fbpx

את ואני

את ואני

מתי לאחרונה יצא לך לשמוע את המחשבות האמתיות שמתרוצצות לביתך בראש ובלב? פעילות במרכז “מהותי” מאפשרת לכן שוב להתחבר

כאמא למתבגרת, כולנו מזדהות ומכירות את אורח החיים התזזיתי ומלא האקשן: להתעורר בבוקר, להכין סנדוויצ’ים ולמהר לצאת, שלא נאחר לבית הספר. כמובן שזה ממשיך גם לאחר הצהריים: הילדה חוזרת מהלימודים, נפגשת עם חברות, הולכת לתנועת הנוער, ולא לשכוח שיש גם חוגים בין לבין. בקושי אתן מתראות, ובטח שלא מדברות באמת, מלב אל לב.

לפעמים את מזהה בה את הילדה הקטנה שהכרת, לפעמים לא. השינויים שהיא עוברת, מצבי הרוח המתחלפים והשינויים ההורמונאליים, מצליחים לבלבל אפילו אותך – האמא שמכירה אותה הכי טוב. ואת, כאמא, רוצה להשחיל מילה, לשוחח איתה, כמו פעם. אבל זה לא ממש מצליח. ולפעמים, כשאת מחליטה לפנות אליה עם כמה תובנות, את מקבלת בתגובה טריקת דלת.

יש רגעים שבהם קצת קשה לך להתבונן בה מהצד: לראות את חוסר הביטחון שלה. את ההשוואה הבלתי פוסקת שהיא עורכת מול בנות אחרות. מי השיגה את הציון הכי גבוה במבחן, למי יש את הבגדים הכי יפים, או הכי הרבה עוקבים באינסטגרם. בא לך לעצור את המרוץ שהיא נמצאת בו, ולהגיד לה כמה שהיא נהדרת – בדיוק כמו שהיא. “את לא צריכה את האישור של כולם כל הזמן”, את רוצה להגיד לה, ובאיזשהו מקום, יודעת שהיא לא בטוח תקשיב.

את חושבת לעצמך האם עדיין יש מקום למרחב האינטימי והקטן שלנו, כמו שהיינו פעם, רק שתינו? איפה מסתתר המקום האישי הזה, המאפשר, המכיל, של אמא ובת? המקום שייתן לה להרגיש קרובה ונינוחה, קצת כמו שהיה כשהיא הייתה אצלך ברחם?

ואז יצאנו לפעילות “זמן מהותי”, במרכז מהותי שבתל אביב. וכשמה כן היא – זמן איכות, שמתמקד במהות שלי ושלה. ולשעה וחצי התנתקנו מהמולת היום יום הלוחץ. שוחחנו בפתיחות, יצרנו דיאלוג משותף. אמנם הפעילות מתקיימת עם זוגות נוספים של אמהות ובנות, אבל האינטימיות נשמרת לאורך כל הדרך, והצלחנו למצוא לעצמנו מקום שהוא רק שלנו. היא סיפרה לי על מה היא חולמת. היא שיתפה אותי במחשבות שלה. ברצונות שלה. מזה זמן רב שלא שמעתי משפטים אחרים מלבד “אמא, תסיעי אותי”, “אני הולכת לקנות שמלה חדשה”, או “נמאס לי מהשיער שלי”. הפעם סוף סוף היתה לי הזדמנות לקבל הצצה למחשבות הכמוסות שמתרוצצות אצלה בנפש ובראש. וגם אני – הפסקתי לרגע להתעסק בהסעות לחוגים, תשלומים לוועד ומסיבות כיתה, ונתתי לעצמי להיות שם רק איתה. יצרנו יחד לוח פעילויות משותפות שהבטחנו לקיים. התחברנו לא רק למעטפת החיצונית של המטלות והמשימות, אלא לדברים העמוקים שמעסיקים את שתינו בפנים.

ממליצה לכן בחום לעשות כמונו. אני בטוחה שכל אמא ובת יכולות לפנות שעה וחצי מזמנן ולהשקיע אחת בשנייה, כדי לזרוע זרעים של יחד. וכמו בטבע – גם הזרעים האלה ינבטו, ויצמיחו משהו חדש, יפה ואמיתי.

מרכז מהותי, שד’ שאול המלך 21, תל-אביב (ברחבת תאטרון הקאמרי). ביקור בתיאום מראש בלבד. ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים: 03-7181333, [email protected]

ההר הכי מושלג בארץ, הופך בקיץ למקום עם שלל אטרקציות לכל המשפחה

תערוכת Sound מצליחה להעניק בילוי שמפעיל את כל החושים

לאכול, להכיר ולהתאהב ברומניה

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.