fbpx

לא רק סטיילינג: למה הבת שלך צריכה לצפות בעונה החדשה של It Girls?

it girsl

 

“הדרמות הקטנות בסדרה הזו עדינות כמו רקמת משי לעומת האלימות והמיניות הגודשות תכניות אחרות שבני הנוער צופים בהן. ערך מוסף אחר בסדרה הזו נובע מההשראה שיש בצפייה בבנות צעירות המפתחות קריירה בתחום שהן אוהבות”. הסטייליסטית הטיפולית עדי לנדאו-רון ממליצה

 

“איזו ‘איט גירל’ היא הכי IT ? דנה? אבישג? קים ?אדל? או דניאלה?”, כך נשמע השיח בין הנערות בקבוצות הסטיילינג שאני מדריכה, על רקע פתיחת העונה החדשה של הסדרה “איט גירלז” (It Girls). לי השיחה הזו הזכירה את תקופת ה”מחנות” של ירדנה ארזי ועופרה חזה כשהייתי ילדה, רק בגרסה אמוציונלית יותר. להפתעתי, למרות שבסטייל עסקינן, השיחה של הבנות לא עסקה בכלל בסטייל של כל אחת מהדמויות בסדרה, אלא באופי שלהן. האמת שהיא שבכלל לא הכרתי את הסדרה לפני השיחה הזו, אבל הן הסבירו לי שמדובר בתכנית שעוסקת באפנה ושבתור סטייליסטית אני חייבת לרוץ לראות אותה. אז רצתי. ועכשיו אני רצה לספר, כדי שתרוצו גם.

כי ממש עכשיו, בימים האלה של החופש הגדול, בטלוויזיה שלכם ושלי, רצה תכנית טלוויזיה אחת שכל מתבגרת באשר היא צריכה לראות. כן, אתם לא טועים, אני מדברת על העונה השנייה של ה”איט גירלז”.

סתם עוד ריאליטי?

על פניו מדובר בעוד סדרת ריאליטי, והפעם כזו שעוקבת אחרי חמש צעירות, אוהבות אופנה, טרנדיות ושופעות סטייל, שהן למעשה גם כוכבות רשת עם עשרות אלפי עוקבות חובבות שופינג ונעליים. הן מנסות להיות “הדבר הבא” בתחום הלייף סטייל והאופנה, וכנראה שהן גם מצליחות כי  כולן רוצות להיות כמוהן. נשמע רדוד כמו נעל בובה עם לקה אדומה? לגמרי. אלא ש…

ברובד הסמוי יותר “איט גירלז” היא תכנית העוסקת לפני הכול ביחסים, בקושי ובצורך להשתייך ולהתבודד, בשייכות, בהדרה, בביטחון ותחרות. מה שאני אומרת הוא שבניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, התכנית הזו נהדרת בעבור המתבגרות שלנו. היא יכולה לתמוך בחינוך שלכן ולתת “קונטרה” לכל החומר הלא איכותי מספיק שרץ היום על גבי המסכים שלהן. היא מדברת עם הילדות שלנו על  מערכות יחסים ועל מודלים שונים להתמודדות איתם – יעילים יותר ויעילים פחות. כי יחסים זה עניין מורכב. נקודה.

לא הכול נפתר ב”איט גירלז” על הצד הטוב ביותר, אבל הדרמות הקטנות בסדרה הזו עדינות כמו רקמת משי לעומת האלימות והמיניות הגודשות תכניות אחרות שבני הנוער צופים בהן. ערך מוסף אחר בסדרה הזו נובע מההשראה שיש בצפייה בבנות צעירות המפתחות קריירה בתחום שהן אוהבות, חושבות בגדול, יוזמות, ממציאות.

מעודד לראות בנות בגיל של מלצרית ממוצעת שחיה על טיפים וסופרת את הדקות לסוף המשמרת, חושבות מחוץ לקופסה, מפגינות יצירתיות ומקדמות את האינטרסים המקצועיים שלהן בלהט ובאמביציה שכאלה. בעיניי, במדינה אוכלת תושביה שבה חיילים וחיילות נפלטים מהצבא לשוק עבודה תחרותי ונצלני, טוב שיש מודלים גם לקריירה מסוג אחר; בדור גורר רגליים וצולל למסכים, שלא אחת מתעצל לחפש את עצמו אך רץ לחפש פוקימונים, טוב שיש מודלים לרמת אנרגיה אחרת. מבחינתי, “איט גירלז” מציע לצופות להגשים את המוטו: “if you can see it, you can be it”.

בין סטייל לערכים

לא, אל תצקצקו ותנפנפו בעובדה שבנות ה”איט גירלז” (רובן לפחות) נולדו עם כפית יהלומים בפה. בסופו של דבר, היהלום האמיתי בהצלחה שלהן הוא עצמן והעובדה שהן יודעות זאת ו’מלטשות’ זאת. “זה”. וכן, זהו בהחלט מודל שהייתי רוצה לחשוף אליו את בתי המתבגרת, ולכן אני גם שמחה לחשוף אליו את מאות הנערות שהשתתפו או משתתפות בקבוצות הסטיילינג שלי.

אז מה היה לנו? יחסים, קבוצה, קריירה שאוהבים, ליטוש היהלום שהוא את. אה, כן…כמעט שכחתי…הן גם מתלבשות מהמם ויש להן סטייל הורס. אם משהו מכל זה מדבר אלייך או אל הבת שלך, התחילי לצפות איתה בסדרה It Girls (ימים ב’ עד ד’, 14:30, ב- HOT בידור ישראלי וחינם ב-HOT VOD).

 

 

הכותבת היא סטייליסטית טיפולית, מומחית לעבודה קבוצתית עם נערות, מנחה קבוצות ללימוד סטיילינג לנערות ולנשים

סטייל: עצות זהב לנערות מלאות שרוצות להיראות במיטבן

תרבות הנוער: אולי גם המתבגר שלכם כבר הצהיר שהוא רוצה להיות יוטיובר…

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.