fbpx

השחקנית שרית וינו-אלעד: “הייתי מתבגרת מהגיהינום, שום פילטרים לא היו לי”

 

בין לבין הצגה בקאמרי, השחקנית והיוצרת שרית וינו-אלעד התפנתה כדי לספר לנו על האימהות שלה לילדה מתבגרת (ועוד אחת בדרך) וכדי להיזכר בחוויית גיל ההתבגרות שלה עצמה. “תמיד רציתי להיות בת 30, ידעתי שאז אתחיל את החיים שלי וצדקתי בגדול. שנאתי להיות טינאייג’רית”

 

כרטיס ביקור: שרית וינו-אלעד היא שחקנית ויוצרת מוערכת, שהתחילה את דרכה על הבמה כבר בגיל 15 בלהקת “צעירי תל אביב”. לחלקנו היא אף זכורה מסדרת הנעורים “החופש הגדול” (מאת יאיר לפיד, אגב), שבה שיחקה לצד  דן תורג’מן. מאז עברו הרבה שנים שבהן וינו אלעד כיכבה בשלל תוכניות טלוויזיה, הצגות תיאטרון וסרטי קולנוע. בין לבין יצא לה גם לדובב סדרות וסרטים (למשל את נלה ב”מלך האריות”), ולפני כעשור היא אף זכתה להיות זמרת לרגע – כששרה לצד חני פירסטנברג את השיר “דרכנו” של הסדרה “הבורגנים” שבה גם שיחקה.

השחקנית שרית וינו-אלעד: "הייתי מתבגרת מהגיהינום, שום פילטרים לא היו לי"
שרית וינו-אלעד. צילום: זיו שדה, באדיבות “הארץ”

השאלון

היכן עומדת הקריירה שלך כיום?
“בימים אלה אני מופיעה בהצגות ‘סוף טוב’ ו’משפחה חמה’ בקאמרי, ובהצגה ‘האסיר בלב העיר’ המשותפת לתיאטרון הקאמרי ולתיאטרון באר שבע. בנוסף אני מצטלמת לסרט של איתן פוקס, ומסיימת צילומים לסדרה חדשה בערוץ “החיים הטובים” בנושא נדל”ן ומדריך לקניית דירה חדשה”.

מהו הסטטוס המשפחתי שלך?
“אני נשואה לעידן אלעד ואם לג’וי בת ה- 13 וחצי ויהלי בת החמש וחצי”.

תארי לנו סדר יום טיפוסי בחייך.
“אין כזה דבר, חיים מיום ליום. יש ימים שאני עובדת בהם 20 שעות ויש ימים שאני לא עובדת בכלל, וזה די מוטרף. הדבר היחיד שאני מנסה לעשות בקביעות, אם זה מתאפשר, הוא לישון שעה בצהרים. זו השינה שאני הכי אוהבת, למרות שאני מתעוררת ממנה עם סיוטים.
“שילוב של בית ועבודה הוא כורח המציאות. אני אמא לשתי בנות, וזה אומר למשל להכין תבשיל מיוחד בשעה שתיים בלילה עבור ‘ערב שורשים’ של הבת שלי, שלצערי לא אוכל להיות בו.”

עם מה הכי קשה לך להתמודד בגיל ההתבגרות של ילדייך?
“בגיל ההתבגרות, בועטים במוסכמות של ההורים. במקרה של בתי, הבעיטה שלה היא בכך שהיא מושלמת, אחראית ואכפתית. היא יצור מופלא בעיניי, וכשהיא נעלבת מהחברות שלה בא לי להרוג אותן. זה כואב לי עד מוות, כי היא לא נאבקת – היא ילדה טובה, לא רוצה לפגוע ולכן נפגעת. היא בעצם כל מה שאני לא הייתי, והיא גם אומרת לי את זה: ‘אני לא את’. אבל אני מאמינה ויודעת שיש לה את הכלים הנכונים להתמודד עם החיים.
“דווקא אצל הקטנה שלי, רק בת חמש וחצי, אפשר כבר לראות ניצוצות של מתבגרת לא פשוטה בכלל, עם עולם עמוק של תסכולים”.

השחקנית שרית וינו-אלעד: "הייתי מתבגרת מהגיהינום, שום פילטרים לא היו לי"
וינו-אלעד יחד עם בתה ג’וי. צילום: שי ווליץ

איזו מתבגרת את עצמך היית?
“הייתי מתבגרת מהגיהינום, אבל ממש. ההורמונים הטריפו אותי ולא היה צדק מלבד הצדק שלי. באותם ימים שום דבר לא עצר את הפה שלי מלומר משהו מרושע, יפה או מטופש – שום פילטרים לא היו לי. באיזשהו שלב, כאדם אינטליגנטי, אתה מבין שאי אפשר להתנהל כך בעולם. אתה מבין שלמילים יש כוח ולא כל מה שאתה חושב הוא נכון. אבל באותו זמן, בגיל ההתבגרות, לא חשבתי שיש תחום אפור. היה או שחור-שחור או לבן-לבן-צח. בראייה לאחור, אני נחרדת לגלות על איזה מספר מצומצם של חוקים חייתי.
“הייתי מתבגרת פריקית, כזו שלא ידעו באיזו משבצת לקטלג אותה. לא התעניינתי באופנות ובמותגים – את האופנות שלי יצרתי לבד, מה שכלל בגדים משוק הפשפשים ומכנסי שקי קקי. בעצם הייתי עוף מוזר, ועם זאת שמחתי להתבגר. תמיד רציתי להיות בת 30, ידעתי שאז אתחיל את החיים שלי וצדקתי בגדול. אבל להיות טינאייג’רית שנאתי, פשוט שנאתי את זה”.

מהו הטיפ שלך לאמהות למתבגרים?
“אל תפריעו לילדים שלכם, תנו לאישיות שלהם לפרוח. גם אם צדקנו כל החיים, זה לא אומר שאנחנו צודקים לגביהם!”

עוד ב”פלוס שלה”: הצצה לחיי חברת הכנסת אורית זוארץ 

סטייל: טיפים מקוריים לשדרוג עיצוב הבית בזמן קצר  

בלוג: השנה האקדמית התחילה, סטודנט בישראל משרטט פרופיל 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.