fbpx

להתגבר על הפחד

fears. book

 

מדריך חדש מעניק להורים כלים לטיפול בפחדים ובחרדה של ילדיהם

אל תתנו לכריכת הספר להטעות אתכם. הספר “איך להתגבר על הפחדים והדאגות של ילדכם” אינו עוסק רק בפחדים בגיל הרך, אלא גם בביטויים של פחד וחרדה בגיל בית הספר ואף בקרב בני נוער. מחברות המדריך, ד”ר קת’י קרסול וד”ר לוסי וילטס, הן פסיכולוגיות קליניות מהידועות בתחום הטיפול בחרדה אצל ילדים ובני נוער בבריטניה.
תפקיד המשפחה בהתפתחות חרדה אצל הילדים, הנושא אותו חקרה וילטס בעבודת הדוקטורט שלה, מובהר לאורך הספר, הבנוי משני חלקים. החלק הראשון הוא תיאורטי, והוא מפרט את תהליך התפתחות החרדות אצל ילדים, מונה פחדים שכיחים, ומבהיר מתי אפשר לקבוע שפחד בגיל הילדות הוא למעשה חרדה. החלק השני עוסק בזיהוי חשיבה חרדתית ובמענה יישומי להתמודדות איתה, ובעצם מפגיש את הקורא עם שיטת הטיפול CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) – טיפול שהוכיח זה מכבר את יעילותו הרבה במגוון בעיות נפשיות ובייחוד בחרדה. משמעות הטיפול היא שינוי תפישת המציאות, המאפשר תרגול של התנהגויות חדשות.

שיטת הטיפול המוצגת בספר מבוססת במידה רבה על חיזוקים חיוביים: דחיית תגובה, שיטות של שליטה עצמית – ובתוך כך כאמור שינוי תפישת המציאות. דאגות ופחדים שכיחים מאוד בקרב ילדים, אך אם אינם מטופלים כראוי ובזמן הם עלולים להחמיר ולגרום לבעיות רגשיות, חברתיות ואישיות, ומכאן החשיבות הרבה שיש לטיפול נכון ויעיל.
הספר הוא חלק מסדרת ספרים של “איך להתגבר על…”, שבהם נעשה שימוש בעקרונות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (ספרים אחרים מתמקדים למשל בחרדה חברתית, במשקל עודף, בדיכאון, ועוד). הספרים בתרגום העברי הותאמו לקהל היעד הישראלי בשיתוף עם הארגונים המקומיים מתחום בריאות הנפש. הספר כתוב בשפה קולחת וידידותית ומתאים לקהל מגוון: הורים, אנשי מקצוע, וגם בבני נוער. מומלץ!

# איך להתגבר על הפחדים והדאגות של ילדכם – מדריך לעזרה עצמית עפ”י עקרונות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, מאת קת’י קרסול ולוסי וילטס, הוצאת דיונון

הכותבת היא מדריכת הורים פרטנית במודל קצר טווח, מרצה ומדריכה (סופרווייזרית) מוסמכת

 מי מפחד מהמעבר לחטיבת הביניים?

בת ה-12 חרדה בעקבות ירי הטילים 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.