fbpx

מזל החודש: חוכמה, עקרונות, מרדנות ואינדיבידואליזם. מה יש בדלי?

Aquarius. shutterstock

 

הדליים הם האינטליגנטיים של גלגל המזלות. הם פתוחים, שוויוניים וסובלניים, מחפשים דרכים לתרום לזולת ולשפר את מצב האנושות, ותמיד מוקפים בידידים – אף כי אינם נוטים לטפח תקשורת אישית באמת עם אף אחד מהם. ואם רק נבין אותם טוב יותר, כהורים, נוכל ליהנות מהרעיונות הרבים שהם מחזיקים ב’דלי’ שלהם

 

ילידי ה-20 בינואר עד ה-18 בפברואר

הרישום של המזל הוא של גלי חשמל המזכירים אנטנות, כדי לציין את הקליטה המהירה של בני ובנות מזל דלי – הבאה לידי ביטוי באינטליגנציה גבוהה. בציור המזל, נראה אדם השופך מים מתוך דלי – כדימוי לאדם אידיאליסט השופך חוכמה וחסדים על האנושות כולה. בחלק העליון של הגלגל ישנם שני מזלות: קשת מימין וגדי משמאל. בהמשך העיגול, בירידה/נפילה, במקום של נתינה, עומדים שני מזלות – דלי ודגים. אכן הדלי, השואף להעניק לאנושות מחוכמתו, מהידע הרב הבלתי נדלה שלו ומכישוריו, יכול לעמוד במקום הזה במפה ללא פחד שמא יתרוקן או ייפול. הסיבה לכך היא היותו מחובר לצינורות החוכמה ולידע, ולכן ככל שייתן כך הוא ימשיך להתמלא בתבונה ובכוח. אורנוס הכוכב השולט בדלי הוא כוכב הניתוקים, ההפתעות וההפיכות. הדלי מטבעו הוא פורץ מסגרות, הופך את הקערה על פיה, והדבר היחיד שקבוע אצלו הוא השינוי.
הדלי הוא אצילי וגאה, אך לא גאוותן. הוא איש עקרונות החי על פי האידיאלים שלו, בזמן ש’הראש עובד כל הזמן’. לפעמים נראה לכם שהוא ‘לא פה’ – אבל הוא כן. הוא בדרך כלל מחובר לראייה גבוהה יותר מרוב האנשים סביבו, ולנו כהורים לפעמים קשה להתמודד איתו בשל כך. הדליים רק נראים מנותקים, אך למעשה הם מציאותיים. הם מציאותיים כל כך שהמציאות שלהם אינה חופפת את זו שלנו: הם נאמנים לאמת (בזמן שאנחנו מייפים את המציאות), והם בעצם מבינים שאין אמת מוחלטת. הגישה האינטליגנטית הזו מביאה אותם לפתיחות ולסובלנות לכל השקפת עולם השונה משלהם.

[fancy_box]

כל בני מזל דלי אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

מזל החודש: חוכמה, עקרונות, מרדנות ואינדיבידואליזם. מה יש בדלי?
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

אל תקראו לו “מעופף”: הדלי נולד כאדם בוגר, כאילו דילג על שלב הילדות. משחקי ילדים והתנצחויות ילדותיות (או התבגרותיות) לא מעניינים אותו, הוא טרוד ב’עניינים ברומו של עולם’. נוכל לראות ילד דלי בן חמש או שש שנים העומד ובוהה במים זורמים מברז פתוח, מנסה להבין את “סוד הפלא” בזמן שהוא מתעלם לחלוטין מצעקות המבוגרים (“חבל על המים”, “עזוב את זה ובוא כבר”). במקרים כאלה מוטב שתשאלו אותו על מה הוא מסתכל ותספקו לו הסבר, במקום לכעוס עליו ולכנות אותו “תמהוני” או “מעופף”.

אל תכפו עליו חשיבה קונבנציונלית: הדלי אינו ניתן לצפייה מראש, ובשל אופיו המרדני והנטייה שלו לנפץ דפוסים קיימים לא תמיד נוכל לדעת איך הוא יגיב. ההמלצה שלי אליכם היא פשוט להימנע מלנסות להכניס אותו לחשיבה ועשייה קונבנציונליים ובמקום זה להגדיל ראש איתו וכמוהו ולאפשר לו להשתמש בידע ובאינטליגנציה שבהם הוא ניחן. ההשקעה שלכם תשתלם, כי לימים עשויים הילדים האלה לעמוד מאחורי ההמצאות הגדולות ביותר (הם כבר עשו זאת בתחומים כמו חשמל, מחשבים, חלל ופטנטים).
לא אחת הדלי הוא אימת המורים, אם בשל התשובות הבלתי צפויות שהוא משמיע ואם בשל שאלותיו המתוחכמות. מצד שני, במהלך שיחה עמו נראה לעתים כאילו הוא מנותק או מתנשא, אך לא כך הדבר. למעשה, הדלי יציב ועם שתי רגליים על הקרקע, ואם תשאלו אותו על מה שנאמר תופתעו לקבל ממנו תשובה לעניין. לכן, גם הוא נראה לכם לעתים יוצא דופן, או אפילו תימהוני, נסו לשמור על הגישה של “חיה ותן לחיות”. לדלי חשוב מאוד להיות שלם עם עצמו ולהישאר נאמן לעקרונותיו.

הפגינו סובלנות ופתיחות: “דלי” בהיפוך אותיות נותן “ילד” – מלשון ללדת. הדלי מוליד וממציא רעיונות חדשים ובדרך כלל יש לו גם חוש טכני מצוין ויכולת לפתור בעיות טכניות, לעתים בדרך לא שגרתית. הורים, אם תגלו סבלנות ופתיחות לרעיונותיו, תוכלו ליהנות מעזרתו ומהמצאותיו – ואף לצחוק יחד איתו על קיצורי הדרך שלו.

הכירו בכך שהתקשורת שלו אינה אישית: דלי אוהב את כל העולם. בעיניו, כולם שווים ללא הבדלי צבע, גזע, דת, מין, בכיר או עובד זוטר. יש בו אהבה אוניברסלית כלל אנושית והוא נוטה לראות את ההמון כיחידה אחת – דבר שאחרים מתקשים לפעמים לקבל, גם אנחנו כהורים. אפילו הקרובים לו ביותר, כלומר בני המשפחה, נכללים אצלו יחד עם כולם – הוא אוהב אותנו כמו את השאר. התקשורת של הדלי אינה אל היחיד, אך עם השנים הוא ילמד בלית ברירה להתייחס לפרט ולבטא גם אהבה אישית. כך או כך, אם נדע מי עומד לפנינו – יקל עלינו לקבלו כפי שהוא.
למתבגרים במזל דלי יש בדרך כלל הרבה חברים וידידים, וישנם הורים שמתקשים לקבל זאת. אבל צריך לדעת שלמרות שהדלי תמיד נראה לנו מוקף, הוא אינדיבידואליסט ולא באמת מוכן לחלוק עצמו עם אחרים. בדרך כלל, אין לו ידידי נפש אמיתיים, ואחרי שהוא פורש מהתארגנות חברתית או ארגונית גדולה שהעסיקה אותו נמצא אותו עם עצמו – עוסק בענייניו הפרטיים. בסך הכול, רוב הדליים מקרינים החוצה משהו ממגנט, ולכן על פי רוב אוהבים אותם ומכבדים אותם.

אפשרו לו לממש את הצורך שלו לתרום לזולת: הדלי שואף למצוא דרכים כדי לעזור לאנושות למצוא מזור למכאוביה. כבר כילד נראה אותו עוזר לחלש, וכבוגר נראה אותו מעורב בפעילויות חברתיות שונות (הוועד בבית הספר, מדריך בתנועת נוער וכו’). כשיגדל, הדלי עשוי לעסוק בהתנדבויות שונות – ותמיד יחפש דרך לתרום לחברה.

בחודש שעבר: ילדים ומתבגרים במזל גדי 

הילד/ה רוצה לעשות קעקוע? הכתבה הזו היא במיוחד עבורך

שינויים בהרגלי החלב: לצרוך חופשי, להגביל או להפסיק? 

הצצה למקרא

מזל דלי חל בחודש שבט, סביב חג ט”ו בשבט – חג האילנות. הכוח שנמצא ביקום בחודש שבט הוא כוחו של הצמח, המושפע ככל דבר אחר בעולם מכוח המשיכה. כשזורעים גרעין באדמה, הוא מכה שורשים הגדלים כלפי מטה. אולם בשלב מסוים מתגבר הצמח על כוח המשיכה, המכביד ומושך לכיוון ההפוך, ואז הוא פורץ ועולה מעלה. כוח זה מקביל לכוחו של הדלי לפרוץ כל מסגרת קיימת ולעשות “הפוך”. כלומר לחולל שינוי, להתנתק מקשיים ובעיות שכובלות ומגבילות אותו, ולמרות כל אלה הוא מצליח להתקדם ולצמוח.
הציור של המזל – של אדם השופך מים מדלי – כמו מבוסס על הפסוק המקראי: “…יזל מים מדלייו” (במדבר כ”ד, ז’) – כשהכוונה היא למים ולחוכמה קוסמיים.

נקודות תורפה בגוף 

דלי שמרגיש שהוא אינו חופשי לבטא את עצמו עלול לסבול מבעיות במערכת העצבים, כולל “טיקים”.  האיבר הרגיש אצל הדלי הוא הוא השוקיים והקרסוליים – עצמות שאי פשר לכופף, ואכן רצוי שלא לנסות ‘לכופף’ את הדלי.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: הגון וישר, נאמן לעקרונותיו, אובייקטיבי, סקרן, עצמאי, נטול דעות קדומות, ניחן באינטליגנציה גבוהה ולעתים אף בגאונות, חבר טוב, אמפתיה ודאגה לזולת, חוש להמצאות.
תכונות שליליות: הרגש אינו אישי, קטיעות רצף, מוזרוּת, עצבנות, קרירות ואדישות, מרדנות, ‘ריחוף’, גאונות/שיגעון, בעיות עצביות שונות.
תחומי עיסוק אופייניים: אלקטרוניקה, חלל, טייס, רדיו, טלוויזיה, אסטרונומיה, אסטרולוגיה, מחשבים, גרפיקה, עבודות סוציאליות, התרמות, התנדבויות, חידושים וקִדמה מכל סוג.

הכותבת היא אסטרולוגית, מאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.