fbpx

לגעת בהצלחה: האפליקציות שיעזרו למתבגרים

הטלפון החכם שלהם, כן זה שההורים אוהבים לשנוא, יכול בלחיצת כפתור גם להפוך למכשיר ללמידה יעילה ופוריה. יש אפליקציות שיכולות לעזור למתבגרים ללמוד למתכונות, לפתור בחינות בגרות משנים קודמות וגם לחשב את ממוצע הציונים שלהם

כמה יצא?
אפליקציה שתחשב את ממוצע ציוני הבגרות

יש אפליקציות המציעות מחשבון פשוט לשימוש, שבעזרתו אפשר לדעת מהו הממוצע הסופי של התיכוניסט בכל בחינות הבגרויות.
בעלי אנדרואיד: תוכלו להוריד את “בגרות” – אפליקציה שבה עליכם להזין לטבלה המוצעת את הנתונים ההכרחיים בכל מקצוע – יחידות, הציון, נקודות בונוס, ללחוץ על “חשב”, ולקבל את הממוצע הסופי. להורדה בחינם מגוגל פליי
בעלי אייפונים: אפליקציה בשם “מחשבון ציונים וקבלה לאוניברסיטה”, המחשבת את ממוצע הבגרויות שלכם ואת סיכויי הקבלה לאוניברסיטה בכל תחום. להורדה בחינם מאפ-סטור

 [/fancy_box]

בגרותי

אפליקציית “בגרותי” (הביט התשיעי) מרכזת מבחני בגרות משנים קודמות (ואת הפתרונות כמובן) לצורך תרגול חוזר ונשנה לקראת הבגרויות. האפליקציה מציעה מבחני בגרות במקצועות שונים: מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, אזרחות, גיאוגרפיה, מדעי המחשב, כימיה, ערבית, אלקטרוניקה, ניהול עסקי, ביולוגיה, תנ”ך, ספרות, היסטוריה, לשון והבעה.

bagruti1 bagruti2

למי היא מתאימה? האפליקציה מתאימה לא רק לתיכוניסטים שלומדים לבגרות, אלא גם לנבחנים אקסטרניים, ובכלל – לכל מי שמבקש לשפר את ציוני הבגרויות שלו.
הממשק והתכנים: החיפוש הוא נוח וברור לכל אחד. בוחרים תחילה את המקצוע הנלמד, לאחר מכן את היחידה המבוקשת, את סוג השאלון (אם יש) ואת השנה שבה הוא הופיע. טופס הבחינה עצמו מופיע בהדגשה, ומתחתיו – הפתרונות של המומחים לדבר (יואל גבע, לחמן, אנקורי ואחרים). בנוסף, יש מקצועות שלהם מצורפים גם דפי נוסחאות, סיכומים והמלצות שונות ללמידה.
# בגרותי – להורדה בחינם מגוגל פליי

לשון לבגרות

האפליקציה “לשון לבגרות” מבית מט”ח נועדה גם ללמוד לשון, וגם לתרגל את השאלות לבגרות עצמה. האפליקציה מתמקדת בשלושה תתי-נושאים בתחום הלשון: התחביר, השם, הפועל ומילון, ומציעה מאגר עצום של כ-1,800 שאלות. בכל נושא מוצעים לתלמידים מידע לימודי וטיפים יישומים ללמידה, לצד תרגולים ומבדקים שונים. האפליקציה מותאמת למיקוד של משרד החינוך, והיא כלי מצוין לתרגול וללימוד לשון.

 matac2   matach3   matach1

למי היא מתאימה? לתלמידים המתכוננים למתכונת ולבגרות בלשון.
הממשק והתכנים: ממשק האפליקציה ידידותי מאוד, הניווט נוח להתמצאות ולמעבר בין חומר הלימודי לבין שלב התרגול והמבחנים, והמשוב על המבדקים הוא מיידי. בכל רגע נתון, התלמיד יכול לראות את “תמונת המצב” שלו ולדעת את ציוניו במבחנים ואת הישגיו בתרגולים. זה חשוב בעיקר כדי לדעת את נקודות החולשה ולהתאמן עליהן יותר.
# לשון לבגרות מבית מט”ח – להורדה בחינם מגוגל פליי I להורדה בחינם מאפ-סטור

לטור הקודם של נירה דישי: אפליקציות של משחקי מילים

גיל ההתבגרות: איך עוברים את זה?

הפרעת קשב: לפעמים גם לבקש עזרה בלימודים זו משימה מורכבת

תכל’ס

אפליקציית מידע המציעה סיכום מאורגן ומסודר של החומר הנלמד לבחינות הבגרות במקצועות שונים. כרגע יש רק סיכומים של היחידות בהיסטוריה, אך, כפי שמצוין במסך הבית של האפליקציה, “בקרוב” יהיו גם סיכומים באזרחות, בלשון, במתמטיקה, באנגלית ובמקצועות נוספים.
למי היא מתאימה? האפליקציה עצמה מעוצבת בפשטות, טקסט כתוב בשחור על גבי לבן, בלי משחקים, אינטראקטיביו·ת או גורמים מסיחי דעת. יש תלמידים שזה בדיוק מה שמתאים להם, ויש תלמידים שדווקא יעדיפו ללמוד את החומר בצורה חווייתית יותר.

tachles2 tachles1
הממשק והתכנים: בזכות הזמינות והנגישות של הסמרטפונים והטאבלטים, אפשר, למעשה, לקרוא את החומר הלימודי בכל רגע נתון: בהפסקות בין השיעורים, בעת נסיעה באוטובוס או כשממתינים לשיעור הנהיגה הקרוב. הסיכומים מחולקים בצורה מאורגנת ויעילה לתתי נושאים, וכל מה שנשאר לתלמידים זה רק לקרוא, לשנן ולזכור. החומר הלימודי הגיע מצוות המורים של מקיף גילה בירושלים. יש כאן גם תוספת נחמדה – פירוט מועדי הבחינות העדכניים בכל מקצוע.
צוות המפתחים של האפליקציה (mirnax) נראה צעיר ומבטיח, כאילו רק אתמול הם בעצמם ישבו ללמוד על ספסלי התיכון. זו האפליקציה היחידה המופיעה באתר שלהם. נכון לעכשיו האפליקציה ניתנת להורדה רק מגוגל פליי ומתאימה למכשירים מבוססי אנדרואיד בלבד.
# תכל’ס – להורדה בחינם מגוגל פליי

הכותבת היא עיתונאית הורות וטכנולוגיה, מפתחת תוכן אינטראקטיבי לילדים, מרצה ומנחת השתלמויות למורים וסדנאות להורים על אפליקציות, משחקים דיגיטליים ולמידה ניידת, אמא לשלושה בנים ובעלת האתר www.touch-it.co.il

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.