fbpx

הורים, מה תגידו לילדכם על מרב מיכאלי ובן זוגה?

ובמילים אחרות, ההודעה על לידת בנם של מרב מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין מספקת לכולנו שיעור מעניין בפמיניזם, זוגיות, כבוד הדדי, וגם נימוס

בשבוע האחרון געשו כלי התקשורת והרשתות החברתיות מנסיעתה הפרטית של השרה מרב מיכאלי לארה”ב עם בן זוגה. זאת, בניגוד להנחיות ראש הממשלה שהמליץ לא לטוס בעת הזו.

בזמן שמיכאלי עצמה שמרה על שתיקה ולא פירשה, כתבים ומבקרים מטעם עצמם לא חסכו בהאשמות והטילו בה דופי. כשמיכאלי ובן זוגה ליאור שליין פרסמו את הסיבה האישית והמשמעותית לנסיעה, , לידת בנם שנולד לאם פונדקאית, הזרם עבר לשטף ברכות אבל באופן מפתיע (או לא) הגל העכור לא נשטף וכלל הרבה מאד ציקצוקים, ביקורת, צרות עין והתלהמות.

גם ילדינו, במיוחד הבוגרים שבהם חשופים להיקף ולמגוון הצבעים של השיח וזו הזדמנות מצוינת עבורנו לדון איתם בנושא אקטואלי אנושי, עקרוני, ועל אף היותו צהבהב כזה שיש בו “רווח” מבחינה ערכית.

10 תובנות על פמיניזים, נשיות, גבריות ומה שביניהם

אז מה אנחנו כהורים לבנים ובנות יכולים לקחת מהסיפור הזה ולחלוק עם ילדינו ?

  • נתחיל בזה שאישה, כל אישה ובכל סיטואציה יכולה לשנות את דעתה. נכון, בעבר היא הצהירה שהיא לא רוצה ילדים אבל החיים דינמיים והיא שינתה את דעתה.
  • היא גם שינתה את דעתה, אולי, בנוגע פונדקאות. אולי, כי זה לא נאמר בצורה מפורשת. נכון שבעבר יצאה נגד ניצול גופן של נשים לצרכים פונדקאיים אבל המציאות כידוע אינה שחור-לבן, יש בה תמיד הרבה יותר גוונים . גם פונדקאות הוא נושא מורכב ואינו תמיד מקשה אחת. ואני בטוחה שכשמרב תמצא לנכון היא תשתף בחוויה הפרטית שלה ונוכל ללמוד גם שם משהו.
  • יותר מזה, היא שינתה את דעתה בעיקר בגלל רצונו של בן הזוג שלה, כך עולה מדבריה. זה לא מפחית מכבודו של אף אחד מבני הזוג להיענות לרצון של בן הזוג השני. זו המשמעות האמיתית של זוגיות, אהבה ונתינה.
  • אשה לא חייבת להיות זו שמופעלת על ידי הקריאה של הרחם שלה, ולא כל הנשים חשות צורך לעשות ילדים ולהיות אימהות ואולי גם לא כל הגברים אבל יש גברים שכן והם יודעים לבטא את זה בפני בת הזוג שלהם.
  • שני בן הזוג מדגימים לנו כאן כיצד אפשר לחיות תחת העין הציבורית ולשמור גם על פרטיות, כבוד ודיסקרטיות. לא חייבים להתבכיין ולהתקרבן בכתבות בכלי התקשורת על “החלום” להפוך להורים, חלום שנתקל בהרבה מאד קשיים, פיזיים, מערכתיים, כספיים ועוד. רק בסוף השבוע הזה היינו עדים לכתבה קורעת לב על דוגמנית ידועה לשעבר שמקדישה את חייה בעשר השנים האחרונות לחלום האמהות.
  • מיכאלי חיה חיי זוגיות מלאים עם בן זוג צעיר ממנה. כן, גם גברים יכולים להרשות לעצמם לבחור בבת זוג מבוגרת מהם וזה לא פוגע בגבריות שלהם. פורמט “המשפחה ” הוא ענין גמיש וכל זוג יכול להתאים אותו לאישיותו, לצרכיו ולטמפרמנט שלו.
  • הם גם לא נשואים וגרים בדירות נפרדות. כאמור, כל אחד מה שעובד לו.
  • שניהם מטפחים קריירות תובעניות, תומכים אחד בשני כבר שנים וסביר שזה ימשיך באופן הזה גם עכשיו. אשה לא צריכה להיות נושאת העול היחידה באמהות ולא לוותר על עצמה, וכך גם בן זוגה.
  • מיכאלי ובן זוגה שליין מדגימים בחייהם איך המילה פמיניזם היא לא מילה גסה. מיכאלי היא פמיניסטית אמיצה ועיקשת ויש לומר שכזה הוא גם זוגה. הצרכים של שניהם נידונים באופן שוויוני ובכבוד הדדי ביניהם.
  • והתובנה האחרונה המתבקשת קשורה אלינו, הישראלים באשר הם. נכון, זו אמירה גורפת ואפשר להתייחס אליה בפרופורציות המתאימות אבל קשה היה להימנע מההבנה כי הארוע הזה מדגים שוב ובאופן מובהק עד כמה הישראלים הם חסרי נימוס, חסרי טאקט , נותנים דרור לחרצובות לשונם ומקלדתם בלי לתת דין וחשבון , ובקיצור מרשים לעצמם בקלות להיכנס לאשה לרחם בלי אלוהים.

הילדים שלנו גדולים וחכמים, הם גדלים לתקופה אחרת, שוויונית יותר וכזו שבה נשים פורצות יותר ויותר תקרות זכוכית. אפשר בהחלט לדון איתם במציאות הזו ובמה יכול וצריך להשתנות.

הכותבת היא עורכת בפועל של מגזין עשר פלוס

כך נראה השיח בקרב בני נוער: העצמה נשית? הצחקתם אותם

החתונה של הבן שלי

 

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.