fbpx

פרצופו של חרם

הסרט הזוכה בתחרות “ילדים יוצרים סרטים” עוסק בחרם, מהסוג שקורה כל הזמן. צפו!

הוכתר הסרט הזוכה בתחרות הארצית השנתית “ילדים יוצרים סרטים” – פרויקט ייחודי של ערוץ הילדים ועמותת להב. הסרט הזוכה השנה נקרא “כל האמת בפרצוף”, וכמו בסרטים קודמים רבים גם כאן הנושא המרכזי הוא חרם. הסרט, שנוצר בשילוב תלמידי בית הספר “אילנות” באשקלון, מתאר בצורה אותנטית ורגישה סיטואציה קשה של חרם כיתתי, והוא עתיד לייצג את ישראל בפסטיבל סרטי ילדים באיטליה.

עיקר הסיפור: הסרט פותח באיחולי הצלחה של תלמידה בשם אור לתלמיד בשם דן. “את הסרט הזה אני מקדישה לדן, שיהיה לך המון הצלחה בבית הספר החדש”. כבר כאן נרמז לנו שעומד לפנינו סרט אותנטי, ולא כזה עם “הפי אנד”,  כי – מה לעשות – במציאות חרם עלול לגבות מחירים כבדים מהילדים שלנו. מעבר לבית ספר אחר, למשל. אור היא תלמידה נבונה ורגישה, אך כמו שאר חבריה לכיתה גם היא עמדה מן הצד בזמן שדן, חבר לכיתה, עבר התעללות רצופה ואכזרית מצד כמה תלמידים. ההצקות לדן התחילו, אגב, בעקבות ניסיון שלו לסייע לחבר אחר שעבר התעללות – ניסיון שעלה לו בתואר “מלשן” (והופץ כמובן גם בווטסאפ הכיתתי, הלוך ושוב) ובשורת הצקות בלתי נסבלות.

ההמלצה שלנו היא לשבת ולצפות בסרט יחד עם הילדים, ממש עכשיו עם החזרה לכיתה ולשגרה, ולחזק בהם את המסר שלא שומרים בבטן ועד כמה חשוב שהם ידווחו וישתפו אותנו בכל מקרה של חרם (שהם עצמם חווים או כל חבר אחר מהכיתה).

עמותת להב מפעילה פרויקטים קולנועיים חברתיים ברחבי הארץ (ביניהם גם “סרטים מהחיים”). בלבו של כל פרויקט עומד תהליך יצירתי וטיפולי, המאפשר למשתתפים לבטא את קולם באמצעות יצירה קולנועית הזוכה לחשיפה בפני מאות אלפי צופים.

הצצה לחיי נוער בסיכון: מתוך פסטיבל הסרטים בסינמטק

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.