fbpx

אמת וחובה

N_D23_5188.CR2

מדוע חובה לצפות עם המתבגר בסרט החדש “משחקי חובה”?

כמה פעמים אתם קוראים דיון מתלהם שרץ בפייסבוק ושואלים את עצמכם “האם אני צופה מהצד או משתתף במשחק”?; כמה פעמים אתם מרגישים שאתם נגררים באופן בלתי נשלט ובלתי מודע על ידי הטכנולוגיה?; בסרט “משחקי חובה” , המבוסס על רומן מאת הסופרת ג’ין ריאן, המסר הברור הוא שהבחירה היא אך ורק בידיים שלנו. למרות הכול

על מה הסרט? וי דמרקו (אמה רוברטס) היא תלמידת תיכון חרוצה שנמאס לה לראות את החיים מהצד, במיוחד כשהחברות שלה מזכירות לה שוב ושוב שהיא אחת כזו שלא מעזה. היא לא מעזה להתחיל עם הנער שהיא דלוקה עליו, היא לא מעזה להגיד את האמת בפרצוף, בקיצור – היא ילדה טובה מהסוג שכבר לא קיים היום. לכן, כשהיא מקבלת פנייה ממשחק ברשת בשם “משחקי חובה”, שבו היא נשאלת האם היא צופה או משחקת, היא מחליטה להשתתף הפעם, ולשחק בחובה אחת בלבד. פעם אחת, היא אומרת, אנסה משהו שונה, מרגש, אמיץ. והמשחק נראה מהנה ובלתי מזיק.

“משחקי חובה” הוא משחק שבו שחקנים שוחרי ריגוש מקבלים משימות מצופים אנונימיים. המשימות נעות בין מעשי קונדס קטנים לבין משימות מסכנות חיים המשודרות בשידור חי באפליקציית המשחק בסמארטפונים. החובה הראשונה שמוטלת על ויק במשחק היא לנשק גבר זר, ולתדהמת חבריה היא מחליטה ‘ללכת על זה’ ובכל הכוח. עד מהרה היא מוצאת את עצמה נענית לחובות נוספות שהמשחק מאתגר אותה בהן. לכל אלה נלווה קהל צופים נלהב הצופה בה בשידור חי.

מהר מאוד המשחק החביב הופך לתחרות מרגשת ומלאת אדרנלין, ובדיוק ברגע שויק מחליטה שהספיק לה והיא רוצה לפרוש – המשחק מקבל תפנית מרושעת המובילה אותה לסיום מסוכן שיקבע את עתידה. הסרט מותח מאד, ההתרחשויות נעות בקצב מהיר, ואי אפשר שלא להישבות בקסמה של ויק – היא ילדה אינטליגנטית ומיוחדת שנכנסת לסחרור מהיר ומשנה חיים. מעבר לעלילה הדרמטית, יש בסרט אמירה אמיתית המיועדת לגולשי הרשתות – בני נוער ומבוגרים כאחד. האמירה היא שגם כשאתה לכאורה רק צופה במתרחש ברשתות החברתיות, למעשה אתה עדיין נושא באחריות. גם אם אתה חושב שאינך נוטל חלק בשיימינג או בחרמות המתנהלות כי רק עשית “לייק” ואפילו לא שיתפת, אתה בעצם מפעיל שרשרת שלמה של תגובות שהולכת ומקצינה. מבחינתי, אם ההבנה הזאת תופנם לפחות בחלק מהצופים הצעירים – הסרט הזה עשה את שלו. מיותר לציין שלסרט הזה הולכים יחד עם המתבגר, ולא נכנעים לדרישה שלו להישאר בבית ולהמשיך לגלוש בפייסבוק. רוצו לראות!

# משחקי חובה – ארה”ב 2016, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, פורום פילם

 

הצצה לחיי נוער בסיכון: מתוך פסטיבל הסרטים בסינמטק

אם ובת מצטלמות: “שתינו אוהבות שופינג”

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.