fbpx

עטופות: לא יוצאות מהבית בלי צעיף, גם בקיץ

עטופות: לא יוצאות מהבית בלי צעיף, גם בקיץ

 

צעיפים קלילים וצבעוניים הם לא רק פריט מדליק שמשדרג כל הופעה, אלא גם מצרך הכרחי עבור נערות ונשים בעונת המזגנים. אבל כדי שיתקבל מראה שיקי צריך לדעת איך לקשור אותם, לא רק לזרוק על הצוואר. טליה לוין מציגה מדריך מפורט לשימוש אופנתי ויעיל בצעיף הקייצי, המכונה גם “של”

 

עידן המזגנים ותאי ההקפאה המכונים בימינו “משרדים” מאפשרים לנו, לשמחתנו הרבה, להשתמש באחד האביזרים המופלאים שיכולים לשדרג כל הופעה: מטפחת הרטרו, המכונה לעתים “בנדנה” ולעתים קרובות יותר “צעיף קייצי” או “של”. צעיפים קיציים היו מאז ומעולם פריט אופנתי לוהט, ובייחוד מאז שרוחות הרטרו התעוררו מהתרדמת ונכנסו בסערה למלתחה של כל אחת מאתנו. הצעיפים הגיחו אל עולם האופנה בשנות העשרים בפריז ובמילאנו, והתפשטו למקומות נוספים בעולם. כך קיבלנו מראה אופנתי של נשים המתהדרות בצעיפי משי על צווארן, או במטפחות שמבצבצות מתוך תיקי הצד שלהן – על כל למקרה שבערב יהיה קריר.

עטופות: לא יוצאות מהבית בלי צעיף, גם בקיץ
של בגוון ורוד עתיק של גולברי , צילום: אפרת אשל

היום, כידוע, הערבים לא קרירים, אבל כל נערה ואישה יודעת שרצוי להצטייד בשל קטן אם היא לא רוצה לחטוף דלקת ריאות מהמזגנים המקפיאים. הקרדיגן קצת כבד מדי לסיטואציה הזו, אבל הצעיפים הקלילים והצבעוניים מושלמים לצורך העניין. למעשה, צעיף יכול לשדרג גם את פריט הלבוש הסתמי והבסיסי ביותר באחת מהדרכים הבאות:

קשירה לתיק, לג’ינס או לכובע

ניתן לקשור צעיף משי דמוי מטפחת בקשר פרפר לאחת מכתפיות התיק, בחלקו הקדמי, כדי להעניק מראה צבעוני ומרענן לכל ג’ינס וטי שירט. כמובן שאם אתן מתיישבות ומרגישות שהמזגן מקרין לכן בדיוק על אזור הצוואר, אתן יכולות לשלוף את המטפחת מהתיק ולהשתמש בה כצעיף. מלבד עיטור לתיק, הצעיף הקייצי יכול להיקשר

צעיף קייצי יכול להיקשר בקלות גם לג’ינס פשוט, ואז לשמש כחגורה או כתוספת צבעונית. גם כובע פשוט יכול להפוך לכובע עם סגנון ושיק, אם תכרכו מטפחת מנוקדת או פרחונית סביב המגבעת.

קשירה לצוואר, שלא יהיה קר

יש שתי דרכים מומלצות לקשירת צעיף:
1. קשר עניבה קדמי: מצוין לבעלות חזה קטן ולחולצות ללא מחשוף.
2. קשירת צד: מכונה גם “קשירת דיילות” ומתאימה ליצירת מראה רשמי יותר. מתאים גם לבעלות חזה גדול, מכיוון שהקשר בצד מסיט את תשומת הלב ממרכז הגוף.

הערה: לבעלות צוואר רחב רצוי לא לכרוך את הצעיף מסביב לצוואר, אלא פשוט להניח לו להיזרק סביב אזור הצוואר כשהוא פתוח.

עטופות: לא יוצאות מהבית בלי צעיף, גם בקיץ
צעיף פרפרים של H&M , צילום: הנץ מוריס

שילוב טקסטורה וצבעים

בניגוד לצעיפים המסיביים של החורף, צעיפי הקיץ מגיעים בעיקר בטקסטורות של משי, סאטן ושיפון.  על הסאטן מומלץ לוותר בימים של עודף לחות באוויר, לטובת צעיפי משי ושיפון שיכולים להשתלב הן כצעיף קשירה והן כשל לשמלת כתפיות.

מבחינת הצבעים, כמובן שבקיץ מומלץ להעדיף צעיפים צבעוניים ושמחים. עם זאת, כל אחת צריכה שיהיה לה בארון של בגוון קרם או שחור שקוף – כזה שמתאים לכל שמלת ערב.

תמיד זכרי כי צבע נכון של צעיף יאיר את פנייך, יבליט את צבע העיניים והשיער ויעניק מסגרת כללית זוהרת לכל ההופעה שלך. אין צורך להתאים בדיוק את צבע הצעיף לצבע הבגד, אלא לשחק בתוך משפחות הצבעים. למשל: לביגוד בגוון פסטלי יתאים צעיף בגוון פסטלי. בהקשר הזה, הצעיפים המנומרים יוצאים מן הכלל, והם יתאימו בעיקר ללבוש בייסיק כג’ינס וטי שירט או לשמלה שחורה.

עטופות: לא יוצאות מהבית בלי צעיף, גם בקיץ
צעיף אתני של אייל לסטר, צילום: טל קרת

עטור מצחך: כובעים אופנתיים לנשים ולנערות 

הורים שואלים: הנער לא רוצה לעבוד בחופש, מה עושים?

קרבי זה הכי? לא בשביל אמא. סיפורי אמהות שמגייסות את בניהן 

עוד בנושא

אין פוסטים נוספים בנושא זה
commentIcon

הורים למתבגרים / מתבגרות?

גם אנחנו!

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אחת לשבוע כתבה חשובה ומעניינת על ההתמודדות עם התבגרות הילדים שלנו בעידן הנוכחי.