fbpx

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

אחרי שנת הקורונה, שבוע הספר חוזר השבוע, ללא מסכות או בדיקות. אם גם אתם אוהבים לקרוא ומוצאים שהשפע מבלבל, הנה כמה המלצות שוות במיוחד שקיבצה למעננו עמליה קריב בת ה-15

1. “להתראות מחר” מאת אריק לינדסטרום, הוצאת ידיעות ספרים

ספר קליל ומהנה, העוסק בנושאים יותר קשים מהמצופה

“להתראות מחר” מסופר ידי פרקר גרנט, שביעיסטית שהתעוורה בגיל צעיר, בעודה עוברת את אחת השנים החשובות בחייה. לאחר מותו של אביה בקיץ, פרקר מתחילה את הלימודים כאשר דודתה ומשפחתה עוברים להתגורר איתה, ולאחר מיזוג בתי הספר בעיר ישנם תלמידים רבים איתם יש לה היכרות מהעבר. פרקר היא מספרת ריאליסטית, צינית וקורעת מצחוק, והדמויות הסובבות אותה מלאות חיים ומגוונות. בין ההתרגלות לבני הבית המתגוררים איתה, לבחינות לנבחרת הריצה של התיכון ולהסתגלות לתלמידים החדשים בבית הספר, פרקר יוצאת למין מסע להבעה עצמית, על מנת להבין כיצד הנכות שלה משפיעה על מערכות היחסים בחייה, וכיצד היא יכולה להפוך לבן אדם טוב יותר, ולפי מילותיה “לא לרחם על עצמה”. הספר מצחיק, מרגש ומחוכם ומבטיח זווית מעניינת על חוויות יחסית טיפוסיות, מנקודת מבט לא טיפוסית בכלל.

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

2. “מחוננת” מאת קריסטין קאשור, הוצאת כנרת זמורה דביר

 פנטזיה לנוער במיטבה, עם עלילה קסומה ומלאת פרטים

“מחוננת” מתרחש ביבשת בדיונית בה שבע ממלכות שונות, בה מתרחשת גם תופעה מוזרה. אנשים בשם “מחוננים” נולדים עם עיניים בצבעים שונים, והם בעלי כוחות מיוחדים. לכל מחונן יש כוח ספציפי ומיוחד, ללא כל הגבלות, מהיכולת לא לישון לעולם עד הכוח לקרוא מחשבות או לאפות באופן מושלם. האנשים האלו נלקחים ממשפחותיהם לשירות המלוכה בכל אחת מששת המדינות, חוץ מבאחת. כך גם קרה לקטסה, לה יש כח קטלני. קטסה, המשרתת בחצר המלכות כמתנקשת ושומרת ראש יוצאת למסע חיפושים ביחד עם נער מסתורי על מנת לחלץ איש אצולה ממדינתו שנחטף בעודו תחת משמרתה. ביחד השניים חוצים את היבשת בחיפוש אחר הנעדר, בעוד קטסה מגלה יותר ויותר על שותפה למסע ועל כוחותיה שלה ועל הסוד הצפון שעליהם לגלות. הספר קולח והכתיבה בו מרשימה, והעלילה המעניינת מבטיחה שלא תוכלו להוריד אותו מהיד. מה גם, שישנם עוד שני ספרי המשך טובים אף יותר.

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

3. “אחד מאיתנו משקר” מאת קרן מקמנוס, הוצאת כנרת זמורה דביר

תעלומת רצח, אך גם דרמת תיכון מהסוג הטוב ביותר

כאשר חמישה תלמידים נקלעים לריתוק ללא עוול בכפם, הדבר האחרון שצריך להדאיג אותם הוא תעלומת מוות מתוקשרת. אך כאשר דווקא סיימון,  מקים אפליקציית הרכילות הבית ספרית נרצח במהלך הריתוק, והמשטרה כבר טופלת אשמה על הצעירים, עליהם לחקור לבד את תעלומת הרצח ולהבטיח כי הסודות שלהם, אליהם סיימון היה מודע, לא יתפרסמו. הספר מתאר חבורת צעירים השונים זה מזה, בסגנון “מועדון ארוחת הבוקר” – הילדה הטובה, הספורטאי, הבחור המסתורי והמסוכן והחכמולוגית, ומתאר את הדינמיקות ביניהם בעודם מנסים לפתור את תעלומת הרצח לפני שסודותיהם יחשפו. הספר מפתיע ומותח, וישאיר אתכם על קצה הכיסא בכל פרק מחדש. הדמויות עמוקות ומתפתחות להיות יותר מה”סטריאוטיפים” עליהן התבססו. מומלץ ביותר לחובבי סדרות בלשות, שמחבבים גם אולי אף יותר סדרות ודרמות תיכון. 

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

4. “היינו שקרנים” מאת א. לוקהארט, הוצאת ידיעות ספרים

מותחן פסיכולוגי עם סוף מפתיע ומרגש שמראה שלא צריך להסתכל רק בקנקן

משפחת סינקלר, משפחה עשירה ומכובדת מהחוף המזרחי מבלה כל קיץ באי הפרטי שלהם מול חופי מסצ’וסטס. ארבעת בני הנוער הגדולים ביותר במשפחה, הנקראים “השקרנים” הם חבורה מלוכדת ואנרגטית. הם מבלים יחדיו קיץ אחר קיץ.עד הקיץ של גיל חמש עשרה. קיידנס איסטמן הינה הנכדה המבוגרת ביותר במשפחה. לאחר שנמצאה על החוף בסוף הקיץ של גיל חמש עשרה אחרי תאונה, ללא כל הכרה או זיכרון של האירוע, היא חוזרת לאי בגיל שבע עשרה ומתאחדת עם שאר השקרנים – מירן וג’וני בני דודה, ועם גאט, חברו הטוב של ג’וני ואחיינה של בן זוגה של אמו, איתו החלה במערכת יחסים לפני התאונה. קיידנס מגלה יותר ויותר על משפחתה ועל חבריה, שנדמה כאילו השתנו לחלוטין בשנה בה החלימה מהפציעה. קיידנס נחושה להבין מה קרה למשפחתה, ויותר חשוב, מה קרה בליל התאונה.

הספר מתאר סיטואציה שנראית כמעט מושלמת תחילה, אך חושף אותנו לסודות העמוקים ולרגשות הכמוסים של המשפחה המדוברת המשמשת כמין אנלוגיה לסטריאוטיפ ידוע. דמותה של קיידנס ודמויותיהם של שאר השקרנים מקסימות ויכנסו לכם ללב בקלות רבה. לא רק זה, שהספר כולל את הטוויסט הכי טוב שקראתי בשנים האחרונות (אל תציצו בסוף, זה יהרוס לכם). 

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

5. “המאה” מאת קאס מורגן, הוצאת הקיבוץ המאוחד

ספר נוער דיסטופי מהסוג הטוב ביותר עם עלילה מהוקצעת ודמויות בולטות

לאחר שואה גרעינית, מספר מצומצם של בני אדם שרדו והקימו קהילה מתפתחת בתחנות חלל המקיפות את כדור הארץ, בהן חוקים קשים ואורח חיים נוקשה המכוון להישרדות המין האנושי. כיוון שכך, כל אדם שנמצא אשם בעבירה, לא משנה איזו, נשפט למוות על מנת לשמר משאבים. תחת המשטר הזה, מאה בני נוער שהורשעו בעבירות שונות נשלחים לכדור הארץ במין ניסוי על מנת לבדוק אם כדור הארץ חזר להיות בטוח לבני אנוש. הספר מסופר מארבע נקודות מבט, שלוש מהן שייכות לחלק מהנערים שירדו לכדור הארץ, ואחת שייכת לניצולה מהתכנית שנשארה בחלל. הספר מעניין, ומשלב את רוח הדיסטופיה והמדע הבדיוני של ספרים כמו “המשחק של אנדר” ו”משחקי הרעב” וגם את המורכבות החברתית של ספרים כמו “בעל זבוב”. הספר אף עובד לסדרת טלוויזיה מצליחה, שאמנם שונה מאד מעלילת הספר, אך מומלצת גם היא.

איזה ספרים כדאי לרכוש בשבוע הספר? 5 המלצות חמות

הכותבת היא נערה בת 15, תלמידה בכיתה ט’

“המפקדת”: עוד צעד לייצוג נשי נכון על המסך

מה קורא בחופש הגדול

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.