fbpx

עזרה בלחיצת כפתור: אפליקציית החירום שתציל אתכם מתקיפה מינית או חטיפה

 

Open i Help
 

נכון, יש גז מדמיע, שוקר חשמלי ותרגילי קרב מגע – אבל לא תמיד הם בהישג יד. מה שכן נמצא בהישג ידינו כמעט בכל רגע נתון הוא הסלולרי. לכן, חברת iApps המציאה אפליקציה שיכולה להפוך את הסמארטפון של כל אחד מאתנו לכלי מציל חיים

 
אני מקווה שאף אחת (או אחד) מאתנו לא ימצא עצמו במצב הבא, אבל לצערי, אחרי הכול, האפשרות הזו קיימת. מישהו, שאת מכירה או לא, יחליט לתרגם ל”כן” את ההיסוס, הבהלה או ה”לא” המוחלט שלך, ובתוך דקות ספורות תמצאי עצמך קרבן לתקיפה מינית. באותה מידה את עלולה למצוא עצמך קרבן לחטיפה או תקיפה מכל סוג (על רקע ביטחוני, למשל) – ולא רק אם את אישה או נערה צעירה.
איך מתגוננים מפני האפשרות הזו? נכון, יש גז מדמיע, שוקר חשמלי ותרגילי קרב מגע – אבל לא תמיד הם בהישג יד. מה שכן נמצא בהישג ידינו כמעט בכל רגע נתון הוא הסמרטפון. לכן, חברת iApps המציאה אפליקציה שיכולה להפוך את הסמארטפון של כל אחד מאתנו לכלי מציל חיים.

אנשי הקשר מוגדרים מראש

open i היא אפליקציית חירום חדשנית לנשים ולנערות (אבל לא רק) שבעזרתה ניתן להזעיק עזרה בזמן אמת בעת מצוקה או סכנה. כשלוחצים על כפתור החירום, נשלחות הודעות אוטומטיות לאנשי הקשר שהגדרתם מראש (מיילים בחינם, סמסים בתשלום שהוגדרו מראש) וגם תמונות עם מיפוי מדויק של המקום שבו אתם נמצאים – הודות ל-GPS שבסמרטפון שלכם.
ממשק האפליקציה הזו הוא ידידותי למשתמש. שלב ההגדרות הראשונות נוח ופשוט לתפעול, הפונטים גדולים (בעברית כמובן), יש סנכרון עם רשימת אנשי הקשר שכבר נמצאת בטלפון שלכם לבחירת מי שיקבל את הודעות החירום, וכפתור העזרה מהבהב ובולט כדי שלא תפספסו.

לילד יש תאוריה? הנה האפליקציות שהוא צריך להכיר 

סדנאות להגנה עצמית: האם הן יכולות לעזור ברגע האמת?

הנוער של היום: חיזור אלים, פורנוגרפיה והרבה אלכוהול 

נראה כי מתכנני האפליקציה חשבו על כל הפרטים הקטנים: אחרי הגדרת אנשי הקשר אפשר לבצע בדיקת “טרום שימוש” כדי לוודא שהודעות החירום מגיעות ליעדן כהלכה; במקרה של התרעת שווא – יש קוד ביטול שתוכלו להזין כדי להרגיע את אנשי הקשר שלכם, וכך גם התוקף או החוטף לא יוכל לבטל זאת בעצמו; לחיצה על לחצן המצוקה תגרום למצלמת הטלפון להתחיל לצלם תמונות אוטומטיות, גם במצלמה האחורית, כדי לצלם את פני התוקף; אנשי הקשר שלכם יקבלו קישור להודעת המצוקה, הכולל את מיקום התקיפה על גבי המפות של גוגל ואת התמונות שצולמו על ידי האפליקציה; כמו כן, האפליקציה מציעה פיצ’רים נוספים: פנס חירום, פלאשים מהמצלמה וסירנת אזעקה להרתעת התוקף.
בשורה התחתונה: מומלץ להוריד את האפליקציה הזו לטלפון החכם שלכם, כדי שלעולם לא תצטרכו להתחרט על כך שלא עשיתם את זה.

# Open i – אייפון בלבד, חינם, לאתר, להורדה
 לסרטון הסבר על השימוש באפליקציה

הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת השתלמויות למורים וסדנאות להורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת, אמא לשלושה בנים ובעלת האתר www.touch-it.co.il

 

 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

תגובה אחת

  1. נראה לי הזוי לכתוב שתרגילי קרב מגע עלולים להיות זמינים פחות מהטלפון…

    כלומר – ברור שעלול לקרות מצב שאי אפשר להשתמש בהם, אבל הם הדבר היחיד שבאמת כל הזמן איתנו, כל עוד אנחנו בהכרה.

    חשוב לא להקטין אפשרויות טובות אחרות כשמפרסמים את האפליקציה החשובה הזאת.

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.