fbpx

כל מה שהורים צריכים לדעת על among us – המשחק הכי פופולרי כרגע

במקביל לכניסתה של מגפת הקורונה לעולמנו, נכנס גם משחק חדש אל חייהם של בני הנוער: Among Us. ניסינו להבין למה הוא כל כך ממכר ועד כמה הוא מזיק (אם בכלל)

אם יש לכם בני נוער בבית ולבני הנוער שלכם יש מחשב, אז כנראה שגם אתם כבר נתקלתם מקרוב במשחק Among Us (או בתרגום חופשי לעברית: בינינו). המשחק אמנם נמצא בשטח הווירטואלי כבר כמה שנים, אבל הקורונה העניקה לו את הפריצה הגדולה שהוא חיכה לה והפכה אותו לבילוי המועדף בבית אצל המתבגרים. כדי להכניס גם אתכם לעניינים, הכנו מדריך מזורז עם כל מה שצריך לדעת על המשחק הכי חם כרגע.

מה זה בעצם?

Among Us פותח כבר ב-2018 על ידי שלושה אנשים שהקימו חברה עצמאית קטנה. אמנם המשחק לא זכה להכרה מרובה, אבל הם המשיכו להאמין בו והמשיכו לפתח אותו ולהוציא גרסאות חדשות. הזינוק הגדול התרחש בקיץ האחרון, אחרי שגיימר פופולרי בשם SODAPOPIN גילה אותו ושידר משחק של עצמו בלייב. 3 מיליון המינויים שלו היו די ויותר כדי להפיץ את הבשורה, וכאמור המשחק הפך לאחד הפופולריים היום.

איך משחקים?

המשחק בנוי על ארבעה עד עשרה משתתפים, שכל אחד בוחר לו דמות אחרת וביחד הם צריכים למלא משימות בחללית, אלא שאחד (עד שלושה) מבין המשתתפים הוא מתחזה והוא רוצח בכל פעם את אחת הדמויות. המשתתפים האחרים צריכים לזהות אחרי כל רצח מי הוא המתחזה ובמקביל להמשיך למלא את המשימות. אם הם מחליטים על זהותו של הרוצח ברוב קולות, הוא מועף מהחללית. אם הם צדקו, הם יוכלו להשלים את המשימות שלהם, אבל אם הם טעו – הם ימשיכו להיות בסכנה. המשימות חשובות לתפעול החללית, אז אם אחד מהמשתתפים מוצא גופה, הוא יכול להחליט האם הוא מדווח עליה ומזמן פגישת צוות, או שקודם הוא מסיים את המשימה. הנרצח יכול להשלים את המשימות שלו כרוח רפאים, אבל אסור לו לתקשר עם האחרים ומן הסתם לא לספר מי הרוצח.

המשחק של המתחזה יהיה שונה, משום שהמטרה שלו היא לרצוח את כל המשתתפים לפני שהם משלימים את המשימות שלהם. בהתחלה הוא יקבל משימות שיעזרו לו להשתלב בצוות מבלי לעורר חשד (והוא אף יכול להשתמש במשימות האלו כדי לחבל בחללית). לאורך כל המשחק עליו לשכנע שהוא לא הרצח, כדי שלא יוציאו אותו מהמשחק.

כל מה שהורים צריכים לדעת על among us – המשחק הכי פופולרי כרגע

האם המשחק מתאים לילדים?

המשחק נחשב לאהוב במיוחד אצל מתבגרים צעירים. כשהוא רק יצא, הדירוג שלו היה לגיל 16 ומעלה, אבל מאז הדירוג שלו השתנה לגיל 9 ומעלה, עם אלימות קלה. האנימציה שלו נראית כמו משחקים משנות ה-90 ובהתאם גם האלימות שבו לא קיצונית יותר מסרטי אקשן ממוצעים. הבעיה העיקרית בו היא דווקא בעיה מוסרית, משום שהמשחק עובד על היכולת לשקר ולהערים על המשתתפים. יש ילדים שעדיין לא יכולים להתמודד עם רמת הבגידה שבמשחק, קשה להם לבגוד בחברים שלהם וקשה להם להתמודד עם “הבגידה” של החברים בהם והם לוקחים אותה אישית. לכן כדאי לבדוק האם הילד שמשחק יכול להתמודד עם הפן הפסיכולוגי של המשחק והאם הוא בשל לכך. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא כמובן להתנסות במשחק בעצמכם ולדעת מה הוא דורש והאם ילדיכם יוכלו לעמוד בכך. אם עדיין לא תהיו בטוחים, נסו לשחק איתם משחקים “אמיתיים” דומים, דוגמת “הרוצח” ו”המאפיה”, משחקים שאולי זכורים לכם מהילדות ובנויים על אותו עיקרון של זיהוי הרוצח.

 

האם שחקנים מדברים ביניהם במהלך המשחק?

ל- Among Us אין פונקציית צ’אט קולי מובנית. כאשר שחקנים מעוניינים לדון מיהו המתחזה, הם יכולים להשתמש בחדר הצ’אט שבמשחק באמצעות פונקציית הצ’אט הכתוב, או להשתמש באפליקציית צ’אט קולית נפרדת – שזו גם הדרך המועדפת בדרך כלל על השחקנים. בכל מקרה, יש לוודא כי אתם גולשים באינטרנט בטוח ושהילדים ואתם יודעים עם מי הם מדברים וכיצד לזהות את סימני האזהרה כשמדברים עם זרים ברשת. בנוסף, ניתן להפעיל את “צנזור צ’אט” בהגדרות המשחק.

 

כמה זה עולה לנו?

Among Us זמין להורדה בחינם ל-iOS ולאנדרואיד, עם פרסומות קצרצרות בסיום כל סיבוב. ל-PC הוא זמין במחיר של 5 דולר. יש אפשרות להסרת פרסומות בתשלום בסיסי וכן לרכוש כל מיני אביזרים לדמוית, כמו תחפושות, מיני אווטר ובעלי חיים. אבל דווקא במשחק הזה אין דגש על הדברים הללו, והעיקר הוא ההנאה מהמשחק עם החברים האחרים והאינטראקציות איתם. אין ספק שיחסית למשחקים אחרים שהתרגלנו אליהם בשנים האחרונות, Among Us הוא משחק חביב למדי, בלי גילויי אלימות קשים או שפה בוטה.

דווקא עכשיו: איך לגרום למתבגרים להתחיל להתעמל

המגפה החדשה: תשישות זום

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.