fbpx

מתחברים למטרות באמצעות הדמיון

באמצעות תקשורת הלקוחה מהעולם הטיפולי של NLP הורים יכולים לעזור לילדיהם לחזק את היכולות שלהם למימוש מטרות

NLP היא טכניקה טיפולית שפותחה בארה”ב בשנות ה-70 של המאה הקודמת על ידי פרופ’ ג’ון גרינדר (בלשן ופסיכולוג) וריצ’ארד בנדלר (פסיכולוג) שהחליטו להתחקות אחר דפוסים של אנשים מצליחים ולהבין מהם אותם מנגנונים תודעתיים שסייעו להם להצליח.

 
מאז ועד היום הפכה השיטה עבור רבים לדרך חיים מסייעת, השמה דגש על מה מנהל אותנו וכיצד נוכל לרתום את התת מודע שלנו ואת המחשבות והרגשות שלנו להשגת מטרות וליצירת שינויים.

משמעות ראשי התיבות של NLP הן: NURO =עצבי , LINGUISTIC  = לשוני , PROGRAMMING   = תכנות

התקשורת כגורם מתווך

ידוע היום יותר מתמיד שלתודעה שלנו יש כוח עצום בהשפעה על התפקוד שלנו. אמונה, תקווה והנעה לפעולה מחזקים את היכולת להשגת המטרות אותן נרצה להשיג ואחד מגורמי התיווך שמסייעים לממש זאת זו מיומנות התקשורת.

כשמדברים על  תקשורת, הכוונה היא הן לתקשורת שלנו עם עצמנו, השיח הפנימי שאנו מנהלים עם עצמנו כגורם שמחזק או מעכב. למשל, האם נאמר לעצמנו, אני בטוח/ה שאצליח, או אין סיכוי שאצליח, כולם יותר טובים ממני. המשמעות הנוספת היא השיח שאנו מנהלים עם האחר.

כיצד מידע זה יכול לסייע לנו?


לכולנו יש מחשבות/רגשות /התנהגויות המנהלות אותנו. הרגש הוא מנוע חזק להצלחה וכשהוא מחובר אל תמונות (בראש) ואל אמונה, העוצמה שלו גוברת. המחשבות שלנו מאוד משפיעות על הרגשות שלנו ובאות לידי ביטוי בעשייה או בהימנעות מעשייה. חיבור האדם אל הרגש בעזרת הדימיון יכול לחזק את המוטיבציה לעשייה.

ו
כאן נכנס לתמונה התפקיד ההורי. בעזרת מספר שאלות מכוונות ושיחה רגועה ונעימה ניתן להתחיל לחבר את הילדים שלנו אל המטרות שלהם.

נתחיל בכך שנמצא מרחב נוח ונעים לנו ולילדינו וזמן שמתאים לשני הצדדים.
אז נתחיל לחבר את ילדינו אל המטרות שלהם ולייצר אצלם התלהבות בקשר לאותה המטרה. התלהבות יוצרת הנעה להשגת המטרה, היא כוח מניע רב עוצמה המצליחה פעמים רבות לעקוף המון חסמים.

נתחיל עם שאלות פתוחות:

1.איך היית רוצה שתראה השנה הקרובה?

2. מה מבחינתך יחשב הצלחה? תתאר/י לי מה זה הצלחה עבורך? איך זה נראה? איך זה יבוא לידי ביטוי עם החברים? מבחינת לימודים? איך תרגיש/י כשתצליח? על מה זה ישפיע? זו סדרת שאלות שמעודדות חשיבה.

3.אשמח אם תבחר/י מטרה אחת שממש חשוב לך להשיג, כיצד תרגיש/י אחרי שתשיג/י את המטרה? אלו מחשבות יעלו לך לראש על עצמך? כיצד תתנהג/י? תתאר/י לי ממש מהם הדברים שתעשה/י בכדי שתצליח/י במטרה שהצבת. תוכל/י לעצום עיניים וממש לראות את עצמך לאחר שהשגת את המטרה, איך החוויה עבורך?

4. האם אבא או אימא יכולים לעשות משהו בכדי לתמוך בך לשם השגת המטרה?

שאלת שאלות תוך כדי הפעלת הדימיון וחיבור לרגש, מאפשרת למטרה להיות ממש מוחשית ולייצר ציפיה אצל הילדים לקראת אותה מטרה.

זה נכון גם לבני נוער וגם למבוגרים.

התודעה שלנו ותת המודע לא מבחינים בין דימיון למציאות ואם הילדים יראו את עצמם מצליחים זה כבר יסייע להם להתכוונן לכיוון ההצלחה.

לכן מרחב נעים ומוגן ויצירת פתיחות דרך תקשורת מעצימה עם ילדייך ושאלות מכוונות יעזרו להם לייצר מטרה עתידית ולחשוב ביצירתיות כיצד להשיגה.
 
בהצלחה ושתהיה לנו שנה מלאה בהגשמה.

הכותבת היא מרצה, מנחת קבוצות, בעלת תואר שני בחינוך, מטפלת מוסמכת
 בNlp  ודימיון מודרך ( Master Nlp ) ובשיטות טיפול נוספות. לאתר

אולי יעניין אתכם גם:

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.