fbpx

מזל החודש: טלה

aries. shutterstock

 

הוא נלהב, יוזם ומוביל, אך גם אימפולסיבי ומרוכז בעצמו. כך תנתבו את התכונות שבהן ניחן המתבגר בן מזל הטלה שלכם לאפיקים חיוביים, כמו מנהיגות ועשייה ברוכה, ותעזרו לו להתגבר על הנטייה לאנוכיות ולקבלת החלטות פזיזות. הקופצים בראש

 

 ילידי ה-20 במרץ עד ה-21 באפריל

 תקופת האביב, המגיעה לאחר החורף, מסמלת התחלה חדשה, צמיחה ופריחה. מזל טלה הוא המזל הראשון בגלגל המזלות. לפניו כביכול אין כלום, ולכן הוא המוביל והחלוץ. מזל טלה נמצא בצד המזרחי של המפה ותפקידו לזרוח, להאיר ולהראות את הדרך. כדי שיוכל להיות יוזם ומוביל, הוא מצויד בכלים מתאימים. הטלה נושא בתוכו את אש היצירה, את אלמנט האומץ והפעילות ואת הראשוניות וההתחלה. הוא תמיד צריך לעשות משהו ותמיד מרגיש שחסר לו דבר מה, אך זה גם מה שמניע אותו לעשייה. בלי זה הוא לא היה עושה דבר.
הטלה מביט רק קדימה, לא אחורה. אין לו סנטימנטים, הוא ‘מכיר רק את עצמו’ (כי לפניו, כאמור, אין כלום), ויש דגש על “אני” בכל דבר שהוא עושה. אפילו כשהוא מדבר הוא מרבה להשתמש במילה “אני”. נשמע קצת אגואיסטי? אכן כך. הטלה הוא ראש הקבוצה, לא יודע מה עומד לפניו, ולכן חייב לדאוג קודם כול לעצמו. הוא סולל לעצמו את הדרך, כי יש אחריו עוד 11 מזלות שהוא צריך להוביל. כדי שהטלה יוכל להראות את הדרך לאחרים, לארגן ולנהל, לעשות את הצעד הראשון ולפרוץ קדימה – הוא צויד מראש בהרבה ביטחון עצמי ואגו. זו הסיבה לכך שהוא מחליט לבד והוא אינו אוהב לקבל עצות מאחרים (גם אם הם הוריו).

[fancy_box]

כל בני מזל טלה אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?ruty levi

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

 המלצות להורים

אל תתנו לו פקודות ואל תדכאו את יצר ההרפתקנות והצורך שלו באתגרים: כשאתם נותנים פקודה לבן (או בת) מזל טלה אתם בעצם מוציאים אנרגיה לשווא, כיוון שהוא מתקומם ו”עושה אנטי”. בין אם אתם הורים, מורים או חברים שרוצים להשיג דבר מה מבן מזל טלה, עליכם לבקש זאת יפה. אם תפעלו כך, הוא יעשה כל שיידרש ואף יותר. בקיצור, אל תנחיתו עליו פקודות – מבחינתו רק הוא מוסמך לעשות זאת. לימים הוא יהיה איש צבא או רכז משמעת. מעבר לכך, הטלה אוהב הרפתקאות ומלא התלהבות מהחיים. השתדלו לא לדכא זאת  על ידי הצבת גבולות וחוקים מוגזמת או על ידי פחדים וחרדות שלכם. זכרו כי רוח היצירה היא זו שמניעה אותו, וכי תמיד הקרקע בוערת תחת רגליו לקראת הפעילות הבאה.

אל תתקוממו על כך שהוא “קופץ בראש”, זהו טבעו: הטלה צעיר ברוחו, נמרץ ומלא כוח. לא לכל הורה קל להתמודד עם הקצב המהיר שלו, אבל כדאי שתשתדלו להבין שזה טבעו. הורים שיכולים לחוות קושי הם בני מזל גדי, למשל, שאצלם הכול קבוע ומסודר והקצב איטי הרבה יותר, וכן הורים בני מזל מאזניים – שהם אדיבים, חביבים, מתחשבים ומנומסים, בשונה מהטלה האימפולסיבי שתמיד קופץ בראש ורוצה להשיג ולקבל ראשון. בעיה יכולה להיוותר גם מול הורה במזל עקרב, שנוטר טינה ולעולם לא סולח ולא שוכח. הטלה לעומתו, חושב מהר, מגיב מהר, מתרגז מהר, מתפרץ ומתפרע – אך באותה מהירות גם עובר לו והוא שוכח. אז מי מהם יהיה הבוגר שייקח אחריות? הורים זכרו – הטלה נולד ילד ונשאר כך כל חייו, צעיר ורענן.

הכירו בכך שתפקיד הטלה הוא להתחיל, אבל לא תמיד הוא גם מסיים: הטלה מתביית על הרבה מטרות ונמצא בפעולה כל הזמן, אך לא תמיד מסיים את כל המטלות. כיוון שהוא מוציא הרבה מאוד אנרגיה (חלק גדול מתוכה “על ריק”), הוא תמיד עייף.

אל תילחמו איתו על שעות השינה: הניחו לטלה המתבגר שלכם לנהל את שעות השינה שלו בעצמו. אף פעם אין לו זמן לישון כי הוא עסוק מאוד, ולכן בדרך כלל הוא הולך לישון מאוחר וקשה לו לקום בבוקר. כך או כך, הורים, חבל על המלחמות. הוא הרי העצמאי של הגלגל, ולכן גם עם שעות השינה וההגעה למסגרת בזמן הוא יסתדר בעצמו.

למדו את הטלה שלכם לווסת את נטייתו לאימפולסיביות: הנטייה של הטלה היא לפעול באופן אימפולסיבי, ורק לאחר מכן לחשוב. התגובות שלו הן אוטומטיות, כמו עם ישראל שענו “נעשה ונשמע” (בני ישראל אגב יצאו לחירות בחודש ניסן, ולאחר מכן התבכיינו כל הדרך). כזה הוא הטלה –  קופץ ראש לבריכה ואז שם לב שאין מים. מה אנחנו יכולים לעשות? אנחנו ההורים צריכים לדאוג שהוא יידע לשחות, לקפוץ נכון, ובעיקר – לקרוא הוראות.

הרגילו אותו לכך שהוא אינו לבד בעולם ולמדו אותו להתחשב באחרים: הבהירו לילד הטלה שלכם שאם הוא לא יתחשב בחבר פעם אחר פעם, גם בו לא יתחשבו. הלימוד הזה צריך להתבצע בנחת, לא מתוך כעס ועצבים, ורצוי “ברגע האמת” ולא מתוך הטפה בשעת חינוך. כי גם אם תמצאו את הטלה הכי חיובי שיש – סבלנות אין לו.

הצצה למקרא

 בספר שמות פרק י”ב, פסוק ב’ נאמר על חודש ניסן: “החודש הזה לכם ראש חודשים ראשון הוא לכם לחודשי השנה”. טלה חל כל שנה בחודש ניסן, תמיד בתקופת האביב. המילה אביב מורכבת משתי מילים: אב ו-יב. והמשמעות היא: חודש ניסן הוא האב של י”ב החודשים.

נקודות תורפה בגוף 

כשהטלה צריך “לתקן” את האגו, כלומר לוותר על הצרכים שלו ולהתחשב באחר, או כשמופיע אצלו אלמנט שלילי מסוג אחר – הוא מיד יסבול מכאבי ראש חזקים ומבעיות בעיניים. זוהי “החולייה החלשה” של הטלה – הראש וכל הקשור בו (עיניים, אף, פה, מוח).

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: ראשוניות, החלטיות, אומץ, תנופה, פריצה קדימה, יוזמה והתחלות, הישרדות, חיוניות, דינמיות, נמרצות ומהירות, פעילות, כושר ארגון ומנהיגות.
תכונות שליליות: אנוכיות, הערכה עצמית מופרזת, מצבים שבהם המרץ והיוזמה הופכים לעצלנות והספונטניות לאגרסיביות, נטייה לחוסר אחריות ולנמהרות.
תחומי עיסוק אופייניים: צבא, ספורט (מורה להתעמלות / מפעיל חדר כושר), רפואה, אופנועים, מכונאות, תיפוף, עבודות הקשורות בברזל.

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לכל גלגל המזלות של המתבגרים 

משבר בזוגיות? ככה תעבדו עליו 

הפילוסופיה הסינית: מה הקשר בין אופי הילד לגבולות ותזונה?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.