fbpx

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14

בגיל 6 עברה יערה קפלן את סדנת הבישול הראשונה שלה. היום, רגע לפני גיל 14, היא בעצמה מעבירה קייטנות בישול ואפייה ומוכרת מארזים ומאפים מעשיה ידיה. במדור חדש של “עשר פלוס” היא מספרת איך היא התחילה, מה התגובות שמסביב ומה השאיפות שלה לעתיד

קוראים לי יערה קפלן, אני גרה בקרית אונו והחודש אחגוג 14. תמיד אהבתי בישול ואפייה. מגיל צעיר למדתי להכין דברים דרך קורסים, סדנאות, סרטוני יוטיוב וניסיונות ממתכונים באינטרנט. התחלתי ללמוד באופן רשמי כבר בגיל 6, כשהלכתי עם אבא שלי לסדנה איטלקית של “4 שף”. אחר כך הלכתי עם חבר שלי למספר קורסים אצל קרן ליפשיץ, קורסים של טל קארו וקורס של סמדר שחר. אני מאוד מקווה שאחרי הסגר אמשיך ללכת לעוד. יש כמה אנשים שמהווים עבורי השראה, בהם אסטלה, שאני מאוד מקווה שיצא לי ללמוד אצלה בעתיד, סמדר שחר שמכינה דברים מדהימים וגם ליאור קוקה ואור שפיץ, שבגיל כזה צעיר כבר הגיעו לרמות שרבים אחרים רק חולמים להגיע עליהן.

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14

כשגעתי לכיתה ו’ החלטתי לעלות שלב. רציתי מאוד לעשות קייטנת בישול, אפייה ויצירות לבנות. לאחר הרבה שכנועים ההורים הסכימו, ומאז אני עושה קייטנות לאותן בנות (כבר שנה שלישית). השנה הן כבר בוגרות ולכן אנחנו מתמקדות בעיקר בקונדיטוריה. בנוסף, בכיתה ו’ הבנתי שאני אוהבת וטובה בהכנת עוגיות ובכיתה ז’ התחלתי למכור עוגיות לילדים שאיתי בכיתה. עכשיו, בכיתה ח’, אמא שלי שלחה לי רעיון של מארזי דונאטס והציעה שננסה. כעת, בעזרתם של הוריי, אני מוכרת מארזי דונאטס כבר 3 חודשים ויש כבר מספר מארזים חדשים שעומדים לצאת: קוקיפיצה, קוקי גאר, קייקפופס, עוגות מעוצבות ועוד.

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14
כל מהלך שעשיתי היה בעזרת הוריי המדהימים שתמיד תומכים ועוזרים, גם אם לפעמים הם לא מסכימים. התגובות לרצונות שלי תמיד טובות, ההורים מאוד תומכים ואפילו מביאים בעצמם רעיונות ולוקחים על עצמם את הקניות של המוצרים וכדומה. גם התגובות מהלקוחות מאוד טובות. אנשים מאוד מתלהבים ולא יודעים איך להגיב כששומעים שאני בסך הכל נערה בת 14, אבל הם תמיד מגיבים לטובה ונותנים מחמאות! כמובן שיצא לי להתכתב עם מספר לקוחות שהחליטו לוותר לאחר שהבינו שמדובר בילדה בת 14, אבל אין סיבה שזה יעצור אותי ושאני אתייחס לזה. בסופו של דבר הם מפסידים מוצר טוב.

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14

העסק התפתח יחסית מאוד מהר. אנשים רבים מהעבודה של אבא שלי התחילו להזמין וכך גם אנשים שראו את הפרסומים שלי ושל אמא שלי דרך עמוד הפייסבוק שפתחתי. היום העסק נמצא במצב טוב לאחר שקנו ממנו כבר מעל 300 ערכות, וכאמור בקרוב ייצאו מגוון מארזים חדשים. 

יזמים צעירים: עסק אפייה לפני גיל 14

אני מצליחה לשלב את הכל עם הלימודים והחברים. קצת יותר קשה מפעם, כי יש הזמנות שצריך לעבוד עליהן ויש אנשים שצריך לשמח ולתת להם את המוצר, אבל אני תמיד יכולה למצוא את הזמן ללימודים ולחברות כשאני מארגנת את הזמן שלי כמו שצריך וכשהוריי עוזרים לי כשאני מבקשת.

אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה ואפילו יכולה לומר שאני מקווה לעבוד בזה גם בעתיד. מבחינתי זה להגשים את עצמי ולהראות את נקודות החוזק שלי. אך כמובן שתמיד יש גם רגעים קשים יותר. אין מה לעשות, אני בת 14 ולפעמים אין לי כח וסבלנות לזה וכל מה שבא לי זה לדבר עם חברות או סתם לראות טלוויזיה . אבל אני יודעת שבסופו של דבר התחייבתי להזמנה ולכן אני אגמור איתה ואז אעשה את מה שארצה.

מיכל אנסקי, תודה שהסכמת לחזור למסך

כל מה שהורים צריכים לדעת על among us – המשחק הכי פופולרי כרגע

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. כל הכבוד יערה.
    ילדה מדהימה עם יכולות מדהימות.
    ידי זהב.כדאי להזמין

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.