fbpx

“הצילום נותן לי בטחון, חוזק ואומץ”

עידו עילם, אוטיסט בן 20, מציג בתערוכה את צילומיו היחודיים. מסתבר כי רק לאחרונה החל העולם להכיר בכישרונם האמנותי יוצא הדופן וביכולותיהם המיוחדות של אוטיסטים. עדות אישית מאת אבא של עידו

אם היו שואלים אותי בגיל 22 אין יראו חיי בעוד 30 שנה, לא הייתי יכול לדמיין את חיי הנוכחיים על השפע וכן על האתגרים שהביאו עלי. אשתי לקוית הראיה, שבחמש השנים האחרונות, טיפסה על האוורסט, רצה מרתונים וסתמה את הבוידעם שלנו בשלל גביעים (חפשו: “שרי עילם” בגוגל). בני לקוי הראיה, שבעזרת השם ובזכות פרופ’ אסיה, הרופאים והאחיות של מחלקת עיניים ב’מאיר’ רואה היום כמעט 6:6, עם עזרה משולבת של עדשות מגע ומשקפיים. ושני בני בעלי האוטיזם, עמית בעל הכישרון המוסיקלי ובני הבכור עידו בן ה- 20 שבשנים האחרונות גילה את כישרונו יוצא הדופן בתחום הצילום.

אוטיסטים הם מהאמנים הייחודיים בעולם

בעזרת המורה שלו לצילום בבית הספר ‘צורים’, עידו מצליח להדהים ולרגש גם את המומחים בתחום, בזכות עין רגישה ותפיסת מציאות ייחודית. כישרונו של עידו שלח אותי למסע חיפוש וירטואלי, שבמהלכו גיליתי כי אוטיסטים הם מהאומנים הטובים, הכישרוניים והייחודיים בעולם.

מדוע? יש המייחסים זאת לפיצוי חושי, בעוד החושים החברתיים שלהם פגומים והם אינם מסוגלים לפרש סיטואציות חברתיות כמו אנשים ללא לקות תקשורתית, הם מפצים על כך ביכולות מדהימות בתחומים שונים. יש המייחסים זאת ליכולת המיקוד, עד כדי אובססיביות, שמאפיינת אוטיסטים רבים, המסוגלים לשקוע שעות בריכוז ללא תקשורת עם העולם החיצוני ולהוציא מתחת ידיהם את יצירות האומנות המדהימות ביותר. יש המייחסים זאת לראיית העולם השונה, העובדה שאוטיסטים רואים את העולם בצורה שונה, בזוויות ראיה שאנשים “רגילים” לא יראו לעולם. ויש הסוברים שהיכולות המדהימות של האומנים האוטיסטים נובעות משילוב של כל השלושה. בכל מקרה, ברור כי יצירות האומנות שלהם ייחודיות, מיוחדות ומעוררות רגש ומחשבה.

העולם התחיל להכיר ביכולות המופלאות של אוטיסטים

עידו מספר: “כשאני מצלם ורואה את התגובות המפרגנות אני מרגיש סיפוק וגאווה, שגם עם הלקות והקשיים שיש לי, אני מצליח לתפוס את הרגע, להעניק משמעות חדשה לחפצים ולאנשים, ולגרום לאנשים להתלהב, להתרגש ולהיות מופתעים. זה נותן לי אומץ, ביטחון וחוזק”.

לאחרונה החל עולם האמנות להכיר בכישרון של האומנים האוטיסטים, וכך למשל נמכרה לאחרונה יצירת אמנות של אומן אוטיסט בסכום של 5 מיליון דולר. זו יצירה שלפני 5 שנים נרכשה בפחות מעשרת אלפי דולר, כך שהשקעה ביצירות אומנות של אוטיסטים היום, מעבר לפן האומנותי והערכי שלה הינה השקעה אשר ערכה עשוי להשתבח עשרות מונים במהלך השנים.

תערוכת צילומים של עידו “תראו אוטי”, נפתחה השבוע בכפר סבא, ברח’ מיכה 9, ובה ניתן גם לרכוש מעבודותיו יוצאות הדופן. ניתן גם לתאם מועד הגעה בטל’ 0524338663 או במייל ido-eilam.024.co.il

“דרך הצילומים של עידו עילם, אומן צילום צעיר על הרצף האוטיסטי, אנו מקבלים הצצה לראיית העולם שלו”, כך כתבה אביה ממון אוצרת התערוכה.

פרטים נוספים על התערוכה וכן תצוגה ממבחר צילומיו של עידו ניתן לראות בכתובת האינטרנט: https://lioreila.minisite.ms/n/168269

"הצילום נותן לי בטחון, חוזק ואומץ"

הכותב הוא אבא של עידו ומומחה ליזמות ויצירתיות ויוצר הקורס “איך לדאוג לעתיד הילדים שלנו (גם) בלי להיות מליונרים”

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.