fbpx

מסיבות מסוכנות

 מסיבות מסוכנות

זה קרה בקיץ שעבר. מיכל נגררה אחרי חברותיה למסיבת טבע, וחזרה משם רועדת וחבולה. כשסביבה רוקדים למוזיקת טראנס אלפי אנשים היא עברה ניסיון אונס, ואף אחד לא התערב. עד שהיא זיהתה מרחוק מכר ותיק וזעקה את שמו. למסיבות כאלה היא כבר לא תחזור לעולם!

 

מיכל (שם בדוי), בת 18, לפני גיוס, חופשת הקיץ בשנה שעברה. שתי חברות מגניבות, מבוגרות ממנה בשנתיים, שולחות לה הודעת טקסט בשעות אחר הצהריים המאוחרות: “את חייבת, אבל ממש חייבת להצטרף אלינו!!! יש מסיבת טבע באיזה יער באזור השרון. עוד חצי שעה באות לאסוף אותך”. מיכל מנסה לדחות את ההזמנה: “לא בא לי עכשיו להתחיל להתלבש, מה מסיבה עכשיו – רק התעוררתי”, היא כותבת להן בסמס. הן מתעקשות. “לא חשוב מה את לובשת, בואי איך שאת – מכנס קצר וגופייה. באות לאסוף אותך, יהיה כיף, בקטנה”.

“כולם מסתכלים, אף אחד לא עושה דבר”

כעבור כחצי שעה הן כבר בדרך צפונה על כביש 4. הנהגת מקבלת הודעת טקסט לנייד, ובה מפת הגעה מדויקת למסיבה. תוך 20 דקות הן במקום. השעה שש בערב, שיא המסיבה, אלפי אנשים ומוזיקת טראנס. מלא פרצופים מוכרים. חברים מבית הספר, מהשכונה, מהמסיבות בעיר. מיכל מתערבבת. מישהו מביא לה לשתות, היא פוגשת חברה שהיא לא ראתה כבר הרבה זמן. החברות שאיתן היא הגיעה נעלמו מהנוף. היא מחפשת אותן. רואה אחת מהן רוקדת קרוב לעמדת הדי’ג’יי ומתקרבת אליה. הרבה דוחק. הרבה זיעה, אווירה מרגשת אבל גם מלחיצה משהו. בחור צעיר מושך אותה בחיוך רחב אליו ומחבק אותה, אומר לה: “את יפה כל כך, בואי לרקוד איתי”, מיכל מחייכת אליו בנימוס ואומרת לו שחברה מחכה לה.
בין המוני האנשים והמוזיקה הרועשת היא כבר לא מאתרת שוב את החברה, אז מנסה לאתר את הפרצופים המוכרים שבהם נתקלה קודם לכן. אבל היא כבר לא מוצאת אותם בין האלפים. לא מפחיד, אבל קצת לא נוח לה להסתובב שם לבד. למרות שהרבה צעירים רוקדים לגמרי לבדם, כאילו עם עצמם, בקצב משונה למוזיקת הטראנס. בחורה אחת מסתובבת במעגלים, בחור בלי חולצה מקפץ בגשמיות, בצד יושבת חבורת “זרוקים” כאלו – לא מהחברים שלה –  נראים ‘סטלנים’. כלומר מסוממים. זו הפעם הראשונה שמיכל מגיעה למסיבה מהסוג הזה.
כעת אין כל זכר לחברות שלה, אולי הן הלכו לשירותים. מיכל מחפשת את המבנה שהוצב במקום לצורך נוחיות, ומבחינה מצד שמאל בהתגודדות של אנשים. היא מניחה שאלו הם השירותים ומקווה למצוא שם את אחת החברות. למען האמת היא כבר מתה לעוף הביתה – אם תמצא את חברתה היא תבקש ממנה שתסיע אותה לכביש הראשי ומשם היא תיקח מונית. אבל היא גם צריכה להתפנות, ויש מלא אנשים באזור השירותים. את החברות שלה היא לא מוצאת שם, והיא מחליטה להתפנות בין המכוניות החונות, בטבע. הכי מהיר והכי סטרילי. כבר חשוך, קצת אחרי שמונה בערב, אז היא בודקת שאין אף אחד בסביבה וברגע שהשטח נקי היא מתכופפת ועושה פיפי. צ’יק צ’ק, הכול בסדר, היא מתרוממת ורוכסת את מכנסיה.
פתאום, כאילו משום מקום, קופץ עליה גבר מאחור ומשכיב אותה בכוח על האדמה. הוא נשכב מעליה. מיכל בהלם. זה בחור בלי חולצה, נדמה לה שהוא ערום לגמרי. הוא קורע לה את הגופייה ביד שמאל, וביד ימין מצמיד אותה לקרקע. מיכל היא לא בחורה חלשה, בוגרת קורס לקרב מגע, והיא מנסה להתנגד. היא בועטת באזור חלציו עם הברך, הוא נותן לה אגרוף והיא כמעט מתעלפת, אך היא לא מפסיקה לנסות להילחם. היא מסתכלת הצידה. צועקת הצילו בקול חזק, אך נראה שאף אחד לא שומע. המוזיקה חזקה. פתאום היא מבחינה בזווית העין שלה באלון (שם בדוי) – מכר ותיק. הוא נמצא די רחוק, עם חברים, והיא צועקת את שמו. מסביבם מתגודדים אנשים, והצעקה שלה מסבה את תשומת ליבם. היא המומה מהעובדה שכולם מסתכלים, אך אף אחד לא עושה דבר! אלון מסתובב לכיוון שממנו הגיעה הצעקה  וקולט את ההתגודדות. שוב היא צועקת בשמו, ואז היא מרגישה חבטה חזקה באזור הבטן. הבחור מעליה מוריד לה את המכנסיים. לפחות עשרה אנשים סביבם, מסתכלים, ואף אחד לא נוקף אצבע. אף אחד לא אומר כלום. רק בוהים, רובם נראים מסוממים. חלקם מהופנטים למוזיקה, לטראנס.
סופסוף אלון מתקרב ורוכן מעל הבחור הערום, שמתחיל לסנן קללות לכל עבר. אלון מעיף אותו בעוצמה הצידה ועוזר למיכל לקום. מיכל שרוטה ופצועה, הגופייה שלה קרועה והיא רועדת כולה. היא מתקשרת לידיד שיבוא לקחת אותה וממהרת הביתה. לעולם היא לא תלך יותר למסיבות טבע.

אפשר להיאנס גם בלי אלכוהול / סמים

הסיפור של מיכל אינו יוצא דופן. זהו אחד מתוך עשרות אם לא מאות מקרים שאינם מגיעים לאמצעי התקשורת. אחד מתוך מקרי אונס וניסיון לאונס רבים, המתרחשים במקומות בילוי הומי אדם. למיכל היה הרבה מזל, זה יכול היה להסתיים הרבה יותר רע אם אלון לא היה מתערב. אבל חשוב להביא את הסיפור הזה לציבור, כדי להגביר את המודעוּת לנושא בקרב הצעירים ובקרב הוריהם. כדי להפיק לקחים. כדי להבין שבסיטואציות מסוימות עדיף שלא להימצא כלל. אחת מהסיטואציות הללו היא מסיבות הטבע. לפעמים זה בכלל לא משנה אם שתית, לקחת סמים או רק נגררת למסיבה לא לך וחיפשת את החברות בין אלפי הפרצופים סביבך. אם מישהו רוצה לפגוע בך, הוא ימצא את הדרך.

מבוסס על סיפור אמיתי, הפרטים המלאים שמורים במערכת “עשר פלוס”

הכותבת היא מנחת קבוצות במסגרת “בתים חמים” לנערות בסיכון, מנחה בני נוער בנושא “חיזור אלים”, מטפלת באמנות ומדריכת הורים www.sharonadler.co.il

כך תציידו את בתכם המתבגרת באמצעי זהירות הנחוצים במקומות בילוי 

מה אומר לכם “מצעד השרמוטות” המתקיים מדי שנה בתל אביב?

כך נראית תרבות השתייה בקרב בני הנוער בישראל

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.