fbpx

הנערה שמעצבנת את טראמפ

הנערה גרטה טונברג זכתה בתואר “אשת השנה” של מגזין “טיים”. אבל לצד התגובות המפרגנות, היה מי שהתעקש להרוס את המסיבה: נשיא ארצות הברית בכבודו ובעצמו

דונלד טראמפ מצא לו עם מי להתעסק: בחמישי האחרון פרסם נשיא ארצות הברית ציוץ פוגעני נגד פעילת האקלים השבדית גרטה טונברג ורמז כי יש לה בעיות בשליטה בכעסים: “כל כך מגוחך. גרטה חייבת לעבוד על בעיית ניהול הכעסים שלה”, צייץ טראמפ והוסיף שאחר כך עליה “ללכת לסרט טוב עם חברה! תרגעי, גרטה, תרגעי”.

הנערה שמעצבנת את טראמפ

כמה שעות לאחר הציוץ של טראמפ, טונברג בחרה לענות לו, בדרכה הצינית והבוגרת, ובחשבון הטוויטר שלה היא צייצה: “אני נערה שעובדת על בעיית ניהול הכעסים שלה. כרגע נרגעת וצופה בסרט טוב עם חברה”.

הביקורת על הנערה הגיעה יום לאחר שפורסם כי טונברג נבחרה להיות “אשת השנה” של מגזין “טיים” לשנת 2019, לכן אפשר אולי להבין מאיפה צמח המירמור של נשיא ארצות הברית, ומדוע הוא בחר להתייחס דווקא אליה מכל הנושאים החשובים שבוערים כרגע בעולם. טונברג היא האדם הצעיר ביותר שזכה בתואר היוקרתי של “טיים”, וזאת לאור היותה אחת מהפעילים הבולטים בעולם שמנסים לעצור את זיהום האוויר ולהתריע על שינויי האקלים.

הנערה שמעצבנת את טראמפ

העורך הראשי של “טיים”, אדוארד פלזנטל, הסביר את הבחירה בכך שטונברג “הפכה לקול הגדול ביותר בנושא הגדול ביותר העומד בפני כדור הארץ השנה. היא הגיעה משום מקום במטרה להוביל תנועה עולמית”.

לדבריו של פלזנטל, טונברג התפרסמה לאחר שנהגה להפגין לבדה מדי יום שישי מחוץ לבניין הפרלמנט השבדי וכך היא התניעה, בגיל 15 בלבד, תנועה עולמית שנלחמת בשינויי אקלים. התנועה, שנודעה כ”ימי שישי למען העתיד”, גרמה למיליוני אנשים בכ -150 מדינות “לפעול בשם כדור הארץ”.

סגנון הדיבור הישיר של טונברג, שסובלת מתסמונת אספרגר, תפס את תשומת ליבם של מנהיגי העולם, וכתוצאה היא הוזמנה לנאום בכמה אירועים בעלי פרופיל גבוה. אחד הרגעים הזכורים ביותר שלה היה בוועידת האקלים שנערכה בספטמבר בפולין, כאשר היא הצהירה בפני נציגי האו”ם כי גנבו לה את “חלומות הילדות”. “אנחנו בתחילת הכחדה המונית”, אמרה, “וכל מה שאתם יכולים לדבר עליו זה כסף וסיפורי אגדות על צמיחה כלכלית. איך אתם מעיזים!”.

המילים הללו הדהדו ברחבי העולם והצליחו לעורר פעילים נוספים שהצטרפו ללחימה בשינויי האקלים. מסירותה של טונברג במאבק הזה אף זיכתה אותה במועמדות לפרס נובל לשלום לשנת 2019 ובקצב הזה סביר להניח שעוד נראה אותה זוכה גם לכבוד הזה בקרוב.

מה בעצם הבעיה ב’טיק טוק’?

מורה שהתנגדה למשפחה עם שני אבות פוטרה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.