fbpx

דור העתיד יציל את העולם

הצעירים הישראלים לא רק מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ, הם גם רואים עצמם כסנגורים ומנהיגים לקראת עתיד בר קיימא יותר. כך עולה ממחקר עולמי חדש שנערך בקרב 14,000 צעירים מרחבי העולם, כולל ישראל

כחלק מהחזון  וההתחייבות לאורח חיים טוב יותר ובר קיימא ביצעה חברת Electrolux מחקר גדול שנועד לבחון את דעותיהם של צעירים על חיים ברי קיימא כעת ובעתיד. המחקר נערך בקרב בני 25-15 מ-13 מדינות, ביניהן גם ישראל. מהמחקר עולה כי כ-40% מהצעירים הישראליים בוטחים בעיקר בעצמם בהובלת השינוי לעבר עתיד בר-קיימא. 35% מאמינים גם במשפיענים וכ-23% במדענים. רק 6% מהצעירים הישראלים, סומכים על המבוגרים שייקחו על עצמם את האחריות. בנוסף, שלושה מתוך עשרה (33%) גם מאמינים שהדור הצעיר יהיה זה שיפתור את משבר האקלים.

בישראל, לא זו בלבד שהדור הבא רואה עצמו כמנהיגים עתידיים, אלא שמעל  ל- 40%  רואים עצמם גם סנגורים של תחום הקיימות, כאלה המנסים להשפיע באופן פעיל על אחרים, לחיות באופן ידידותי לסביבה כבר היום. עוד נמצא כי 35% מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ. אך בעוד הצעירים מוכנים לעשות את חלקם, הם גם מרגישים מתוסכלים מכישלונות הדור הקודם:  4 מתוך 10 טוענים כי הצעירים הם אלו שצריכים לתקן את ה”פשלות” של דורות קודמים, ו- 41%  מהם מרגישים שהם מנסים להשמיע קול אך אף אחד לא מקשיב.

בהתבסס על תוצאות המחקר, חברת Electrolux הזמינה צעירים להצטרף ל”צוות מחוללי שינוי” שיעבוד בצמוד למרכז החדשנות של החברה, ומטרתו להאיץ שינוי בר קיימא ולחקור פתרונות אפשריים לחיים טובים יותר. תובנות מהמחקר ומהמפגשים עם הצוותים ישמשו את החברה במאמציה לפתח חדשנות.

תנו לנו חדשנות ירוקה

על פי המחקר, רוב גדול מאד תומך בחינוך בנושאי קיימות ובפתרונות של חדשנות בתחום ה”ירוק” שיאפשרו מעבר לחיים בחברה ידידותית יותר לפלנטה. כשזה מגיע לבתיהם העתידיים, צעירים מתמקדים בפתרונות של קיימות למזון, מים ואנרגיה. אלה חשובים להם יותר מפתרונות חכמים  שאין בהם היבט של קיימות.

“אנו רואים כיצד צעירים ישראלים מודאגים מחייהם בעתיד. הם רוצים לחיות יותר באופן בר קיימא והם שואפים לאכול מזון אורגני או צמחי, להפחית את הצריכה בביגוד אופנתי המשתנה תדירות, ולשפר את איכות האוויר. לאחר שהשקנו את  יוזמת ‘חיים טובים יותר בשנת 2030’ בחודש מאי השנה, יש לנו כעת שני משתתפים צעירים מאזור המזרח התיכון וממדינות אסיה פסיפיק, שהצטרפו לצוות ‘מחוללי השינוי’. המשתתפים הצעירים מהווים כוח מניע משמעותי בהבאת נקודת המבט הייחודית שלהם בבחינת פתרונות העונים לצרכים ולשאיפות של הדור הבא ובכך יחוללו שינוי משמעותי לטובה”,  אומר ויטור מאיה המילקו,  מנכ”ל אזור מזרח תיכון ואפריקה הצפונית והמרכזית, בחברת אלקטרולוקס.

עוד ממצאים מהמחקר הישראלי:

בישול ואוכל

למעלה מחצי מהנשאלים אמרו כי הדברים הדברים החשובים להם ביותר בביתם העתידי הם: מרחב לבישול, מרחב להירגעות ומקום לאירוח חברים ובני משפחה. 29% מהם מתכוונים לבשל אוכל על בסיס צמחי ואחוז דומה גם מתכוונים למחזר או לייצר קומפוסט מפסולת המזון. רק 12% מעדיפים אוכל מוכן.

ביגוד

רוב מוחלט של הצעירים, 70%, הביעו רצון להשקיע בבגדים איכותיים ומוכנים ולתקן אותם כדי שיחזיקו מעמד זמן רב יותר. 61% סבורים כי השימוש בבגדי יד-שניה יהפוך להרגל התנהגותי.

רווחה

למעלה משליש מהצעירים מעוניינים במערכות חכמות שיותקנו בביתם ויעזרו להם לדאוג לשלומם, כמו ייעוץ בשגרת הפעילות הגופנית, ייעוץ תזונתי, בריאותי, טיפים לחיי קיימות והגנה מפני רעלים מבחוץ.

Electrolux היא חברת מכשירי חשמל עולמית מובילה, כבר למעלה מ-100 שנים, השואפת תמיד להיות בחזית הקיימות באמצעות הפתרונות והפעולות שלה. לאתר

כיבוי אורות ועוד

עד כמה אתם ידידותיים לסביבה? 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.