fbpx

טיפוח שיער בקיץ: מצמצמים את נזקי השמש והכלור

טיפוח שיער בקיץ: מצמצמים את נזקי השמש והכלור

 

השיער הארוך שלנו עובר פוגרום של ממש, בייחוד בקיץ: שמש, כלור, מלח ים, פיח ועשן מהמנגל. מה הפלא שלקראת הסתיו (מי אמר ראש השנה?) אנחנו מזדעזעות מהפיצולים, היובש והקשרים? כך נשקם את השיער שלנו מנזקי הקיץ, ונמשיך לשמור עליו גם ביתר ימות השנה

 

השמש הישראלית קופחת על ראשנו כשבעה חודשים בשנה, ארבעה מתוכם לוהטים במיוחד. תוסיפו לכך את הפן שאתן עושות “רק לחתונות”, הכלור בבריכה, המלח בים של שבת בבוקר והמנגל בדשא ביום העצמאות ובאירועים חברתיים, ותקבלו מתכון בטוח לשיער הרוס, יבש ומפוצל. וזה יכול לקרות לך גם אם את רק בת 14.
השיער שלנו מוגן אמנם על ידי שכבה שומנית טבעית ועל ידי שכבה של “קרטין”, שנראית כמו גג רעפים ונועדה לשמור על השיער מפני יובש ושבירה. אולם אותם “מזיקים” – כמו שמש, ים, כלור, וייבוש תכוף – הורסים את שכבת ההגנה הזו, המשמשת כמעטפת, וגורמים לסדקים בה. אין מנוס, הטראומות שהשיער שלנו עובר בקיץ מאלצות אותנו להעניק לו שגרת טיפוח כבר מגיל צעיר. כך נעשה זאת נכון:

זיהוי שיער פגום

לפני הכול חשוב לזהות את הבעיה: אם השיער שלכן נוטה לקשרים או קשה במיוחד לסירוק לאחר החפיפה, סביר להניח שהוא ניזוק. כך גם אם אתן נוהגות להחליק את השיער במייבש שיער, אך זמן ההחלקה הופל להיות ארוך מהרגיל או שהשיער מתקשה להישאר מעוצב לאורך זמן.

איך מצמצמים את הנזק (כל ימות השנה)?

    • שמפו בלי קונדישינר: בכל גיל מומלץ לחפוף בשמפו בלבד, עתיר בלחות, ולוותר על מרכך שיער (קונדישינר). המרכך גורם לנשירה, ובניגוד למה שחושבים הוא עשוי דווקא להקשות על סירוק השיער ולהותיר אחריו חומרים שאינם בריאים לסיב השערה. במקום מרכך שיער מוטב להשתמש במסכת לחות לשיער בתדירות של אחת לשבוע, בייחוד אם את צובעת את שיערך. אם מדובר בנערה צעירה שאינה צובעת או מחליקה את שיערה באופן קבוע, ניתן להסתפק במסכת שיער בתדירות של אחת לכמה שבועות.

 

  • מברישים לעתים קרובות: הנה מיתוס נוסף שצריך לשבור. בניגוד למה שנהוג לחשוב,  הברשת שיער בריאה לו ואינה גורמת לנשירה. נערות רבות אוהבות להבריש את שיערן בתדירות גבוהה, ויש אמהות שמתריסות בפניהן שבכך הן מגבירות את הנשירה. אז זהו, שלא. הברשת השיער מעניקה לקרקפת שלנו מעין עיסוי, והיא עוזרת לזקיקי השיער לייצר שומן מעטפת המגן על השיער.

 

    • קליפס במקום גומייה מתוחה: בקיץ, רובנו נוהגות לאסוף את השיער לפקעת מהודקת בגלל החום והלחות. אבל האם שמתן לב מה קורה לשיער שלכן כעבור כמה שבועות שבהם אספתן אותו יום אחר יום? הוא נשבר, לא מסתדר ויבש יותר. איסוף השיער בגומייה חזקה עלולה להחליש את השיער ואף לשבור אותו, ולכן מוטב לאסוף בקליפס – או בגומייה עבה אם אין ברירה.

 

    • לא מחליקים בקיץ: בשבועות החמים כדאי להפחית ככל הניתן את השימוש במחליקי שיער. בין כה הלחות הורסת את הפן אחרי שעתיים. שימוש בחום של המחליק בתוספת נזקי השמש והאקלים בעונה הזו עלולים להסב נזק גדול יותר לשיער. וכאקט שיקומי מומלץ להמתין עד יעבור זעם ובסוף החופש הגדול לגזור קצוות מפוצלים ולרענן את התספורת.

 

      • לא מסתרקים על שיער רטוב: לאחר השימוש בשמפו חשוב לשטוף אותו מהשיער לחלוטין (המים הקשים בישראל מקשים על הסרה מוחלטת של החומר). אגב, בכל מקרה של גרד בעיניים, בקרקפת או בעור הפנים בזמן השימוש בשמפו – סימן שעליכם להחליף לסוג אחר. ניתן בהחלט לחפוף מדי יום בשמפו המתאים לחפיפה יומיומית, אולם חשוב מאוד להמתין לייבוש קל לפני הסירוק. סירוק השיער על שיער רטוב עלול להזיק לו.

 

      •  שמים כובע על הראש: כן, אנחנו יודעים שלא תמיד בראש שלכן לשים כובע. אבל השיער שלכן “מבקש” כל כך יפה, אז לפחות מדי פעם פרגנו לו בכובע אופנתי (כשאתן יושבות על החוף למשל). קצת פחות שמש רק תועיל לשיער שלכן.

 

מתכון להפחתת ויכוחים ולשיפור הזוגיות

נשאר רק עוד קצת מהחופש הגדול, אבל כבר אין לכם אוויר? שנו גישה

הם חושבים שהכסף צומח לנו על העצים?

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.