fbpx

“אני אוהבת את זה שאמא יודעת להרגיע אותי”

תמר חושבת שאמא שלה מצחיקה גם כשהיא כועסת ואושרת אוהבת את הביטחון העצמי של בתה. הצצה לעולמן של אימהות ובנות בליווי תמונות

תמר (בת 12): “אני דומה לאמא בהכל”

מה את הכי אוהבת באמא? 

“הכל. אני אוהבת שהיא נותנת לי לעשות מה שבא לי – אם זה משהו שמותר. היא לא לחוצה. היא כל הזמן רגועה. גם כשהיא עצבנית היא רגועה. זה משגע אותי הדבר הזה. אני אוהבת את המבטים שלה. אפילו כשהיא כועסת זה מצחיק אותי, אבל אני לא יכולה לצחוק כי היא כועסת עליי. אני אוהבת את זה שאמא יודעת להרגיע אותי. בדיבור שלה. כשהיא מסבירה לי מה קורה”.

במה את דומה לאמא? 

“אני דומה לאמא בבלגן שלי, באחריות שלי. בזה שאם אני רוצה לעשות משהו אני עושה אותו – נקודה”.

במה את שונה ממנה? 

“לא יודעת”.

מה היית רוצה שאמא תעשה אחרת?

“שתעזוב אותי עם הבלגן שלי”.

מי מכן  מרגישה נוח יותר עם המצלמה? 

“אף אחת מאתנו”.

"אני אוהבת את זה שאמא יודעת להרגיע אותי"

מה החלום שלך?

“להיות רופאה. לא סתם רופאה – רופאה מנתחת”.

רצית לעשות משהו לבת מצווה שלך שלא קורה בגלל הקורונה?

“רציתי לנסוע לארה”ב ולהולנד”.

מה תעשי במקום?

“קריוקי עם החברים”

"אני אוהבת את זה שאמא יודעת להרגיע אותי"

אושרת (בת 38): “תמר מעוררת בי השראה”

מה את הכי אוהבת בתמר? 

“שהיא כל-כך יודעת מה היא רוצה. היא כל-כך סומכת על עצמה ובטוחה בעצמה, שאצלי זה מעורר השראה כי אני לא כזאת. למרות שהיא חושבת שאני כזאת, אני לא כזאת. היא תמיד יודעת מה היא רוצה. גם בדברים הקטנים וגם בדברים הגדולים. היא יודעת לקחת החלטות שקשורות אליה”.

במה את דומה לה? 

“אנחנו דומות חיצונית במבנה גוף. גם כשהייתי נערה הייתי ממש כמו תמרי. באופי אני חושבת שתמר מאוד סלחנית כמוני, מאוד רחמנית. אין לה בעיה לתת לאחרים. והיא תיתן מכל הלב”.

במה את שונה ממנה? 

“אני מאוד משפחתית, מאוד חברותית, מאוד אוהבת לבלות ביחד, מאוד רוצה תמיד להיפגש עם חברים, מאוד קהילתית. תמר פחות. תמר מאוד אוהבת את הלבד שלה. את הפינה שלה. תמיד כשיש מפגשים משפחתיים צריך לשכנע אותה. בקטע הזה אנחנו שונות והיא מאוד דומה לאבא שלה”.

מה היית רוצה שבתך תעשה אחרת?

“שתסדר את החדר שלה. סתם, בצחוק. האמת שגם אני הייתי כזאת וגם היום אני לא בנאדם כזה מסודר. אני לא חושבת שיש משהו שהייתי רוצה שתעשה אחרת. מה שהיא עושה זה בדרך שלה”.

מי מכן  מרגישה נוח יותר עם המצלמה? 

“אף אחת מאתנו. יש איזה קושי משמעותי של שתינו עם המצלמה. אני טיפה יותר בנוח מפאת הגיל”.

"אני אוהבת את זה שאמא יודעת להרגיע אותי"

על מה חלמת כשהיית בגילה של תמר?

“חלמתי להיות אשת עסקים. לא ידעתי של איזה עסקים. חלמתי שאני רוצה ללבוש חליפת עסקים. ‘אשת העולם הגדול’ קראתי לזה. רציתי לעשות שינויים בעולם ולהשפיע על אנשים. היום אני רכזת קהילה ובאמת מצליחה להשפיע לטובה על אנשים ולגרום להם לעשות שינוי בחיים שלהם, אבל לא כאשת עסקים. לא ממניעים כלכליים, ממניעים חברתיים”.

חוויה משמעותית שהייתה לשתיכן יחד?

“הטיול הגדול. לפני 3 שנים חזרנו מטיול של שנה במזרח כל המשפחה. זו חוויה משמעותית משפחתית שבתוכה חווינו חוויות שלי ושלה שלדעתי השפיעו על המערכת יחסים שלנו היום. טיול מאוד עוצמתי, מאוד חזק. למשל היה רגע באומגות שאני בכיתי ותמר באה וחיזקה אותי”.

איך חגגתן את בת המצווה בצל קורונה?

“ידעתי שתמר אף פעם לא תרצה מסיבה. היינו אמורות לנסוע באוגוסט האחרון לכבוד הבת מצווה שלה להולנד לשבועיים. זה לא יצא בגלל הקורונה. לדעתי מה שבסוף יהיה בבת מצווה שלה זה מה שהיינו עושים אם הייתה קורונה או לא הייתה קורונה. היא לא תהיה שונה. זה יהיה מאוד מצומצם, מאוד משפחתי, כמה חברים ואולי תמר ואני ניסע לצפון ביחד במקום לחו”ל, שזה מה שתכננו. הקורונה לא שיבשה לי יותר מדי את התכניות”.

התמונות צולמו בגן הבוטני, אילת. אושרת ותמר השתתפו בסדנת אם, בת ומבט לאימהות ובנות מצווה. צלמה וראיינה: מעיין נטעלי סמולר. לאתר של מעיין

“הבת שלי היא המורה שלי לאהבה וקבלה עצמית”

האם הילד שלכם סובל מדיכאון?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.