fbpx

שוב חופש, הפעם הגדול

אחרי שנה שלמה שהילדים היו בבית רוב הזמן, עולה השאלה איך יראה החופש הגדול שלהם, ומה עושים כשהם כבר גדולים מדי לקייטנה אבל צעירים מדי בכדי להעסיק את עצמם

“אני, קייטנה? אין מצב!”
כן, יש גיל כזה.
הם כבר לא ממש צעירים שאפשר פשוט לרשום אותם לקייטנה ועוד לא מספיק בוגרים כדי לעבוד או להעסיק את עצמם בדברים משמעותיים אחרים במשך חודשיים שלמים.
“החופש הגדול” –  צמד מילים שמעורר תחושות לא פשוטות אצל הרבה מאד הורים. השנה זה תופס אותנו ההורים במחסור אנרגיות, סבלנות, יצירתיות ומשאבים כלכליים יותר מתמיד. שנה שלמה הילדים היו בבית רוב הזמן, בילו הרבה שעות בחדר, המון שעות מול מחשב ומה עכשיו? איך יראה החופש הגדול הזה? שוב בחדר? שוב מול המחשב? שוב שעות מול המסך? שוב ערים כל הלילה וישנים רוב היום? שוב בקושי נפגשים עם אנשים אמיתיים?

לא רוצים יותר כלום


“אני רק חושבת על החופש הגדול המתקרב ואני נכנסת ללחץ” אמרה לי אמא של לירון בשבוע שעבר. היא לא רוצה כלום. אחרי ששנה הייתה בבית היא אומרת שהיא עייפה מהשנה הזאת ורוצה את החופש כדי לנוח. ללא ספק יש בזה משהו. השנה המוזרה הזאת לא הייתה קלה להרבה מאד ילדים.
ללמוד בזום זה לא פשוט בכלל. המעברים מסגר לשגרה ועוד סגר ושוב שיגרה, דרשו מכולם הרבה ולא היו פשוטים בכלל.
ובכל זאת, מה אנחנו ההורים יכולים לעשות כדי שהימים של החופש הגדול יהיו מהנים לילדים שלנו, אבל גם לנו ובמיוחד שיהיו משמעותיים עבורם ויהוו קרש קפיצה לשנה הבאה?

ראשית אני ממליצה לתקשר את המחשבות האלו עם הילד שלנו. להקשיב ולהבין באמת איך הוא היה רוצה שהחופש הגדול שלו יראה.
רק אחרי שהקשבנו באמת, נוכל להביא את עמדתינו ההורית. ילדים בכלל ובני נוער בתחילת גיל ההתבגרות בפרט, לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, בטח לא בחופש. בתקשורת נכונה נוכל להגיע למצב של שיתוף פעולה ולהוביל את הילד שלנו למקום שאנחנו רוצים לראות אותו בו.
זאת מנהיגות הורית אמיתית!

רשימת בא לי


כדי להתחיל לחפש מה כן, אני אוהבת להיזכר יחד עם הילד בחוזקות שלו. מה הוא אוהב לעשות, נהנה לעשות, רוצה ללמוד לעשות. אח”כ להכין יחד רשימת בא לי.
מה זה אומר? פשוטו כמשמעו – מה בא לי לעשות בחופש הגדול?
הרבה פעמים כשמתחילים בגישה הזאת, מגלים דברים נפלאים.
כותבים לפחות 20 דברים ברשימת “בא לי”, אפילו דברים קטנים כמו להיפגש עם… (לכתוב ממש את שמות הילדים שרוצים לפגוש).
מתוך הרשימה מוציאים את הדברים שצריך לחפש בגוגל איפה נרשמים, מחפשים המלצות, רושמים בלוח השנה את התאריכים של הדברים שיש להם תאריך מוגדר כמו קורס כזה או אחר או חופשה משפחתית ויוצאים לחופש הגדול מלאי שמחה ומוטיבציה.
חופשה נעימה,
יפעת.
הכותבת היא מטפלת CBT, מטפלת דיאדית, מנחת הורים ומאמנת. לאתר של יפעת כלים קשובים, לעמוד הפייסבוק של יפעת

רק אל תחזרו הביתה לבד

לחזק את המיומנויות החברתיות – דווקא בחופש הגדול

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.