fbpx

היער השחור לכל המשפחה

 

שנתיים וחצי של קורונה רוקנו את היער השחור מתייריו אבל הקיץ הזה הוא הזדמנות לחזור ולפקוד את פנינת הטבע הפראית והקרובה יחסית הזו, שכל בני המשפחה יכולים למצוא בו עניין והנאה

היער השחור הפך בשנים האחרונות שקדמו לקורונה, ליעד משפחתי מהנה במיוחד ויוצא דופן עבור משפחות ישראליות רבות. הסיבה לכך היא בין השאר כי בני כל הגילים יכולים למצוא לעצמם תעסוקה מהנה בפנינת הטבע הזאת.

שנתיים וחצי של קורונה גרמו ליער ההררי כנראה המפורסם בכל העולם להתרוקן מתיירים אבל הקיץ הקרוב הוא כנראה הזמן להיות באוויר הצח ובטבע בו העולם התעשייתי לא נגע, ליהנות מנופים מטריפים, לנוח ולעשות קניות במחירים נוחים במיוחד. הזדרזתי השנה ונסעתי לחקור את האזור עם ילדי.

 

פארקים ייעודיים וטבע מפעים

היער השחור נמצא בקצה הדרום-מערבי של גרמניה במדינת באדן-וירטמברג והוא תחום בגבול עם שוויץ מדרום ועם צרפת (נהר הרן) במערב. אורכו 160 קילומטרים ורוחבו בין 60-30 קילומטר. ההרים שלו בגובה בינוני והפסגה הגבוהה ביותר היא פלדברג (“הר שדה” בגרמנית).

באיזור אפשר למצוא טבע פראי, פארקים ענקיים, מפלי מים, אגמים קטנים, כפרים ציוריים ובעיקר אוויר מושלם, מרחצאות ואתרי ספא מפנקים, שמציעים טיפולים מקומיים (לדוגמה בעיר באדן-באדן שרוב רובה מוקדשת לתיירות ספא). אפשר גם להגיע כמשפחה לאחד הפארקים הענקיים והייחודיים לילדים כולל פארק אירופה האדיר, פארק חבלים ופארק מוטורי, או לאתרים מעניינים אחרים כמו למשל מוזיאון השעונים שכולל 8000 פריטים ומבוסס על תעשיית השעונים המקומית.

 

לא רק עוגת היער השחור

התרבות הגסטרונומית כאן עשירה וכוללת כמובן את עוגת “היער השחור” שיש בה בסיס שוקולדי שחור עליו קצפת שמדמה את השלג על צמרות העצים ודובדבנים אדומים. מעבר לכך התפריט העונתי מציע נזידים ובשר ציד בחורף ומטבח קליל שמבוסס על ירקות ופירות מהאיזור בתקופת הקיץ. הכל נמצא במסעדות קטנות ומקומיות או פונדקים מתוקים.

 

בתי ילדים לבילוי ויצירה

העיירות, האגמים והנהרות ציוריים ומאפשרים לטייל ולחלום, להירגע, ליהנות מהנוף וממסלולי הליכה נוחים מול כאלה אתגריים. בסביבה תמצאו לינה כפרית אותנטית אל מול לינה כפרית יוקרתית כדוגמת הריזורט BAREISS שכולל פעילויות רבות לימים שלמים מגיל אפס עד גיל 120 ובו התמקמנו בחופשה שלנו. לכל שכבת גיל יש בית משלה, כולל מדריכים, שלוקחים את הילדים ובני הנוער לפעילויות ביער (כולל הסעה וליווי לפארקים המקומיים). בני הנוער יכולים ליהנות מבית משלהם עם פלייסטיישן, ביליארד ופעילויות מותאמות גיל.

הילדים יכולים לעסוק גם ביצירה, לטפל בחיות בחוות החיות שבה מתגוררים  ארנבים, עיזים וסוסי פוני עליהם ניתן לרכוב, או להעביר את שעותיהם הפנויות בבישול והכנה ושתיית קוקטיילים ללא אלכוהול.

לרשות כולם עומדות בריכות שונות ומגוונות, ספא, ומסעדות, כולל מסעדת מישלן מעוטרת בשלושה כוכבים. הנשים במקום לובשות את התלבושת המקומית “דירדל”, שמלה ומעליה סינר, מראה שמכניס עוד יותר לאווירת היער של פעם.

 

היער השחור לכל המשפחה
צילום באדיבות HOTEL BAREISS

 

כמה טיפים ליער השחור:

  1. פארקים ואטרקציות שאסור לוותר עליהם- פארק אירופה, שמחולק לפי מדינות ומציע שפע אינסופי  כמעט של מתקנים לכל המשפחה, כולל רכבות הרים, פארק המים בטיטיזה, פארקי החבלים והפארק Adventur Park במפלי טריברג.
  2. מוזיאון השעונים ביער השחור הכולל מעל 8,000 פריטים. במקום יש תעשייה זעירה של שעונים. שעוני הקוקיה הם הסמל של היער השחור וזה הזמן והמקום להצטייד באחד מהם.
  3. מתחמי הקניות באיזור נוחים וזולים באופן יחסי. בקרלשרואה יש מרכז הקניות שנחשב לאחד הקניונים הגדולים במערב גרמניה עם כ-150 חנויות.
  • הטיסות ליער השחור זולות יחסית ליעדים אחרים באירופה. אפשר להגיע לכאן משטוטגרט, פרנקפורט או מינכן. שטוטגרט, עיר תעשייה מעניינת, מציעה קניות זולות ומהנות ובתי מלון נהדרים במחיר נמוך, כמו גם מוזיאונים מעניינים לדוגמת זה של מרצדס, שמציע 130 שנות היסטוריה כולל פעילויות ילדים ונוער. שווה לעשות עצירה בעיר ללילה או שניים בדרך חזרה לארץ.
  • כדאי לתדלק מחוץ ליער השחור משום שמחירי הדלק בתור היער יקרים יותר.
  • ואם יש לכם זמן, ערכו טיול יומי או אפילו הישארו לילה באלזס, בצד הצרפתי של היער.

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.