fbpx

יוצאים מהארון: בגדים ופריטים שווים מבית סבתא

 

בטח כבר סיימתם לסדר את הארונות לקיץ, אבל זה בדיוק הזמן לשלוח את בתכם המתבגרת לבית סבתא – כדי שתעזור לה לסדר את הארונות גם בביתה. סביר להניח שהיא תצא משם עם הפתעה אחת לכל הפחות: פריט וינטג’ יפהפה שרק צובר אבק, ומצפה שתגיע הנכדה שתפיח בו חיים

 

כל כך הרבה דוּבר על וינטג’ ורטרו ובגדי יד שנייה, שאין טעם לדוש שוב בהיותם אלמותיים ובתרומתם הרבה לסטייל. מעבר לכך, בעולם שבו תרבות הצריכה יוצאת מכל פרופורציה אפשרית, והבזבזנות הבלתי נשלטת (במיוחד של נערים ונערות, אם נודה באמת) מפיקה קולות צורמים בהתנגשות עם יוקר המחייה של ישראל 2013- “מציאוֹת” מארון סבתא יכולות גם לחסוך בהוצאה העונתית של ביגוד ופרטי אופנה.
כל מי שמבין דבר או שניים בסטייל, יודע שהטרנד ההיפסטרי הלוהט ביותר בשנים האחרונות הוא לבוש “סבתאי”, או במונח המקצועי “וינטג’ אוריגינל”. אז בשביל מה להוציא ים כסף בחנויות מקוריות של יד שנייה, אם אפשר לפשפש בארונות של סבתא ולמצוא בהם פריטים שווים באמת?

יוצאים מהארון: בגדים ופריטים שווים מבית סבתא
כפפות ישנות, משקפי שמש מפעם ופרח לשיער שסבתא שמרה במגירה

אבל רגע, גם מלאכת “הפשפוש” (בארונות, לא בשוק הפשפשים) צריכה להיעשות כראוי כדי שתישא פירות. למעשה, מלאכת החיפוש צריכה לכלול שני שלבים:
1. איסוף תכשיטים ואביזרים ישנים: מטפחות משי (במיוחד הצבעוניות והנועזות, אלו שסבתא כבר לא מעיזה ללכת עמן), צעיפים סרוגים (חלקם מעבודת יד), קשתות לשיער, כובעים וסיכות.

יוצאים מהארון: בגדים ופריטים שווים מבית סבתא
שרשרת מהמגירות של סבתא. הכי וינטג’ שיש

 2. איסוף פרטי לבוש כ”חומר גלם”: כשניגשים לבחור ביגוד מארון סבתא, לא כדאי להיות בררניים מדי. שלמות הבגד (כתפייה או רוכסן קרועים) ומידתו (לרוב גדולה מדי) אינם רלוונטיים לצורך העניין. תפקידכן במלאכת הסינון, הוא לבחון את הטקסטורות של הבדים ואת הסגנון שלהם, ולהפעיל הרבה דמיון כדי לזהות את הפוטנציאל הגלום בהם. קחו בחשבון שעלות התיקון והשיפוץ של בגד איכותי שאינו “מייד אין צ’יינה” (פעם ידעו לתפור בגדים בגימור מושלם) תהיה נמוכה יותר מבגד חדש – ויש גם סיכוי טוב שהוא יישמר לאורך זמן. לכל זה הוסיפו את הערך הסנטימנטלי המתלווה לבגד שהיה של סבתכם היקרה – ערך שלא ניתן לאמוד בכסף.

יוצאים מהארון: בגדים ופריטים שווים מבית סבתא
כובע וינטג’, מטפחת משי, וחולצה מכופתרת מסבתא שעוצבה מחדש

אז יאללה, לעבודה!

הערה: מבוסס על מקרה אמיתי. לפני שנים ספורות, לאחר שסבתי האהובה הלכה לעולמה, אחיותיי ואני עברנו על ארון הבגדים שלה ואספנו מציאוֹת המשמשות אותנו עד עצם היום הזה. וכמו שכולנו יודעות, לפעמים די באביזר אחד כדי להפוך את ההופעה למושלמת ומיוחדת.

משמרות הצניעות של התבושת האחידה

לא תאמינו מה כפתור קטן יכול לעשות לבגד שלכם

מסיבת פיג’מה, מסיבת כיתה, מסיבה במועדון… הילדה לא יודעת מה ללבוש?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.