fbpx

מזל החודש: אריה

LEO. shutterstock

 

יש לכם בבית מתבגר או מתבגרת בני מזל אריה? הגיע הזמן שתכירו בעובדה: אתם מגדלים מלך. או מלכה. הם עלולים להיראות גאוותניים מדי, אך הם גם בעלי לב רחב וכישורי מנהיגות מולדים. הם אוהבים לארח חברים, אבל חייבים להציג להם לראווה סטטוס חברתי-מעמדי גבוה. תנו לאריות כבוד!

 

 ילידי ה-22 ביולי עד ה-23 באוגוסט

החודש נברך את האריות בברכת מזל טוב, עם הרבה כבוד והערכה כיאה למלכים. כי לפני הכול, ילד בן מזל אריה הוא מלך, וילדה – מלכה. רעמת האריה הנראית בסמל המזל מדגישה את האופי המלכותי הזה. וממש כמו מלך החיות, בני מזל אריה נושאים את התכונות העיקריות שמאפיינות מלכים: מוחצנות, גאווה, עוצמה, נדיבות, יציבות, ביטוי עצמי ופתיחות.
בני מזל אריה נוטים לתפקידים ניהוליים ומנהיגותיים כבר מגיל צעיר. בבית הספר יש סיכוי טוב שהם יהיו “ראש מועצת תלמידים”, או מדריכים בכירים בתנועות הנוער, ובהמשך גם “ראש צוות” וכו’.
ילדי מזל אריה הם ללא ספק הדרמטיים של גלגל המזלות, מכיוון שהם רוצים להישאר כל הזמן במרכז העניינים. זו גם הסיבה לכך שהם נוטים לתיאטרליות, אולם וכדאי לאפשר להם ליהנות מהכישורים הדרמטיים המולדים שלהם. ילדים ומתבגרים בני מזל אריה הם בדרך כלל בעלי צורך בסיסי להשתתף בחוגי דרמה, לספר סיפורים ולהופיע על במה לפני אנשים המריעים להם. אם אתם ההורים תאפשרו זאת, נראה אותם כבוגרים סמכותיים, מכבדים ומכובדים.
למתבגר/ת במזל אריה יש אופי חזק. הוא יודע להשליט סדר ולהאציל סמכויות, הוא מעורר כבוד, ואנשים סומכים עליו ורואים בו מנהיג טבעי. הניצחון הוא המוטו שלו בחיים, והוא אינו יודע מה זה כישלון. לכן, כשפוגעים בגאווה שלו, או כשלא מקבלים את מרותו, הוא עלול לנהוג בשתלטנות. אבל תמיד הוא אציל נפש, אינו נוטר טינה, וכשהוא מנצח הוא מתייחס בכבוד רב לאלה שהפסידו.
מתבגר בן מזל אריה, כמו כל מלך, מבקש שהטוב כולו יהיה שייך לו. לכן הוא צריך שחדרו יהיה היפה ביותר בעיניו, ולרוב הוא גם יתהדר בבגדים יפים ומרשימים (בנות אוהבות מאוד להתקשט, בנים אוהבים לקשט ועשויים להפוך למעצבי תכשיטים ואביזרי אופנה). זו הסיבה שאתם עלולים “לקרוא” אותם כשוויצרים, אבל הם אינם כאלה. הם פשוט צריכים את הטוב ביותר. עכשיו, כשאתם יודעים זאת, תראו איך להתאים את הצורך הזה לנתונים ולתקציב הקיימים: זה מתחיל בביגוד, ממשיך בדרישה לימי הולדת מפוארים ונסיעות יוקרתיות. אפילו חשוב להם שהמכונית של ההורים תהיה ייצוגית, אחרת הם עלולים להתבייש בכם.

[fancy_box]

כל האריות אותו דבר?

רותי לוי: “ההתייחסות היא לאנרגיה הבסיסית”

 בכל אחד מהמזלות המוצגים בטור, ההתייחסות שלי היא לאנרגיה הבסיסית של אותו מזל ולא באופן אישי לכל בני ובנות המזל (השימוש בלשון זכר בטור היא מטעמי נוחות בלבד).

מזל החודש: אריה
למעשה, כולנו מורכבים מכל המזלות, ומכאן שהמטרה שלי היא להתייחס רק לאלמנטים הבסיסיים שקיימים אצל כל בני אותו מזל. מה זה נותן לנו?

  1. להכיר טוב יותר את הילד שלנו – לזהות את התכונות הדומיננטיות שלו (תכונות טובות יותר ופחות).
  2. ללמוד לחיות עם הילדים שלנו באופן נכון והרמוני יותר.

 [/fancy_box]

המלצות להורים

במרכז העניינים: יש הורים שלא מתלהבים מהעובדה שהילד שלהם נמצא כל הזמן במרכז העניינים ומוביל פרויקטים חשובים (מבחינתם זה יכול להתפרש “כאב ראש”), אולם חשוב מאוד לאפשר לו לעשות זאת. אם לא, הוא עלול לפתח חוסר ביטחון עצמי ופגיעה בשמחת החיים וביצירתיות החדורות בו.

מתן מחמאות ופרגון: כדי לגדל אריה בריא וחזק בגופו ובנפשו, על הוריו להחמיא לו כל הזמן. על הציור הלא כל כך מדויק בגן, על ציון בבחינה גם אם הוא לא השביע את רצונכם במידה מספקת, על האופן שבו ערך את השולחן לשבת וכו’. כשאתם מבקרים אותו, השתדלו לפתוח תמיד בדברי שבח (“איזה יופי, כל הכבוד שטרחת וערכת את השולחן. רק בפעם הבאה מסדרים את הסכו”ם כך…”). לעומת זאת, דברי תוכחה יגרמו לו לנהוג בשתלטנות או להיות עצל (הוא לא יראה שהוא נפגע, מכיוון שיש לו כושר משחק מעולה והוא קנאי לכבודו), והפרגון אכן מגיע לו – כי מטבעו הוא עושה הכול כדי לזכות בכבוד.
אם את אמא בת מזל טלה, שממש לא חושבת שיכול להיות מישהו חשוב ממנה בבית, או אמא בת מזל גדי, השואפת אף היא לתהילה, עלול להיות לך קשה להתמודד מול מתבגר/ת במזל אריה. אולם תצטרכי להפנים את העובדה שאת מגדלת בביתך מלך או מלכה, ולהתייחס אליהם בהתאם.

אירוח וחברה: בני מזל אריה אוהבים לארח (וגם מצפים לקבל מהאורחים משהו כסימן לתשומת לב), והם מעניקים לאורחים שלהם הרגשה טובה כמו שהמלך מעניק לנתיניו. לכן, אפשרו לילדכם להזמין חברים ולקבוע מפגשים חברתיים אצלכם בבית. זה גורם לו להיות חשוב, מכובד ומכבד.

ערכים הקשורים בכבוד: כבוד היא מילת המפתח בחיי האריות. אולם חשוב שאריה ידע ויבין שהכבוד הזה שיש לו, הכולל בתוכו ביטחון ושמחת חיים, הופעה מרשימה ולב רחב – כל אלו הם כלים שנועדו לסייע לו לבצע את התפקידים בחייו: לרכז, לארגן ולנהל (מקומות, פרויקטים, אנשים). אם הוא יבין זאת, חייו יהיו קלים. הוא יתקדם, יתפתח ויצליח. אולם אם הוא ידאג להעצים רק את עצמו ואת כבודו, הוא יישאר ‘כבד’ ותקוע (המילה כבוד באה מהשורש כ.ב.ד). ועל זה אמרו חז”ל: “כל הרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו”.

מתנות וימי הולדת: כמו כל מלך, בני מזל אריה אוהבים לקבל מתנות בכל גיל (כאמור, הם גם אוהבים לחלק מתנות). הורים יקרים, לעולם אל תשכחו לקנות מתנה ליום ההולדת של ילד או ילדה במזל אריה, או חלילה לזלזל ביום החשוב הזה ולא לציין אותו. יום הולדתו מתקיים במהלך החודש הקרוב, אז לטיפולכם.

קריצה למקרא

מזל אריה מצוין בחודש אב, החודש שבו שולטת השמש. וכמו שהשמש מטבעה מרכזת את כל המערכת סביבה, כך גם מזל אריה: אנשים רוצים להיות בקרבתו, ובאירועים החברתיים הוא מסמר הערב. אם הוא לא כזה, הוא ידאג להיות כזה, כלומר במרכז העניינים. אולם לשמש יש עוד תפקידים: היא משמשת אותנו במתן אור וחום, כמו בני מזל אריה. כן, אתם כבר יודעים שהמתבגר האריה שלכם הוא נדיב ורחב לב, כמלך טוב. הוא אוהב כבוד, גאה, סמכותי, מרשים, ובדרך כלל בעל עמדה בכל מה שהוא עושה ובכל תחום – בבית, במשפחה, בחברה, בלימודים ובעבודה.

נקודות תורפה בגוף

הלב ועמוד השדרה. כמו שהאריה נמצא תמיד במרכז העניינים, כך הלב הוא מרכז החיים. במפה האישית, מזל אריה אחראי על השמחה וההנאות, על התחביבים והאהבות. אולם כשאדם אינו שמח – נפגע הלב. כל אדם שעבר אירוע לבבי, קל ככבד, שכח לזמן ארוך מה זאת שמחה ומה זה צחוק. כפי שכתוב בספר משלי, פרק ז’: “לב שמח ייטיב גהה (בריאות) ורוח נכאה תשבר גרם”.

פלוסים ומינוסים

תכונות חיוביות: שמחת חיים, אהבה לשעשועים ובילויים, כושר יצירה ונטייה לאמנות, בעל אופקים רחבים, לא אוהב קטנוניות, “לארג’יות”, כנות, רומנטיות (יודע לחזר ולפנק), מנהל ומנהיג.
תכונות שליליות: גאווה, סנוביזם, שחצנות, חייב להרשים ולהיות במרכז בכל מחיר, ראוותנות, שתלטנות, דעתנות ונוקשות (קשה לו לשנות את דעותיו), משיכה לאנשים בעלי עמדה גבוהה, צורך להתגאות בסטטוס המעמדי של בני משפחתו וחבריו.
תחומי עיסוק אופייניים: ארגון, ניהול והנהגה בכל התחומים. מנהלי עסקים (פרטיים / עסקי מדינה), כל תפקיד שמצריך כישורים דרמטיים ודמגוגיים; אמנויות הבמה, עיצוב תכשיטים.

הכותבת היא אסטרולוגיתמאבחנת, מדריכה ומלווה על פי הנתונים האישיים במפת הלידה, מחברת הספר “אפקט הבחירה”

לקריאת הטור הקודם: ילדים במזל סרטן

עוד ב”ניו אייג'”: נומרולוגיה, הורות וילדים 

אמרו לכם שהילד מחונן, ומה הלאה?

עוד בנושא

commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.