fbpx

“הנצחיים” – קדימון לסרט המשך?

הקולנוע קורא לכם בחופש חנוכה? חכו עד שתקראו מה יש לחובב מארוול מושבע להגיד על הסרט החדש הזה. האם מארוול הפכה למקדונלדס של תעשיית הקולנוע? זהירות, ספוילרים!

יש איזושהי תופעה שהיא לא כל כך חדשה לאף אחד, אבל בזמן האחרון שמים אליה יותר לב – סרטים של מארוול שמרגישים כמו טריילר לסרט הבא שלהם. זה תמיד היה ככה אבל בעבר היה דגש על הסרט עצמו כשהעלילה הייתה הדבר המרכזי,  ורק אחרי הסרט היינו מקבלים איזה פוסט קרדיט קטן כזה שמבשר על הסרט הבא. תמיד הייתה בנייה לעתיד, כמו בכל סרט סולו של כל אחת מהדמויות של הנוקמים, (“איירון מן”,” קפטן אמריקה”, “תור”), אבל כל סרט בנפרד היה מחזיק את עצמו והוא היה טוב ולפעמים אפילו טוב מאוד. הסרטים התרכזו בדמויות, בבנייה שלהם, נתנו להם יותר עומק וטיפלו בבעיות שלהם.

יותר מדי רעיונות ודמויות

גם הסרט “הנצחיים” לא שונה בכך מסרטי מארוול האחרונים, ונדמה  שמארוול רק רצו לתת תחושה שמדובר בסרט רציני שפותח את הדור החדש של סרטי מארוול ביחד עם שאנג צי , שיצא חודשיים קודם (וסיפר את הסיפור של בחור אסייתי בכת של מתנקשים ויוצא להתעמת עם אבא שלו). אבל לפי דעתי הסרט רדוד, כמעט בלי עומק, ומאוד משעמם. הסרט ניסה להציג יותר מדי רעיונות ודמויות ולא פיתח עד הסוף אף אחד מהם.

בסרט יש 10 דמויות מרכזיות. וזה הרבה מדי. 2 הדמויות הראשיות – איקריס, מעי המנהיג של הנצחיים, וסרסי,  מושא אהבתו שהפכה למנהיגה של הנצחיים –  היו מאוד מאוד לא מעניינות והרגישו לא מפותחות בכלל. סרסי שאמורה להיות הדמות הראשית בסרט, היתה לטעמי כל-כך לא כריזמטית ואני אפילו לא זוכר שהיא דיברה, וראיתי את הסרט פעמיים.

זו שקיבלה יחס סוג ב’, זכתה באמפתיה

בנוסף, “הנצחיים” אמנם מציג לנו את כל הדמויות אבל מתנהג כאילו אנחנו כבר מכירים אותם ומצפה שיהיה לי אכפת מהם. 2 הדמויות היחידות שאהבתי בסרט היו ספרייט ודרואיג. ספרייט היא חלק מהנצחיים וכוח העל שלה זה אשליות אופטיות. היא תקועה בגוף של ילדה קטנה. לדרואיג יש כוח שהוא יכול להשתלט על אנשים ולהגיד להם מה לעשות. בדרואיג הייתה מורכבות מסוימת שעניינה אותי: מצד אחד הוא לא הסכים עם הדרך של הנצחיים וחשב שהם יכולים לעזור להם הרבה יותר, מצד השני הדרך שלו לעזור לבני האדם הייתה לא מוסרית.

ספרייט הייתה לפי דעתי הדמות הכי מעניינת בסרט. אחד החלקים שהכי אהבתי בסרט הייתה המשפחתיות של הנצחיים. הם אולי התפרקו וכבר לא פועלים כצוות, אבל כשהם כן פעלו, הם היו משפחה של חייזרים רובוטים מוזרים שבאה להגן על כדור הארץ, והיו כמה סצינות שגרמו לי להרגיש את המשפחתיות שלהם. הסצינה שהם יושבים מסביב לשולחן ואוכלים ומדברים הרגישה כאילו המשפחה שלהם התאחדה. ספרייט לעומת זאת אף פעם לא ממש הייתה חלק מהמשפחתיות שלהם. היא אמנם קיבלה מהם אהבה והיא אהבה אותם אבל היא תמיד נשארה בצד ולא לקחו אותה ברצינות. היא וקינגו שהוא חבר צוות אחר בנצחיים, גרו ביחד והוא נטש אותה ותמיד קיבלה יחס סוג ב’ היא תמיד נשארה בצד והיא זכתה באכפתיות שלי כלפיה, ובאמת שמחתי בסוף הסרט שהיא זכתה לחיים נורמליים, והפכה לילדה רגילה והתחילה ללמוד בבית ספר והעול של הכוחות שלה הוסר ממנה על ידי סרסי.  אבל מארוול הרי חייבים שיהיה סרט המשך, אז מיד  אחרי שספרייט מקבלת את הסוף הטוב שלה, חוטפים את כל הנצחיים לחלל כי מוכרחים  שתהיה המשכיות.

סרט בשביל ההייפ

הסרט עצמו היה סביר, היו בו כמה רגעים נחמדים, אבל מאוד מאוד השתעממתי בגלל שהמון חלקים פשוט לא היו עשויים טוב, והייתי מאוד שמח אם הם היו מרחיבים על המשפחתיות שלהם כי זה נראה לי מאוד מתאים לנושא. אישית לא הייתי הולך לסרט הזה אם הוא לא היה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול וזה אחת הסיבות שאני לא אוהב אותו. מארוול חושבים שהם כבר לא צריכים לעשות סרט טוב כי לאף אחד לא אכפת כבר מהמוצר עצמו, הם רק רוצים להוציא אותו בשביל ההייפ לסרטים הבאים. בקיצור אני מרגיש שמארוול הפכו למקדונלדס של תעשיית הקולנוע. 

הכותב הוא בן 18, תלמיד כיתה י”ב מתל אביב

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.