fbpx

אופירה אסייג, שימי לב למסרים שאת מעבירה לילדים

אחרי ששמעה על הדיאטה הנוקשה של אופירה אסייג, ראות פרנקל היתה חייבת להגיב: “היום אני יודעת כמה אנרגיה השקעתי בלהציג את עצמי כאישה יפה, רזה ומושלמת. איזה מחיר זה גבה ממני, ויותר מזה – איזה מחיר זה גבה מהבת שלי”

קוראים לי ראות פרנקל, אני 39 ועד לפני שנתיים סבלתי מהפרעת אכילה בשם “בולמיה”, מחלה קשה בה החולה מקיא את המזון שנכנס לגופו באופן יזום. בתור נערה לא אהבתי את עצמי ואת הגוף שלי, במשך שנים התעללתי בעצמי והקאתי את נשמתי – תרתי משמע. הפרעת האכילה הרסה לי את הגוף ופגעה בי ובמשפחה שלי. אז כפי שאתם בטח מבינים, הנושא קרוב מאוד לליבי.

כמו כולם גם אני נחשפתי בתקשורת ל״דיאטת הוליווד״ של אופירה אסייג, הכוללת 4 תפוחים ביום ו-350 גרם חלבון. אני מאמינה באמונה שלמה שאיש איש באמונתו ותזונתו יחיה, ואין לי שום כוונה להעביר ביקורות או לשפוט את אופירה אסייג על הדרך התזונתית בה היא בוחרת לחיות את חייה. אך כמי שסבלה 24 שנים, אני מעוניינת להעביר את הזווית והקול שלי בעניין.

ניסיתי לחשוב איפה האמירה של אופירה פוגשת אותי, למה היא כל כך מפריעה לי באופן אישי ומרגיזה אותי, ואז הבנתי – זיהיתי בה את עצמי! לאופירה אסייג יש אומנם במת רייטינג בפריים טיים, אבל מה עם במת הרייטינג שלי בבית, כאימא לילדה מתבגרת? במשך שנים לא קיבלתי את עצמי, התעסקתי בנראות ולא במהות ומצאתי את עצמי מפזרת מול הבת שלי ההערות בנוסח דיאטת הוליווד, כמו “כמה אכלתי היום”, “ממחר אני צמה”, “איזו בטן שמנה יש לי” ועוד ועוד ועוד.

בתור מי שעבדה למעלה מ-15 שנה בענף הפרסום והמדיה, וקידשה את אידאל היופי והרזון, היום אני יודעת כמה אנרגיה השקעתי בלהציג את עצמי כאישה יפה, רזה ומושלמת. איזה מחיר זה גבה ממני, ויותר מזה – איזה מחיר זה גבה מהבת שלי. קשה לי מאוד לראות את הבת שלי כל היום באינסטגרם ובטיקטוק מקבלת מסרים על דימוי גוף ואידאל יופי חיצוני שהוא מופרע ולא הגיוני, שהוא חיצוני ולא פנימי. ולכן גם האמירה של אופירה צריכה להוות עבורנו שיעור חשוב על האחריות שיש לנו כהורים על המסרים שאנחנו או אחרים מעבירים לילדים שלנו ועל דוגמה אישית.

אני מדברת מהלב לאימהות ואבות שקוראים אותי עכשיו: המצב בחוץ קשה בלשון המעטה, תקופת הסגר מביאה איתה אתגרים לא פשוטים והתמודדויות נפשיות קשות לנו ולילדנו שנמצאים בבית כבר מעל 8 חודשים. התסכול וחוסר הוודאות בחוץ רק הולכים וגדלים ולכן היום, יותר מתמיד, חשוב שנחזק לילדינו את הביטחון והדימוי העצמי שלהם.

במקום לחפש אשמים בדמות “דיאטת הוליווד”, בואו נהיה טובים לעצמנו, לגוף שלנו ולנפש העדינה שלנו. בואו נזין את עצמנו וילדנו במזון פיזי בריא ומיטיב ובמזון רוחני לנשמה. נבחר את התכנים שאנחנו בוחרים לראות ולהשמיע להם. נבחר בקפידה את המילים שאנחנו אומרים לעצמנו וגם לילדנו. נשתדל להשרות אנרגיה טובה בבית של אהבה ושמחה. אין לנו שליטה על מה שקורה בחוץ ועל התכנים שרצים ברשתות, בפריים טיים וברחובות. אבל כן יש לנו שליטה על איך אנחנו מגיבים ועל איך אנחנו מדברים ליד הילדים שלנו ומה אנחנו בוחרים להעניק להם כצידה לדרך לחיים.

בהזדמנות זאת אני קוראת לכל אושיות הרייטינג האינסטגרם ושות’: שימו את הלב שלכם במילים שלכם, תהיו ערים לכוח ולהשפעה העצומה שיש לכם על מיליוני אנשים, ובעיקר על ילדים, ילדות, נערים ונערות תמימים, שמעריצים אתכם ומחקים כל התנהגות שלכם. קחו אחריות, תראו במתנה האלוהית שקיבלתם הזדמנות להשפיע לטובה. תגלו אמפתיה למצב שקיים כרגע במדינה ותחשבו פעמיים לפני כל תוכן שאתם מעלים. תהיו רגישים לזולת ולאנשים בבית שצופים בכם או עוקבים אחריכם. בואו כולנו נסתכל פנימה, לפני שאנחנו מסתכלים החוצה.

הכותבת היא מרצה בנושא הפרעות אכילה, מורה ליוגה, מלווה נשים ונערות הסובלות מהפרעות אכילה ואמא לשניים. לעמוד של ראות

המגפה החדשה: תשישות זום

שיעורים בנשיות על פי הישרדות VIP

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.