fbpx

בילויי תרבות מומלצים לפסח

אחרי שנתיים של הגבלות, בפסח הזה אפשר לחזור ולבלות כמו פעם. גם עולם התרבות חוזר לעצמו ויש לו לא מעט להציע. קבלו כמה המלצות מעניינות

הפסח הקרוב מיוחד במינו. בניגוד לשנתיים האחרונות בהן היינו נתונים לסגרים ומכונסים בבתים, עתה אפשר לצאת ולחגוג את החירות שלנו. מעבדות לחירות מקבל פתאום משמעות ממשית של ממש. מזג האוויר מתחמם, השמש בשמיים, האביב מראה את הצדדים היפים שלו והמדינה שלנו? היא ארץ נהדרת. הנה מה שאנחנו מתכוונים לעשות בפסח הקרוב.

UMA  – פסטיבל ירושלים למחול

מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה ירושלים בשיתוף עם עיריית ירושלים משיקים את UMA – פסטיבל ירושלים למחול, שיתקיים בחול המועד פסח בתאריכים 21-19 באפריל.

במסגרת פסטיבל UMA, כל האולמות והשטחים הציבוריים בבנייני האומה ירושלים יהפכו לזירות תוכן וסטודיו למחול עם המתקנים הכי מקצועיים, ויציעו כיתות אמן ושיעורי מאסטר במגוון סגנונות עם להקות ורקדנים מובילים מישראל והעולם.

הפסטיבל יציע גם מופעים של להקות המחול המובילות בישראל, כגון: מופע 360 מאת רמי באר של להקת המחול הקיבוצית, מופע סטודיו של להקת המחול פרסקו לצד שיעור בלט קלאסי וסדנת רפרטואר הכוללת שיח והכרות עם רקדני הלהקה.

בפסטיבל תשתתף נועה נווה, שמגיעה היישר מלוס אנג’לס וברזומה שלה תפקיד סולנית ב-“אאידה” בברודווי והופעה במחזמר זוכה הטוני Fosse כשהיא רק בת 17. נועה תעביר מניסיונה העשיר לדור במסגרת הפסטיבל יערכו גם הרקדות המוניות עם גדי ביטון, המנהל האמנותי של פסטיבל מחול כרמיאל ומי שמוביל בישראל את עולם ריקודי העם. ביטון חיבר מעל 300 ריקודי עם במגוון סגנונות הנרקדים בכל רחבי הארץ ובעולם.

לצד השיעורים, כיתות האמן והמופעים יתקיימו גם ארועי תרבות נוספים כמו ההצגה “בוז’ולה” של תאטרון האינקובטור – הצגה צעירה ובועטת שבה הקהל משתתף עם המתרחש על הבמה, והסרט הדוקומנטרי “עד אשר נמצא מקום” שעוסק בחייהם של רקדנים, כולל שיחה עם יוצר הסרט איציק עמר והשחקנים. עוד פרטים באתר הפסטיבל.

בילויי תרבות מומלצים לפסח
להקת המחול פרסקו. צילום: אפרת מזור

נושמים תרבות בטבע

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים משיקים גם השנה, לרגל חול המועד פסח, מיזם משותף תחת הכותרת “נושמים תרבות“. זו השנה השלישית בה מתקיים שיתוף הפעולה בין הגופים במסגרת המיזם הייחודי שזוכה להצלחה רבה ולתגובות נלהבות מציבור המטיילים בישראל.

במסגרת המיזם קהל המבקרים בגנים הלאומיים יוכל להנות ללא תוספת תשלום מחוויה יוצאת דופן של תרבות עם מגוון הופעות של להטוטנים, שחקנים, אמני קרקס, נגנים ואפילו זמרות וזמרי אופרה.

 ההופעות יתקיימו במשך ארבעה ימי חול המועד פסח, בימים א’-ד’, 17-20 באפריל, בשעות הבוקר והערב, בגנים הלאומיים ברחבי הארץ.

 150 אומני רחוב ומוזיקאים, יופיעו בשישה אתרים הפרוסים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום. האמנים יופיעו בנקודות בעלות עניין מיוחד ברחבי האתרים, כך שלאורך מסלולי הטיולים יוכלו המטיילים לפגוש כמה שיותר מופעים. הגנים הלאומיים בהם תתקיימנה פעילויות הם ציפורי, בית שאן, יחיעם, מגדל צדק, בית גוברין, ממשית.

פסטיבל הצגות לילדים

אין ספק שצפייה בתיאטרון היא חוויה מעצבת, מלמדת ומפתחת, בעלת השפעה על עולמם של צופים צעירים  תיאטרון הילדים והנוער המדיטק שואף לעודד חרות מחשבה, תוך מתן כלים לקהליו להתמודד עם המציאות הסובבת אותנו.  חווית תיאטרון היא מעוררת השראה ומעודדת מחשבה ויצירה.

פסטיבל הצגות לילדים” יתקיים בתיאטרון המדיטק חולון בין התאריכים 23-17 באפריל, חול המועד פסח. במסגרת הפסטיבל יעלו הצגות מקור איכותיות לילדים ולנוער, שהפכו במהלך השנים לקלאסיקות.

בין ההצגות אפשר למצוא את איינשטיין – הילד שלא הפסיק לשאול, לאסי, ילדי בית העץ, מצחיק, דון קישוט ועוד. פרטים באתר המדיטק.

יאיוי קוסאמה במוזיאון תל אביב

יש מי שעוד לא ביקר בתערוכה הזו? אם כן, זו ההזדמנות הכמעט האחרונה. לאור הביקוש הרב, האריכו במוזיאון את התערוכה עד לאמצע מאי ומומלץ בחום לנצל את החופש לביקור. זו תערוכת רספוקטיבה ענקית לאמנית יוצאת דופן שמתפרשת על כל המוזיאון כמעט וכל המשפחה, גדולים וקטנים יכולים ימצאו בה עניין והנאה מרובה. 

עשו לעצמכם טובה ופנו כמה שעות טובות לעולמה הקסום והמופלא של יאיוי קוסאמה היפנית. 

פרטים באתר המוזיאון

 

בילויי תרבות מומלצים לפסח
צילום פרטי מתוך התערוכה

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

בצילום הראשי: 360 של להקת המחול הקיבוצית. צילום: אייל הירש

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.