fbpx

מנחת הורים במכתב לשר: כולם דורשים “מורים טובים יותר”, ומה עם “הורים טובים יותר”?

מנחת הורים במכתב לשר: כולם דורשים "מורים טובים יותר", ומה עם "הורים טובים יותר"?

 

אלה בטוחה שאם נעניק הכשרה בסיסית לציבור המחנכים שעובד הכי הרבה והכי קשה בארץ ללא תגמול כספי, נבנה עתיד טוב יותר למדינה. לכן היא ממליצה לשר החינוך הבא להצמיד לכל מוסד חינוכי מנחי הורים, שיוכלו לספק מענה לפי דרישה ויהפכו את כולנו להורים טובים יותר

 
כשתיכנס לתפקידך תשמע טענות רבות על ציבור המורים. על כך שצריך להקפיד על השכלה אקדמית והשתלמויות קבועות וראויות עבורם, להכשיר אותם טוב יותר, לתגמל אותם כראוי וכך גם להעלות את רמתם. אבל כולם יתעלמו מהעבודה שכדי להיות הורה בישראל, אתה לא צריך לעשות כלום. מלבד ללדת ילד.
עדיין לא נכנסת לתפקידך והמשא ומתן הקואליציוני עדיין בשיאו, אך בעיניי זהו התזמון הטוב ביותר להתפנות להקדיש מחשבה לציבור המחנכים שעושה את העבודה החינוכית הגדולה ביותר, ללא תגמול כלכלי, ללא הכשרה מסודרת, במשך שנים רבות, יום יום, כל היום. אני מדברת על ציבור המחנכים המשמעותי ביותר עבור הילדים של מדינת ישראל, הלוא הם הוריהם!

ההורים של ילדי ישראל הם אלה שיקבעו איך מדינת ישראל תיראה בעוד שני עשורים מהיום. הם אלה שמקבלים היום את ההחלטות שישפיעו על המדינה בעשורים הקרובים, והם למעשה גם אלה שקובעים, במידה רבה, את הקווים בדמותה של מדינת ישראל העתידית. כלומר, איך תיראה ההנהגה העתידית שלה, הכלכלה העתידית שלה, החברה העתידית שלה.
אתה בטח שואל, אבל איך זה בכלל קשור אלי – מי שעתיד להיות שר החינוך הבא? אבל, האם חשבת פעם על כך שאנחנו שולחים את כל אותם מחנכים למלא את התפקיד המורכב הזה בלי שום הכשרה חינוכית? הם אינם מחויבים אפילו ליום אחד של לימודי חינוך!
הבקשה שלי ממך היא לאפשר הכשרה חינוכית גם להורים של הדור הבא. איך עושים את זה? מצמידים לכל מוסד חינוכי בישראל מנחה הורים אחד לפחות (אם כי עדיף כמובן כמה מנחים מזרמים שונים של הנחיית הורים, כדי שכל הורה יכול למצוא את גישתו החינוכית בין שלל גישות החינוך שקיימות בעולם). מנחים אלה יוכלו לתת מענה לדילמות חינוכיות שההורים נתקלים בהם יום יום, ולהכשיר אותם להיות הורים טובים יותר.
אני משוכנעת שמוּדעות הורית תעשה פה שינוי כל כך משמעותי, שאף אחד לא יאמין שלא חשבנו על כך קודם.

מאחלת לך הצלחה רבה בתפקיד הכי ראוי והכי חשוב במדינה,
אלה

הכותבת היא מדריכת הורים ומנחה צוותים חינוכיים. לטור של אלה שלומקוביץ

עוד ב”מכתבים לשר החדש”: למה תשלומי ההורים הם צרה צרורה? 

הנער/ה רוצה קעקוע? יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת מראש

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.