fbpx

פורים בגרסת עשו זאת בעצמכם

פורים הפך כבר מזמן מחג של יום תחפושות אחד, לשבוע של הילולה מתמשכת בבתי הספר. כשכל יום מצריך תחפושת אחרת ויצירתיות אינסופית, שבלונות של איפור יכולות לעזור. קבלו כאן הוראות מדויקות לשתי תחפושות איפור מוצלחות

אחד החגים שהילדים שלי ואני הכי אוהבים הוא חג פורים. אנחנו מתחילים להתכונן אליו כבר בנובמבר, ממציאים תחפושות, עובדים על הפרטים הקטנים ביותר, חושבים על חלוקת הימים, יום בנים, יום בנות, יום גיבורים וגיבורות, יום האלווין, יום פיג’מות וכמובן, גולת הכותרת, היום החופשי בו כל אחד לוקח לעצמו חופש להיות מי שמתחשק לו. לרוב, אנחנו מגדילים לעשות ומתאמים תחפושות משפחתיות. השנה, למשל, בתי ואני מתחפשות לוואנדר וומן בעוד בני לחץ הירוק, במסגרת יום גיבורי על.

מתחילים מוקדם, מאד

בבוקר פורים עצמו אנחנו מתעוררים בשעה חמש בבוקר ומתחילים להתחפש. כל ילד צייר מבעוד מועד על דף את האיפור אותו הוא רוצה שאאפר אותו, ואני מתחילה לצייר. בשנה שעברה, הבן שלי (כיום בן 11) פיסל לעצמו במשך חודשים תחפושת אביר מקרטון. בחמש בבוקר תפרתי לו את התחפושת לבגדים. זה לא היה הכי אסתטי בעולם, אבל זה בפירוש היה מספק.

שבלונות שיצילו אותנו

אני יכולה להבין שלא לכל ההורים יש את הפניות וגם לא את החשק להיכנס “להרפתקת פורים” שכזאת, וחייבת להודות שלאור הסיוע המודרני שניתן השנה להורים מטעם חברות האיפור, גם אני מתעתדת לצייר על פני ילדיי לפי שבלונות.

דוגמה לכך אפשר למצוא ברשת SACARA , שהוציאה חוברת “עשו זאת בעצמכם” עם כמה סוגי תחפושות מאופרות. המחירים נוחים מאוד, שקלים בודדים לכל סט איפור, וההוראות מדויקות. כל סטייה מהקווים תעניק לתחפושת שלכם נופח ייחודי.

הנה למשל, שתי תחפושות שאנחנו בחרנו: גלידה נמסה בה נאפר זו את זו בתי ואני, ושלד, איפור עבור הבן שלי.

תחפושת שלד – הוראות בשלבים

פורים בגרסת עשו זאת בעצמכם
צילום: אלכס ליפקין

מדובר בטרנד עולמי אותו ניתן לבצע בכמה שלבים. בתמונה מדגימה את כל היופי הזה אנה זק. כך עושים את זה:

שלב 1: בסיס וגבות – למרוח קרם לחות לעמידות מקסימלית של האיפור ומייקאפ בגוון התואם לעור. בעזרת פלטת קונטור אבקה יש לבצע הצללות עדינות רק באזור המצח וצדי האף שכן את ההצללות בצדי הפנים משאירים לשלב מאוחר יותר כי אלה צללות גולגולת לא שגרתיות. את הגבות יש למלא בעפרון גבות  ולקבע בעזרת ג’ל שקוף לגבות.

שלב 2: עיניים – את העיניים נאפר בסגנון מעושן שחור כאשר באזור השקע נבצע חימום שקע בגוון חום ובאזור גלגל העין נניח צללית שחורה מטאלית ונטשטש ביניהם. באותה טכניקה נשתמש גם בקו הריסים התחתון. את קו העין העליון והתחתון נתחום בעזרת אייליינר ג’ל שחור להדגשה מרבית של מסגרת העיניים. לסיום נדביק ריסים שלמים דרמטיים ונאחד בעזרת מסקרה. 

שלב 3: אף ופה – בעזרת צבע מים שחור נצייר אף שלדי ובאזור השפתיים נשרטט קווים עדינים לאורך ולרוחב שיהוו את המסגרת לאבנים המדמות את שיני השלד.נגזור אבנים מתוך ערכת מדבקות אבנים לפנים ונמקם כל זוג אבנים באופן סימטרי ומקביל על השפתיים בעזרת דבק שקוף לריסים ופינצטה. 

שלב 4: הצללות צדי לחיים ובית החזה – בעזרת פלטת קונטור, קרם ומברשת קונסילר ניצור הצללות שלדיות בצדי הפנים. נתחיל ביצירת קו אלכסוני שיורד באופן מעוגל כלפי מטה ולאחר מכן נעבה תוך כדי יצירת טשטוש ועומק בעזרת פלטת קונטור אבקה. נחזק את הקו בעזרת צללית שחורה בעדינות יתרה. גם באזור בית החזה ניצור הצללות ונקנח בהדבקת אבנים כסופות קטנות ובינוניות. 

טיפים מנצחים:

  • מומלץ להוסיף אבני קישוט כסופות קטנות גם באזור הרקות ובזווית הפנימית של העיניים.
  • לטוטאל לוק מושלם מומלץ ליצור מראה רטוב בשיער משוך לאחור ולצבוע אותו בעזרת מייקאפ פריימר לבן ומכחול עבה.
  • הסרת מסכת האיפור חשובה לא פחות מהנחתה. הצטיידו מראש במסיר איפור דו-פאזי, בחלב פנים או בתרחיץ הידרופילי שמכיל שמנים צמחיים, אלה יסירו בצורה קלה יותר איפור פורימי. לקינוח, סיימו עם מים מיסלריים עדינים שירוו את העור בלחות וירגיעו גירויים.

גלידה נמסה – הוראות בשלבים

פורים בגרסת עשו זאת בעצמכם
צילום: אלכס ליפקין

התחפושת הזאת מקורית ונהדרת. ברגע בו בתי ואני ראינו אותה, קפצנו עליה בהתלהבות. כך עושים את זה:

שלב 1: שבלונה – הלוק מתחיל בשרטוט של שתי שבלונות של גלידה נמסה כאשר שבלונה אחת נמקם על המצח ואת השנייה נמוך יותר באזור הלחיים. נתחום את השבלונה בעזרת עפרון לבן ולאחר מכן נמלא את החללים שנוצרו בצבעי פנים ורוד בייבי ותכלת פסטל. להעצמת הפיגמנט מומלץ לערבב את צבעי הפנים עם אותם הגוונים מתוך פלטת צבעי מים.

שלב 2: בסיס ועיניים – על החלק התחתון של הפנים נניח קרם לחות שמעליו מונח מייקאפ סופר מט ליצירת בסיס עמיד ואידיאלי. מעליו נבצע הצללות של עצמות הלחיים וקווי המתאר בצד שמאל של הפנים בעזרת פלטת קונטור קרם. לאפקט הסמקה, נניח סומק ורוד זוהר על הלחיים. בעזרת הייליטינג שימר ניצור הארות מעל עצמות הלחיים ובגשר האף. בקו המתאר של השבלונה ניצור אפקט של תלת מימד בעזרת פלטת קונטור אבקה. העיניים יאופרו בגוון ורוד זוהר באזור שקע העין ובצללית בגוון לבן מנצנץ באזור שק הדמעות, עצם הגבה וגלגל העין. את קו הריסים העליון והתחתון נתחום בגוון חום ונטשטש עם מעט ורוד. את קו העין התחתון נתחום בעזרת עפרון לבן. לסיום נדביק ריסים בודדים ונקנח במסקרה. 

שלב 3: שפתיים וגבה – את השפתיים ואת הגבה הממוקמת באזור הנזילה נמרח באמצעות דבק שקוף לריסים ומעל נניח סוכריות בגווני פסטל באופן שתואם את קווי המתאר של השפתיים ושל הגבה.

שלב 4: צוואר – את הנזילה באזור הצוואר ניצור באותו האופן כמו הפנים, באפקט מראה, רק שהפעם נשרטט את הנזילה באופן חופשי. לגימור מנצנץ נוסיף אבקת נצנצים  מעל אזורי הנזילה. לסיום, נדביק סוכריות באופן נקודתי באזורי הנזילות בפנים ובצוואר בעזרת דבק שקוף לריסים.

טיפים מנצחים:

  • לקבלת גוון חזק יותר ועמידות לאורך זמן, מומלץ להרטיב את המכחול בפיקסר לפני טבילתו בצבעי המים.
  • להשלמת המראה  מומלץ להוסיף לשיער אביזר של גביע גלידה טבול בסוכריות צבעוניות.

צילומים: אלכס ליפקין

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.