fbpx

בת מצווה בריא לעור הפנים

ברוח הקורונה, חגיגות הבת מצווה הפכו לאינטימיות יותר. אחת הדרכים המקוריות, לאם ולבת או לקבוצת חברות, היא ביקור אצל קוסמטיקאית המלמדת איך לטפל בעור באופן בריא וטבעי. וכן, מלפפון הוא לא מיתוס

הקורונה הביאה לנו סגנון חדש של חגיגות בת מצווה. התארגנות למגה-אירועים, נראית היום זכרון רחוק. החשש מהידבקות, מגבלות התו הירוק, החיסונים, הבידודים, הביטולים ומגוון הווריאנטים, כולל החדש המאיים, הביאו ליצירתיות בחגיגות ולפתרונות צנועים ומקוריים לציון האירוע המשמעותי הזה בחיי כל נערה.

אחת הדרכים היפות להעביר נערות במנהרת הזמן מילדות לנשיות היא חינוך לטיפול עצמי – כך שידעו לדאוג לעצמן ולדעת מה טוב עבורן. כך מגיעות האם והחוגגת הצעירה, לעתים בליווי קומץ חברות, לקוסמטיקאית כדי ללמוד כיצד לדאוג לעור שלהן, כל אחת לפי גילה ולפי צרכיה.

לא להאמין לכל מה שרואים באינסטגרם

פולה בליק דיין, בכירת הקוסמטיקאיות בישראל וד”ר לרפואה סינית ולנטורופתיה, מארחת לא אחת חגיגות שכאלה. היא אף כתבה פרוטוקול טיפולים טבעי ובריא לבנות המצווה. “בנות המצווה מגיעות בדרך כלל עם חברה טובה או עם אמא. המיטות רחוקות אחת מהשנייה לפי התקן והטיפול הוא טיפול יופי שכולל הסבר, זר פרחים, בלונים ועוגה. כשהיום מתחיל כך, הוא ממשיך נפלא. הרבה פעמים אמא שמגיעה לטיפול יחד עם ילדת בת המצווה זוכה להיות שותפה לשיחה כיפית על התבגרות. חגיגת בת מצווה כזאת היא גם סוג של אמירה של האם ומסר שהיא מעבירה לבתה לא להסתכל על מה שקורה באינסטגרם ובטח לא להאמין, ולא למרוח על הפנים כל קרם שהיא רואה. לי, כקוסמטיקאית יש תפקיד בחדר, ואני ממלאת אותו.

לפני הפגישה עם הילדה אני משוחחת עם האמא, בפגישה בוחנת את עור הפנים, מלמדת את הילדה להכין מסכה טבעית בבית ומשלבת פילינג טבעי. אני מסבירה לילדה מה טוב לה ומספרת על כך שמה שיש על הצלחת ,בריא גם לעור הפנים. הילדה מקבלת סרט לראש וסבון פנים טבעי ללא פרבאנים וללא אלכוהול, והטיפול כולל מסכות וחומרים טבעיים. אני מקפידה ללמד את ילדת בת המצווה לטפל בעצמה אבל גם לאכול בריא משום שכל מה שאנחנו אוכלים משפיע על מראה ותחושת העור שלנו”.

טיפים מיוחדים לעונת המעבר

עונות המעבר של האביב ושל הסתיו קשות לעור, והסתיו אפילו קשוח יותר מהאביב. כמו עלי שלכת שמתייבשים ונושרים מהעץ גם העור שלנו הופך להיות יבש ואדום יותר ואת נשירת השיער אפשר להרגיש יותר בסתיו ופחות באביב. גם הימים הולכים ומתקצרים ובשעות החשיכה הורמון השינה מלטונין מפריע לעירנות. לגוף יש הרגשת דאון שמשפיעה גם על המראה החיצוני וצריך לטפל בגוף ובנפש. העצות הבאות נועדו לטפל ולהרגיע את העור, בעיקר למי שיש רוזיציאה, סבוריאה, אטופיק דרמטיטיס ומחלות עור דלקתיות יותר שמתעוררות בתקופה הזאת ויש להרגיע אותן. אז יש לבצע טיפולים יותר רגישים ויותר מלטפים. אנחנו מחבקים את העור ונותנים לו מענה יותר עוטף בקוסמטיקה. גם אם אין לכן חגיגה באופק, אפשר ללמוד ולאמץ כמה מהטיפים האלה:

  1. זה הזמן לשנות את התזונה אחרי המסיבות והג’אנק-פוד מהימים החמים. הסתיו הוא העונה לאכול יותר בבית ולדאוג להוסיף פירות וירקות. זה הרגע למרק מנחם ובריא, מרק ירקות או עדשים כתומים. למערכת החיסונית יש נטייה להיחלש בעונת המעבר וזה הזמן לקחת פרוביוטיקה ותוספים, לעשות בדיקות דם ולגלות מה קורה עם הגוף שלנו.
  2. פירות וירקות כדאי לאכול בתחילת היום ולהוסיף להם סויה ופרוביוטיקה. כדאי שארוחת צהרים תהיה מורכבת מחלבון בריא עם ירקות כשהפחמימה בריאה ומלאה. ארוחת ערב על בסיס ירקות חמים וטריים. זו העונה בה נאכל שלוש ארוחות מלאות ושתי ארוחות ביניים. עונת המעבר מתאימה לניקוי רעלים מבוקר שמבוסס על ירקות ופירות ובשום אופן לא צום שיגרום להתמוטטות.  
  3. לארוחת בוקר כדאי להוסיף יוגורט פרוביוטיקה בלי סוכר ובלי פרי עם חומצה לקטית. אפשר למרוח אותו גם על הפנים ולהוסיף קוואקר כדי להפוך אותו לפילינג. דבש הוא אנטיבקטריאלי ומסייע לטיפול בחטטים ובאקנה וטוב בעיקר לעור שומני. יש להשאיר אותו כל העור במשך רבע שעה, לעסות בעדינות ולשטוף.
  4. לפנים יבשות כדאי לערבב מעט שמן זית עם שמן קוקוס ולעסות.
  5. לא, זה לא מיתוס – לטיפול בכהויות, נפיחות וקמטוטים סביב העיניים ניקח מלפפון, נפרוס לפרוסות, נניח במקפיא לעשר דקות ואחר כך נניח על העיניים. לאחר מכן אפשר למרוח שמן קוקוס שהוא בריא וטוב.
  6. כדאי לזכור שהירקות והפירות שקרובים לקליפה טובים לעור הפנים וכדאי לעסות איתם את הפנים.
  7. תפוח אדמה ולימון מבהירים את עור הפנים. אפשר לעשות איתם עיסוי עדין, להשאיר אותם על הפנים חמש דקות ולשטוף.
  8. בסוף כל טיפול טבעי כדאי למרוח קרם לחות של הקוסמטיקאית שלכל אחת יש בבית.
  9. זה גם הזמן לשתות חליטות שמכינים בבית. כדאי לקנות עציץ קטן של מליסה, נענע, מנטה או לימונית, להניח אותו על אדן החלון או בתוך הבית. מעבר לחליטה, אחרי שמרתיחים ומקררים את החליטות, אפשר להשתמש בהן כמי פנים טבעיים ואפילו למסיכת לילה. כדאי לזכור- יש הכל בטבע.

הכותבת היא מומחית לתרבות צרפת, לייפסטייל ואופנה

בת מצווה בריא לעור הפנים
פולה בליק דיין. צילום: אלון מודן

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.