fbpx

מלחמת הכוכבים

Rogue One: A Star Wars Story..Chirrut Imwe (Donnie Yen)..Ph: Jonathan Olley..© 2016 Lucasfilm Ltd. All Rights Reserved.

לימור בנדל יצאה לצפות בסרט החדש, וחזרה עם מסקנה כי מדובר בהנאה אמיתית גם למי שאינו מכור לסדרה.

נפתח בווידוי: האמת היא שאני חובבת הסדרה “מלחמת הכוכבים”, ובן הזוג שלי בכלל מכור לעניין. לכן, מיד כששמעתי על הסרט החדש שיצא לאקרנים, היה לי ברור שאני הולכת לצפות בו. חדש או לא חדש, כל עוד מדובר על מלחמת הכוכבים- מובן מאליו שאני שם.

הסרט “רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים” הוא הראשון בסדרת סיפורי מלחמת הכוכבים החדשה, כאשר הוא מתכתב עם העידן החדש של סרטי הפעולה. עלילת הסרט מציגה את סיפורם של חבורת גיבורים, בלתי צפויים, המתאחדת כדי לקחת על עצמה משימה ייחודית: הם מחליטים לגנוב את התכניות של כוכב המוות, הנשק הקטלני האולטימטיבי של האימפריה. האירוע הזה הוא אירוע מרכזי ברצף של מלחמת הכוכבים, והוא זה המניע קבוצה של אנשים רגילים לעשות מעשה בלתי-רגיל.

הסדרה מתרחשת ביקום המוכר והידוע למעריצי הסדרה המקורית, משנת 77′ , והיא מביאה עמה השלמות לסיפורים הישנים. כמו כן היא אף מגדילה לעשות, ובאנימציית תלת ממד נראות הדמויות הישנות והאהובות. במהלך הסרט אנחנו נזכרים בגיבורים הישנים, ומכירים גיבורים חדשים. ככל שהעלילה הולכת ומסתעפת כך אנחנו לומדים כי הגיבורים החדשים מתגלים כבעלי תכונות אנושיות וכדמויות משפחתיות. נאמנות ומוסר הם ערכים בולטים בקרב דמויות אלו, אשר משפיעים על התנהגותן.  כך הדמויות הופכות מדמויות רגילות לבלתי רגילות וגדולות מהחיים. אגב, חשוב לציין כי החוויה האמתית שטומנת בחובה העלילה בעצם מתרחשת מחוץ לסרט עצמו, כאשר המעריצים המושבעים של סרטי המקורי מגיעים כשהם מחופשים כאחת הדמויות, ואף מצוידים בחרב האור המוכרת והאהובה.

הסרט מותח, קצבי ומעניין בעיקר כי רצף ההתרחשויות בו מאוד מהיר. התחושה היא כי אנחנו, הצופים, עוברים מאירוע לאירוע כך שאין רגע מנוחה. יחד עם זאת, אני חייבת לציין כי אין התעמקות אמיתית בדמויות ובאופין, וחבל. כך לדוג’, מצטייר דארט ווידר בסרט הזה כדמות פחות חזקה ואכזרית מכפי שהוצג בסרטי המקור. יחד עם זאת, ניכר כי האוהדים החדשים של סדרת מלחמת הכוכבים מאוד מרוצים מהתוצאה.

לסיכום: סרט פעולה כיפי ומלא נוסטלגיה לכל המשפחה. הנאה אמיתית לאוהבי מלחמת הכוכבים.

#”רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים”, ארה”ב 2016, בימאי: גארת’ אדווארדס, הפצה: פורום פילם.

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.