תוצאות המחקר ברורות – כאשר נותנים לנו אינפורמציה משמעותית חיובית לגבי מישהו אנחנו שמים אליו לב יותר. כאשר יש השקעה ותשומת לב רבה – התוצאות לא מאחרות לבוא. הילדים התקדמו כתוצאה מתשומת הלב, העידוד והאמונה שהמורה הפגין כלפיהם.

מה הקשר בין תוצאות המחקר לילדינו הפרטיים?

כל אחד מילדינו הוא יחיד ומיוחד. זקוק להתייחסות, קשר, קשב ועידוד לחלקים החזקים וכן הכרה ותמיכה בחלקים הרגישים. התפקיד שלנו הוא ליצור קשר עם המורה ולהיות זה ששם זרקור על הילד הפרטי שלנו. אני מציעה, במקום לעסוק בשאלה האם המורה טובה או לא, לנצל את תחילת השנה וליזום שיחה עם המורה ולספר לה על הילד הפרטי שלנו.

ליצור יחסי אמון ותמיכה עבור ילדינו

כאמא לילדים המתמודדים עם לקויות למידה נהגתי לאורך כל השנים ליזום שיחה מקדימה עם המורה, ולעתים עם כל המורים המקצועיים של ילדי בכדי להעלות את המודעות להתמודדות ולגייס אותם למענם.

התוצאות לא איחרו להגיע. הקשר שנוצר עם המורה היה משמעותי. ילדי הרגישו שיש להם כתובת. הקשר שנוצר עם המורות היה לרוב חם ומכבד. המורה נהגה לדווח לי ולעדכן אותי בנוגע אליהם והתחושה החיובית ליוותה את ילדי ואותי שנים רבות.

בעולם שבו מורות מרגישות פעמים רבות מותקפות על ידי הורים זועמים (ממחקרים עולה כי  50% מהמורות עוזבות את המקצוע בשנים הראשונות שלהן בעבודה), יש חשיבות להיות במקום שונה כלפיה – מכבד, משתף, מתעניין ומספר.

מניסיוני,  הדבר משמעותי ביותר ויוצר יחסי אמון ותמיכה בילדנו.

לסיכום:

  •  צרו קשר בתחילת השנה עם המחנכת, וספרו לה על הילד האישי שלכם.
  • לעתים יש צורך לשוחח גם עם המורות המקצועיות.
  • לאורך השנה להיות מעורבת ולעדכן את המורה בהתרחשויות ובאירועים משמעותיים בחיי ילדנו.
  • מעורבות בחיי הכיתה (התנדבות לוועד, מורה מעשיר וכו’) יוצרים יחסי קירבה עם המורה, דבר שמשפיע גם על ההסתכלות שלה על ילדנו.
  • פרגון – עבודת המורות סיזיפית ומורכבת. בית הספר היא מערכת מעמיסה, והתייחסות ההורים למורים פעמים רבות אינה מכבדת (בלשון המעטה). כרבע מהמורים מדווחים על פגיעות שהם חווים בקבוצות הוואטסאפ הכיתתיות של ההורים. היו אתם אלה שמפרגנים, אלה שאומרים מילה טובה.

בואו נזכור שכולנו זקוקים לחסד, שנה טובה.

 הכותבת היא עובדת סוציאלית בעלת חברת “זהירים ברשת” להרצאות, סדנאות הצגות וחדרי בריחה בבתי הספר, סופרת ילדים ונוער, ואמא וותיקה.

אולי יעניין אתכם גם:

הורה-מורה-תלמיד:  משולש מסוכן

הורים מתנגדים למורה ערביה

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.