fbpx

בת מצווה באופק? בּוּק – המדריך השלם

 Sharon Natanson pic

הכנת בּוּק צילומים לבת המצווה היא משימה לא פשוטה, המצריכה צלם מקצועי ובעל ניסיון בתחום. למרות זאת, ביקשנו מהצלמת שרון נתנסון להעניק לנו טיפים יעילים להכנת אלבום מתוצרת עצמית, לטובת הורים שכבר החזיקו בחייהם מצלמה ומעוניינים לצאת ליום צילומים חווייתי עם הילדה. שיעור בצילום

 
עונת האביב היא גם עונת בנות המצווה, ואם גם הבת שלך חותמת תריסר שנים היא בטח כבר עדכנה אותך בעובדה שהיום אין בת מצווה בלי “בּוּק”. בּוּק? כן, בּוּק. אני לא מכירה הרבה נערות (אם בכלל) שמוכנות לוותר על אלבום התמונות המרגש הזה, שממחיש היטב עד כמה הן גדלו ומזכיר לנו למה אנחנו מכונות “בנות המין היפה”.
אם רוצים להשיג תוצאה מקצועית ואיכותית וליישר קו עם שלל ה”בּוּקים” של החברות מהכיתה, אין מנוס מלפנות לצלמים מקצועיים. יחד עם זאת, לטובת אמהות שאוחזות בידיהן מצלמה מקצועית (רק אל תנסו לצלם בסמרטפון) ומעוניינות לצלם את בתן בעצמן, ריכזתי כאן עשרה טיפים בסיסיים להשגת תוצאה מרשימה. כמובן גם אבות מצלמים מוזמנים להירתם למשימה.

[fancy_box]

ואם הלכנו על צלמ/ת?

 איך בוחרים צלם ומה דורשים?

פגישת היכרות ותיאום ציפיות: כשאתם ניגשים לבחור צלמ/ת, בררו לפני הכול האם מוצעת לכם פגישת היכרות ותיאום ציפיות לפני יום הצילום. חשוב שהפגישה הזו תהיה משולשת – כלומר בנוכחות האם, הבת והצלמ/ת – כיוון שלעתים לאם ולבת ישנם רצונות שונים.

סגנון צילום: נסו להתרשם מראש מסגנון הצילום ומאיכות התוצר הסופי (בקשו לראות “בוּקים” אחרים). לצלמים שונים ישנן תפיסות וסגנונות שונים (סגנון רומנטי, סגנון אורבני, צילומי סטודיו עם חלוקה לחדרים ותפאורות, ועוד). מעבר לכך שחשוב שתתחברו לסגנון, נסו לחשוב מראש מהי התוצאה הרצויה: האם הרצון הוא לשמר את הגיל התמים הזה, ואולי דווקא לצלם את הילדה מעט נשית יותר?

מקום הצילום: בררו מראש היכן הצילומים מתקיימים – בסטודיו, בחוץ או בשניהם? (אני ממליצה על גיוון).

התוצר הסופי – איכותי וייחודי: כמה תמונות מתקבלות בסופו של דבר, והאם כולן עוברות עיבוד?; האם הילדה בוחרת מבין כל התמונות?; מהו גודל האלבום / סוג הכריכה / האם הדפים קשיחים או דקים / מהי איכות ההדפסה, וכו’; זכרי כי בתך ייחודית ומיוחדת, ונסי לזהות מהתוצרים של ילדות אחרות האם הבּוּק משקף אותן. האם האלבום של בתך מבטא את האופי והתחביבים שלה? האם הוא ייחודי לה ולא נראה בדיוק כמו של החברות שלה?

צלם או צלמת? הכול עניין של כימיה, וזו סיבה נוספת לקיים פגישה מקדימה. מה שחשוב הוא שהילדה תרגיש נינוחה ובטוחה, כי ההרגשה שלה תועבר גם בתמונות. כדאי להביא בחשבון שיש נערות שמרגישות נוח יותר עם צלמת מאשר עם צלם.

מי מביא מה? חשוב לדעת מה הצלם מביא איתו ליום הצילום. האם אתן צריכות להביא אביזרים נלווים ומהם? לי חשוב שהאביזרים יתאימו למצולמת, לאופי ולסגנון שלה. לכן, בביקור המטרים בבית המצולמת אני עוזרת לה לבחור בבגדים ואביזרים מתאימים, לומדת להכיר את האופי והסגנון הייחודי לה ומתאימה לה אביזרים גם מהאוסף הפרטי שלי.

אחריות מלאה: מה עושים אם התמונות אינן משביעות רצון? כדאי לוודא האם הסטודיו נותן לכן אחריות מלאה.
אני נוהגת להבטיח למצולמים שלי טעימות ודגימות מהצילומים תוך חמישה ימי עבודה. אם הלקוחות אינם שבעי רצון, הם מקבלים ממני את הכסף בחזרה, ללא שאלות וללא אותיות קטנות.

[/fancy_box]

1. הכנות מוקדמות. כדי להפיק תוצאות מרביות מיום הצילומים יש להגיע אליו עם לוח זמנים מתוכנן בקפידה. הלו”ז צריך לכלול: בחירת מיקומים (“לוקיישנים”), רעיונות ולוח זמנים לכל מיקום וסט שתצלמו. מה עוד צריך להכין מראש? סטים של בגדים, מעט איפור, נעליים ואביזרים שבהם תרצו להשתמש, וכמובן שתייה, כריכים ופירות.

pic1

2. תאורה טבעית. אם אין לכם סטודיו מקצועי ומאובזר, השתמשו בחיק הטבע. האור הטבעי הוא האור המחמיא ביותר שיש, כל עוד יודעים איך להשתמש בו. שעות הצילום המחמיאות בתקופה הזו של השנה הן שעות הבוקר המוקדמות (9:30-6:30) ושעות אחר הצהריים (18:15-16:30). ניתן לצלם גם בשעות אחרות במהלך היום, אך חשוב שהמצולמת תימצא בצל ושהרקע יהיה אף הוא מוצל. כשאתם משתמשים בשמש כמקור אור, דאגו לכך שהיא תאיר את המצולמת מהצד או מלפנים.

 

Sharon Natanson 3

3. מיקום. כדי ליצור גיוון באלבום, כדאי לצלם במיקומים שונים. התאימו את המיקום לאופי של בתכם: ים, חורשה, פארק, אולי מיקום אורבני המשלב קיר גרפיטי, גג תל אביבי ואפילו הלונה-פארק. חשוב שהמרחקים בין המיקומים השונים לא יהיו גדולים מדי, כדי שלא תבזבזו זמן וכוח על נסיעות מיותרות.

4. אביזרים. אביזרי לבוש תורמים מאוד למראה וללוּק שאותו אתם רוצים ליצור בכל תמונה. לדוגמה: למראה ספורטיבי וקליל הצטיידו בכובע מצחייה צבעוני, למראה רומנטי הצטיידו בשמלה פרחונית קלילה ובנעלי סירה וכובע רחב שוליים. פריט קטן ומיוחד יכול להקפיץ את התמונה. אם הילדה מנגנת – הצטיידו בכלי הנגינה שלה, אם היא רוקדת – הצטיידו בבגדי גוף ונעלי בלט וכן הלאה. אל תהססו לשחק מעט עם האביזרים השונים ולהציב אותם במקומות צפויים פחות.

Sharon Natanson pic2

5. מוזיקה טובה. אפשרו לבתכם להרכיב פלייליסט עם כל השירים האהובים עליה, שתתנגן ברקע במהלך הצילומים. מוזיקה היא “שובר קרח” מעולה. היא תוציא ממנה חיוךוניצוץ בעיניים, ותשרה עליכם אווירה כיפית ונעימה.

6. בלי פוזות. הכי חשוב הוא להגיע ליום הזה עם טונות של סבלנות. כי זהו המפתח לצילום. הגיעו למיקום המדויק עם הלבוש והאביזרים שהכנתם מראש והשתדלו ליהנות מכל רגע. אל תנסו לביים אותה, תנו לה להרגיש בטוחה, אהובה ויפה. כי הבת שלכם הכי יפה כשהיא מרגישה טבעית.

7. משהו בשיער. כאן באמת אפשר להשתולל וללכת רחוק. יש תמונה אחת שאני לא מוותרת עליה: הילדה שוכבת על רצפה/אדמה/דשא והשיער שלה מפוזר ומסודר בצורת שמש/לב/גל. ובתוך השיער מתחבאת איזושהי הפתעה, משהו שהילדה אוהבת במיוחד: סוכריות צבעוניות או תותים או פרפרים…אין סוף לדמיון.

Sharon Natanson3

 

8. גיוון, גיוון, גיוון. בוּק מורכב בדרך כלל מ-30 עמודים וכ-75 תמונות. הרעיון הוא שכל דף יהיה שונה, מפתיע ומיוחד, ולכן חשוב שתצטיידו לפחות בשמונה סטים שונים של בגדים ותנסו לצלם במיקומים שונים. השתדלו לתכנן מראש כיצד פחות או יתר האלבום צריך להיראות.

9. זוויות צילום שונות. בחרתן “לוּק” מסוים ומיקום? כעת נסו לדאוג שסדרת התמונות תהיה מגוונת. חוץ מהבעות פנים שונות, הקפידו ליצור גדלים שונים של המצולמת בתוך הפריים: כמה תמונות של כל הגוף, כמה תמונות תקריב (קלוז-אפ), כמה תמונות בפרופיל (שימו לב, לכל אחד יש צד פוטוגני יותר מהשני), תמונות אחדות בתנועה. נועו עם המצלמה ונסו למצוא את הזוויות המחמיאות ביותר לבתכם.
 
10. האלבום עצמו. השוק מוצף במעבדות שונות שבהן ניתן ליצור אלבום דיגיטלי. איכות ההדפסה שונה מאוד ממקום למקום, וכך גם המחיר. כמו כן, ישנם אלבומים שונים מבחינת איכות הנייר והכריכה. בסופו של דבר האלבום הזה ילווה את בתכן במשך שנים, ולכן אני ממליצה להשקיע בו. התרשמו מהאלבום עצמו לפני שאתן מבצעות הזמנה און-ליין, והעדיפו אלבום עם פריסה שטוחה ועמודים קשיחים – זה עושה את כל ההבדל.

 

הכותבת היא צלמת, בעלת הסטודיו “שרון נתנסון – צילומי בת מצווה בהתאמה אישית; לעמוד הפייסבוק של שרון 

 

דומות, לא רק בעיניים: הצצה לעולם של אם ובת מבעד לעדשה

הבחנתם בילד שלכם מצטלם ליוטיוב פעם אחר פעם? אולי הוא מנסה להפוך ליוטיובר…

 

 

 

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.