fbpx

ציירת האנימה הצעירה

בגילה הצעיר, ענבר כבר יודעת לשים את האצבע בדיוק על מה שהיא אוהבת – ציור דמויות אנימה. התרבות היפנית מושכת אותה באופן מיוחד והיא אפילו מרצה עליה, וזה ממש לא הכל

ענבר חורי מציירת אנימה. למי שלא מכיר נסביר שזהו זרם של קולנוע וציור שמגיע מהתרבות היפנית.

ספרי לנו קצת על עצמך

שלום רב, שמי ענבר, אני בת 11.5 מרמת  גן, לומדת בבית הספר אביגור בכיתה ו’. אביגור הוא בית ספר יסודי שמלמד גם קולנוע.

איך הגעת לזה?

האהבה שלי לאנימה התחילה כבר בגיל 4. נשארתי לישון אצל סבתי וחיפשתי משהו מעניין לראות בטלוויזיה. לפתע נתקלתי בתוכנית בשם דרגון בול שמאד עניינה אותי.  כשחזרתי הביתה, התחלתי לצפות בעוד סדרות של אנימה ביוטיוב. בעקבות חיפושי נחשפתי לפוקימון ואז בסגר הראשון של הקורונה מצאתי סרטון עם מוסיקה של דמויות אנימה דמיוניות, זה מצא חן בעני מאוד והחלטתי לנסות לצייר אותן.

לאט לאט פיתחתי טכניקות לשיפור רמת הציור שלי: בתחילה הציורים שציירתי היו קטנים יחסית, עם מעט הבעה, אולם ככל שציירתי יותר ויותר כך השתפרתי והגעתי לרמת ציור גבוהה.

אני בעיקר אוהבת לצייר את הדמות מליאודאס – זוהי דמות של שד שמאוהב באלה והיא מאוהבת בו אך האהבה שלהם היא טרגית בגלל שהאלים ומלך השדים (ההורים שלה ושלו) לא מסכימים לזוגיות הזאת.

ציירת האנימה הצעירה

את אוהבת עוד דברים בתרבות היפנית?

יש הרבה דברים שאני אוהבת בתרבות יפן. האנימה, הסושי, הלבוש, המניפות הפסלים של החתולים השמנים, פריחת הדובדבן היפיפייה. 

לאחרונה התקיים בתל אביב פסטיבל יפן וביקרתי בו. היתה שם סדנא שאהבתי על לימוד יפנית. הידעתם שיש בשפה היפנית 2,300 אותיות ועד התיכון התלמידים ביפן מסיימים את לימוד כל האותיות? אהבתי לצפות במתופפי תופי טאיקו (תוף ענק). אהבתי גם את סדנת סידור הפרחים היפנית שנקראת איקבנה ואת סדנת האוריגמי – קיפול נייר.

אומנות הלחימה היפנית גם מאוד מעניינת אותי, אוהבת לראות איך שהם נלחמים עם חרבות מיוחדות.

אני גם מעבירה הרצאות על יפן מאז הגן ועד היום כאשר אני לבושה בקימונו והילדים ממש מרגישים אווירה יפנית. 

ציירת האנימה הצעירה

מתי התחלת לצייר?

התחלתי לצייר מהגן. הייתי בחוגי אמנות במשך כמה שנים, למדתי שם טכניקות וגם עשינו יצירות. יש לציין שאני אוהבת גם למחזר דברים וחומרים. אני משתמשת בחומרים כמו: קרטונים, גרביים ישנים, שאריות בדים. 

איך המשפחה מגיבה?

הורי ומשפחתי מעודדים אותי ועוזרים לי, קונים לי חומרים כדי שאוכל ליצור. כך אני יכולה להתמקד רק בעבודת היצירה. אני בעצמי חוקרת ומחליטה מה בא לי ליצור באותו הרגע.

ציירת האנימה הצעירה

ממי ירשת את הכשרון?

סבתא רבא שלי הייתה ציירת מאוד מוכשרת, אולי האהבה ליצירה הגיעה ממנה.

מה עוד את אוהבת לעשות?

אני אוהבת לשיר ולנגן על תופים, פסנתר, ובכלל אוהבת מאוד מוסיקה עכשווית. אוהבת במיוחד לעשות יצירות, תפירה, וקיפולי אוריגמי. 

בנוסף אני אוהבת לשחק מיינקרפט עם חברים ופוקימון גו. וכן אני אוהבת ליצור סרטוניי אנימציה. אני גם חובבת שחיה ואומנויות לחימה, ואוהבת ללכת לצופים. השיעורים האהובים עלי בבית הספר הם תקשוב והיסטוריה.

איך מגיבים החברים בבית הספר?

החברות והחברים מתפעלים מאוד מהכישרון שלי ומחמיאים לי כמה היצירות שלי יפות. 

לאחרונה בקשו ממני בבית הספר למוסיקה שבו אני מנגנת, לצייר ציור קיר באורך של כשלושה מטרים. בחרתי לצייר דרקון פסנתר בצורת מפתח סול. הרבה אנשים אומרים לי שהציור ממש יפה ומיוחד ואני שמחה שזה מוצא חן בעיניהם.

מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?

כשאהיה גדולה ארצה להיות אנימטורית בסדרות אנימה ואנימציה וגם לבקר ביפן ולהכיר לעומק יותר את התרבות שלהם.

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.